Publicēts

Ultrasonogrāfiskā augļa anomāliju diagnostika antenatālās aprūpes laikā, tajā skaitā II trimestra ultrasonogrāfijas skrīninga kvalitatīva veikšana. Iedzimto anomāliju profilakse un diagnostika

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ultrasonogrāfiskā augļa anomāliju diagnostika antenatālās aprūpes laikā, tajā skaitā II trimestra ultrasonogrāfijas skrīninga kvalitatīva veikšana. Iedzimto anomāliju profilakse un diagnostika

Mērķauditorija

Ārsts, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 10 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte, asoc. prof. Natālija Vedmedovska

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersonas

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par ultrasonogrāfisku augļa anomāliju diagnostiku antenatālās aprūpes laikā, tajā skaitā II trimestra ultrasonogrāfijas skrīninga kvalitatīvu veikšanu un iedzimto anomāliju diagnostiku, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas atpazīt normu no patoloģijas, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

  1. Strukturēta rutīnas izmeklēšana, tajā skaitā augļa mērījumi 2.trimestrī
  2. Centrālās nervu sistēmas (CNS) un sejas anomālijas, kuras jāizslēdz, veicot 2. trimestra skrīningu
  3. Gastrointestinālās un urogenitālas sistēmas anomālijas, kuras jāizslēdz, veicot 2. trimestra skrīningu
  4. Krūšu kurvja un sirds anomālijas, kuras jāizslēdz, veicot 2. trimestra skrīningu
  5. Skeleta anomālijas, kuras jāizslēdz, veicot 2. trimestra skrīningu
  6. Augļa guļas un pozīcijas, placentas novietojuma un augļa ūdeņu daudzuma novērtēšana

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
16

Māsas darbība pediatriskajā aprūpē

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Māsas darbība pediatriskajā aprūpē

Mērķauditorija

Māsas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas (2 dienas)

  • 4,8 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 11,2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte, Inta Kalniņa

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Sniegt ārstniecības personām (māsām) nepieciešamās profesionālās zināšanas un pilnveidot profesionālās prasmes saistībā ar māsas darbību pediatriskajā aprūpē.

Mācību programmas tēmas

  1. Holistiskā pieeja pediatrisku pacientu aprūpē;
  2. komunikācijas veidi ar bērniem un viņus pavadošajiem pieaugušajiem;
  3. bērna veselības veicināšanas priekšnoteikumi;
  4. uzturs gan veselam, gan slimam bērnam;
  5. akūti, kritiski un hroniski slima bērna aprūpe, aprūpes process, aprūpes diagnozes un klasifikācija. kritiskās domāšanas pieeja aprūpes plānošanā, īstenošanā;
  6. medikamentozā aprūpe pediatrijā;
  7. iemaņas dažādu ārstniecisko procedūru un manipulāciju pielietošanā bērnu aprūpē (invazīvās/neinvazīvās procedūras, medikamentu pareiza un droša lietošana un/vai ievadīšanas pamat-principi bērnu vecumā);
  8. vakcinācijas kalendārs;
  9. vardarbības problēma un tās identificēšana aprūpes procesā.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un nokārtojuši pārbaudījumu, kurā saņēmuši teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”, iegūs neformālās izglītības programmas apliecību par programmas sekmīgu teorētisku un praktisku apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
16

Par grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas gaitu, riskiem un alternatīvām izvēlēm grūtniecei, kura vēlas mākslīgi pārtraukt grūtniecību

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Par grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas gaitu, riskiem un alternatīvām izvēlēm grūtniecei, kura vēlas mākslīgi pārtraukt grūtniecību

Mērķauditorija

Ārsts, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

teorija – 5 akadēmiskās stundas

praktiskās nodarbības - 3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Zane Grabe - sertificēts ginekologs, dzemdību speciālists RAKUS Stacionārā Gaiļezers, asistente RSU Ginekoloģijas un dzemdniecības katedrā

Inga Kudeikina – juriste, Dr.iur., docente,  bakalaura studiju programmas "Tiesību zinātne" vadītāja RSU Juridiskā fakultātē

Magdalēna Pranaite – psihologs, Veselības centrs Vivendi, pasniedzēja Latvijas universitātē

Inguna Ziemane – sociālais darbinieks, Rīgas Dzemdību nams, lektore Medicīnas Tālākizglītības centrs.

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt zināšanas par grūtniecības mākslīgo pārtraukšanu, riskiem, tās  tiesiskajiem aspektiem, kontracepcijas metodēm un  palīdzību vardarbībā cietušajām sievietēm, kā arī par iespējamo dažādu organizāciju atbalstu nevēlamas grūtniecības gadījumā un grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas alternatīvām izvēlēm.

Mācību programmas tēmas

1.Grūtniecības mākslīgā pārtraukšana

2.Kontracepcija

3.Ārstniecības personas rīcība gadījumā, ja paciente ir HIV inficēta

4.Vardarbība pret sievietēm – atpazīšana un palīdzība

5.Grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas tiesiskie aspekti

6.Grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas psihoemocionālie aspekti

7.Tiesiskais regulējums un palīdzība no valsts/pašvaldības puses

8.Iespējas nodot bērnu adopcijai vai ievietot jaundzimušo glābējsilītē un ārpusģimenes aprūpes iespējas (audžuģimene, aizbildnība)

9.Gadījumu analīze, integrējot visas tēmas, darbs grupās

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko  iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Jaundzimušo stabilizācija un transports

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem bērnu (sākot ar neonatālo periodu) aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Jaundzimušo stabilizācija un transports.

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks 

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS Neonatoloģijas klīnikas vadītāja, sertificēta neonatoloģe Dace Sniedze

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 8 TIP 

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem iespējams nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Nodrošināt vienotu, uz pierādījumiem balstītu ārstēšanas un aprūpes taktiku jaundzimušajiem, kam nepieciešama reanimācija, terapeitiska hipotermija vai hipoglikēmijas korekcija. Uzlabot pacientu ar hipoksiski išēmisku encefalopātiju diagnostiku, izvērtēšanu un nepieciešamības gadījumā savlaicīgi uzsākt hipotermijas procedūru, tādējādi samazinot mirstību un uzlabojot ilgtermiņa neiroloģiskos rezultātus.

Novērst nevēlamas sekas veselībai, tai skaitā krampjus un smadzeņu bojājumus, jaundzimušo hipoglikēmijas gadījumā, laicīgi diagnosticējot un uzsākot efektīvu terapiju.

Mācību programmas tēmas

Hipoglikēmijas profilakse, kontrole, koriģēšana un diagnostika riska grupas jaundzimušajiem.

Hipoglikēmija jaundzimušajam - pielietošana praksē.

Jaundzimušo primārā reanimācija un atbalsts dzimšanas brīdī.

Jaundzimušo primārā reanimācija un atbalsts dzimšanas brīdī - pielietošana praksē.

Terapeitiskā hipotermija jaundzimušajiem ar hipoksiski išēmisku encefalopātiju.

Terapeitiskā hipotermija - pielietošana praksē.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst neformālās izglītības  programmas apguves apliecību, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzamais noslēguma pārbaudījums. Noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Mērķauditorija
Stundas
8

Sevišķi maza svara bērnu aprūpe

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem bērnu (sākot ar neonatālo periodu) aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Sevišķi maza svara bērnu aprūpe.

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks 

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS Neonatoloģijas klīnikas vadītāja, neonatologs Dace Sniedze

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits:  8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Apgūt klīnisko algoritmu un klīnisko (pacientu) ceļu Sevišķi maza un ļoti maza svara bērnu aprūpe” ar mērķi uzlabot sevišķi maza svara bērnu izdzīvošanas iespēju, mazināt mirstību, kas ir tieši saistīta ar neatbilstošu aprūpes un stabilizācijas pasākumu nodrošināšanu, mazināt saslimstību īstermiņā, kā arī ierobežot veselības problēmas ilgtermiņā un uzlabotu dzīves kvalitāti. Aktualizēt atbilstošas vienotas aprūpes nepieciešamību visās dzemdību iestādēs, kurās dzimst pacienti ar svaru zem 1500 g.

Mācību programmas tēmas

Priekšlaicīgas dzemdības un termoregulācija.

Priekšlaicīgas dzemdības un termoregulācija praksē.

Respiratorā distresa sindroms.

Respiratorā distresa sindroms - praktiskie uzdevumi.

Sevišķi maza svara bērnu enterālā barošana.

Sevišķi maza svara bērnu enterālā barošana - praktiskie uzdevumi.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst neformālās izglītības  programmas apguves apliecību, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzamais noslēguma pārbaudījums. Noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Mērķauditorija
Stundas
8

Sirds patoloģiju agrīna diagnostika bērniem

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem bērnu (sākot ar neonatālo periodu) aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Sirds patoloģiju agrīna diagnostika bērniem

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS sertificēts bērnu kardiologs Ingūna Lubaua

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: - 8 TIP (Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte)

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamiem veidot izpratni par dzīvībai bīstamiem sirds ritma traucējumiem, uzlabot prasmes savlaicīgu sirds ritma traucējumi atpazīšanā, garā QT sindroma diagnostikā un iespējami ātrāku efektīvu ārstēšanas uzsākšanu bērniem.

Izglītojamiem veidot izpratni par iedzimtām sirdskaitēm, īpaši  arteriālā vada atkarīgām sirdskaitēm, attīstīt prasmes arteriālā vada atkarīgo sirdskaišu savlaicīgā diagnostikā un adekvātas terapijas uzsākšanā bērniem, kuriem patoloģija nav bijusi diagnosticēta antenatāli, kā arī adekvātas terapijas uzsākšanā bērniem ar antenatāli diagnosticētu arteriālā vada atkarīgu sirdskaiti.

Mācību programmas tēmas

Sirds ritma traucējumi bērniem.

Dzīvībai bīstamie sirds ritma traucējumi bērniem.

Elektrokardiogrammu interpretācija bērniem.

Iedzimtas sirdskaites.

Arteriālā vada atkarīgās sirdskaites.

Rīcības algoritms arteriāla vada atkarīgas sirdskaites gadījumā.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst neformālās izglītības  programmas apguves apliecību, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzamais noslēguma pārbaudījums. Noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Mērķauditorija
Stundas
8

Bērnu ar drudzi izvērtēšana ambulatorajā un stacionārajā etapā. Smagu bakteriālu infekciju un sepses vadība bērniem.

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem bērnu (sākot ar neonatālo periodu) aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Bērnu ar drudzi izvērtēšana ambulatorajā un stacionārajā etapā. Smagu bakteriālu infekciju un sepses vadība bērniem.

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS Bērnu slimību klīnikas vadītājas vietniece Jana Pavāre

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: - 8 TIP (ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte)

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītojamiem veidot izpratni par bērnu ar drudzi aprūpi,  sepsi vai smagu bakteriālu infekciju attālinātu un klātienes izvērtēšanu ikvienā veselības aprūpes etapā (tai skaitā ambulatorā aprūpē, neatliekamas medicīnas palīdzības dienestā un stacionārā). Sistematizēt lēmumu pieņemšanas procesu un turpmāko rīcību atkarībā no konstatētās klīniskās atrades un profesionālās kompetences, kā arī pilnveidot prasmes par vecāku iesaisti bērnu izvērtēšanas un aprūpes procesā.

Mācību programmas tēmas

Bērnu ar drudzi izvērtēšana, piesardzības līmeņa noteikšana ambulatorā un stacionārā etapā.

Bērnu ar drudzi aprūpes, izmeklēšanas un ārstēšanas taktika atkarībā no pacientam definētā piesardzības līmeņa.

Droša bērnu ar drudzi aprūpe un ārstēšana mājās. Vecāku un medicīnas darbinieku jēgpilna sadarbība.

Septiskā šoka vadības algoritms.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst neformālās izglītības  programmas apguves apliecību, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzamais noslēguma pārbaudījums. Noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Mērķauditorija
Stundas
8

Cukura diabēts un gestācijas diabēts – grūtniecība un dzemdību vadīšana

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem perinatālā perioda aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Cukura diabēts un gestācijas diabēts – grūtniecība un dzemdību vadīšana

Mērķauditorija

Ārsts (ginekologs, neonatologs, pediatrs, endokrinologs,  nefrologs, anesteziologs, reanimatologs, psihiatrs), māsa, vecmāte, funkcionālais speciālists, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Rīgas Stradiņa universitāte, Maira Jansone, Ilze Konrāde

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu un izpratni par gestācijas cukura diabēta diagnostiku, grūtniecības, dzemdību un pēcdzemdību perioda vadīšanu. Sniegt priekšstatu un izpratni par grūtniecības, dzemdību un pēcdzemdību perioda vadīšanu pacientēm ar 1. un 2.tipa cukura diabētu. Sniegt priekšstatu un izpratni par iespējamiem sarežģījumiem.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi un klīniskie (pacientu) ceļi:

  1. I un II tipa cukura diabēts un grūtniecība: Cukura diabēts reproduktīvā vecuma sievietēm. Grūtniecības plānošana. Grūtniecības vadīšana. Hipoglikēmija grūtniecības laikā. Dzemdību plānošana un vadīšana. Diabētiskā ketoacidotiskā koma. grūtniecības laikā un dzemdībās, taktika.
  2. Gestācijas cukura diabēts: Gestācijas diabēta patofizioloģija un attīstības riska faktori. Antenatālā aprūpe un glikēmijas kontrole. Dzemdību vadīšana, riski mātei un jaundzimušajam.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Noderīgi!

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī.

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus, ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Stundas
8

Psihiskie traucējumi grūtniecības laikā un pēcdzemdību periodā

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem perinatālā perioda aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Psihiskie traucējumi grūtniecības laikā un pēcdzemdību periodā

Mērķauditorija

Ārsts (ginekologs, neonatologs, pediatrs, endokrinologs,  nefrologs, anesteziologs, reanimatologs, psihiatrs), māsa, vecmāte, funkcionālais speciālists, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par psihiskiem traucējumiem grūtniecības un pēcdzemdību periodā un attīstīt prasmes agrīni atpazīt psihiskus traucējumus, to riskus, kā arī izprast palīdzības sniegšanas un ārstēšanas pamatprincipus.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi un klīniskie (pacientu) ceļi:

  1. Psihiskās veselības problēmu un smagu psihisku saslimšanu atpazīšana klīniskajā praksē
  2. Psihiskās veselības problēmu un smagu psihisku saslimšanu ārstēšana grūtniecības laikā
  3. Psihiskās veselības problēmu un smagu psihisku saslimšanu ārstēšana postnatālajā periodā
  4. Psihiskās veselības problēmu un smagu psihisku saslimšanu farmakoterapijas iespējas grūtniecības un pēcdzemdību periodā
  5. Taktikas izvēle ārstējot psihiskās veselības problēmas un smagas psihiskās saslimšanas grūtniecības un pēcdzemdību periodā - pacientu ceļi

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Noderīgi!

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijai.

Stundas
8

Intrauterīna augļa augšanas aizture

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem perinatālā perioda aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Intrauterīna augļa augšanas aizture

Mērķauditorija

Ārsts (ginekologs, neonatologs, pediatrs, endokrinologs,  nefrologs, anesteziologs, reanimatologs, psihiatrs), māsa, vecmāte, funkcionālais speciālists, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte, Natālija Vedmedovska

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamiem sniegt priekšstatu par secīgu darbību intrauterīnas augļa augšanas aiztures (IUAAA) gadījumā, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas rīkoties pēctecīgi, konstatējot samazinātu vai palielinātu  augļūdeņu daudzumu sadarbībā ar dažādu specialitāšu ārstniecības personām vienas ārstniecības iestādes ietvaros, un koordinēti starp dažādām ārstniecības iestādēm, lai apgūtās iemaņas pielietotu antenatālās aprūpes problēmas risināšanai un standartizēt pacientu veselības aprūpi,  uzlabojot perinatālus iznākumus.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi un klīniskie (pacientu) ceļi:

  1. Augļa augšanas un labsajūtas izvērtēšana grūtniecības laikā
  2. Intrauterīnas augļa augšanas aizture (IUAAA)
  3. Mazūdeņainība
  4. Daudzūdeņainība

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Noderīgi!

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī

Analizējot realizēto mācību datus, ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā, VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Stundas
8