Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

  1. akadēmiskās stundas
  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Zanda Pučuka, pediatre

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas ēšanas traucējumu bērniem un pusaudžiem diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, iegūto objektīvo datu par bērna/pusaudža  somatisko stāvokli (svara dinamika, analīžu rādītāji, kardiovaskulārā izvērtēšana, EKG, temperatūra, hidratācija un fiziskā spēka izvērtēšana) un ēšanas uzvedības izvērtējums, aptauju izmantošanā. Iegūto datu izmantošana riska pakāpes novērtēšanā un konstatētajai riska pakāpei atbilstošas medicīniskās aprūpes nodrošināšanā. 

Pēc programmas apguves ārstam jāprot izvērtēt gan somatisko gan psihiatrisko risku un sniegt vai organizēt atbilstošu medicīnisko palīdzību. Ārsta palīgam vai medicīnas māsai atbilstoši saviem darba pienākumiem jāprot izvērtēt pacienta vispārējais stāvoklis, konstatēt ēšanas traucējumus vai aizdomas par tiem, izvērtēt vitālos rādītājus un iespējamos riskus, informēt vecākus un organizēt turpmāko medicīnisko aprūpi.

Visiem programmu apguvušajiem medicīnas darbiniekiem jāprot sniegt pacienta vecākiem izglītojošu informāciju par ēšanas traucējumiem un ārstēšanas principiem.

Mācību programmas tēmas

  • Ēšanas traucējumi bērniem un pusaudžiem – atpazīšana, diagnostika, ietekme uz dzīves kvalitāti
  • Augsta somatiska riska pakāpes pacienti.
  • Uztura terapija bērniem un pusaudžiem ar ēšanas traucējumiem.
  • Darbs ar vecākiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Suicidāla un nesuicidāla paškaitējuma diagnostika un ārstēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Suicidāla un nesuicidāla paškaitējuma diagnostika un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās  uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas bērnu un pusaudžu paškaitējuma atpazīšanā, diagnostikā un terapijā. Īpaša uzmanība tiks veltīta šo zināšanu integrēšanai valstī apstiprinātā klīniskā algoritma un pacienta ceļa kontekstā. Programma iepazīstinās ar jaunākajām pierādījumos balstītajām atziņām un pētījumu bāzi, kā arī ļaus izglītojamiem apgūt paškaitējuma pamata skrīninga metodes, kuras ir iekļautas klīniskajā algoritmā.

Mācību programmas tēmas

1. Pētījumu bāze un pierādījumos balstītas intervences bērnu paškaitējuma atpazīšanai un mazināšanai pasaules  praksē.

2. Klīniskā algoritma un pacientu ceļu uzbūves principi.

3. Bērnu un pusaudžu ar paškaitējumu skrīnings.

4. Terapeitiskās metodes un to izvēles stratēģijas.

5. Paškaitējuma skrīninga rīki un to izmantošana dažādos   kontekstos.

6. Bērnu un pusaudžu paškaitējuma riska līmeņa novērtējums.  

7. Psihoizglītošana un ģimenes iesaiste.

8.Terapeitisko intervenču paškaitējuma mazināšanai pamata principi darbā ar pusaudžiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Neirālās attīstības traucējumu agrīna diagnostika un ārstēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Neirālās attīstības traucējumu agrīna diagnostika un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ieva Bite, klīniskais psihologs

Mikus Dīriks, neirologs, bērnu neirologs

Reinis Siliņš, ģimenes ārsts

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Programmas mērķis ir padziļināt primārās veselības aprūpes darbinieku zināšanas par bērnu neirālās attīstības traucējumu agrīnajām izpausmēm, to skrīningu, padziļinātu izvērtēšanu un agrīnās intervences pamatprincipiem.

Mācību programmas tēmas

  • Bērna normāla attīstība līdz 3 gadu vecumam.
  • Bērna apskates pamati ģimenes ārsta praksē (vecumā  līdz 3 gadiem).
  • Neiroloģiskā izmeklēšana zīdaiņu un bērnu vecumā.
  • Agrīnie normālās motorās un psihiskās attīstības atskaites punkti.
  • Bērna attīstības aizture - klīniskie gadījumi, analīze. Ģimenes ārstu sadarbība ar neirologu.
  • Globālās attīstības aiztures, valodas un komunikācijas traucējumu agrīnās pazīmes, dažādas skrīninga metodes un strukturēta attīstības novērtēšana.
  • Agrīnās intervences pamatprincipi.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Neatliekamie stāvokļi un to simulācija pediatrijā: ambulatorajā prakse

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Neatliekamie stāvokļi un to simulācija pediatrijā: ambulatorajā prakse

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas (3 dienas)

  • 7 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 17 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Reinis Balmaks

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 24 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Izglītības procesa rezultātā, imitējot dzīvību apdraudošas situācijas ar augstas ticamības pacienta simulatora palīdzību, attīstīt ārstniecības un aprūpes personāla iemaņas palīdzības sniegšanā kritiski slimiem bērniem ambulatorajā praksē un pirmsslimnīcas etapā. Aktīvi līdzdarbojoties starpdisciplinārā komandā, tiks nostiprinātas būtiskākās koncepcijas un sistēmiska pieeja neatliekamo stāvokļu vadībā, kā arī prasmes darbam komandā, sniedzot  neatliekamo palīdzību bērniem ambulatori un pirmsslimnīcas etapā.

Mācību programmas tēmas

  1. Elpošanas ceļu obstrukcijas
  2. Šoka un elpošanas mazspējas atpazīšana
  3. Traumas
  4. Sirds ritma traucējumi bērnam, novēršana
  5. Dzīvības glābšanas pamatprincipi
  6. Vaskulārās un intraosālās pieejas, šķidruma un medikamentu ievadīšana asinsritē
  7. Ūdens un elektrolītu vielmaiņa bērniem atkarībā no viņu vecuma
  8. Medikamenti

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Nozīmīgi!

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru, mikrofonu, un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī

Mācību laikā Jums būs aktīvi jāiesaistās mācību procesā un, sekojot pasniedzēju norādījumiem, jāveic dažādas darbības Zoom vidē. Mācības šajā kursā nav savienojamas ar citām aktivitātēm. Pacientu pieņemšana Zoom translācijas laikā ar ieslēgtu kameru un mikrofonu ir rupjš personas datu pārkāpums! Kolēģi lūdzam izturēties atbildīgi pret savu pacientu personas datu aizsardzību.

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Mērķauditorija
Stundas
24

Jaundzimušo stabilizācija un transports

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem bērnu (sākot ar neonatālo periodu) aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Jaundzimušo stabilizācija un transports.

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks 

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS Neonatoloģijas klīnikas vadītāja, sertificēta neonatoloģe Dace Sniedze

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 8 TIP 

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem iespējams nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Nodrošināt vienotu, uz pierādījumiem balstītu ārstēšanas un aprūpes taktiku jaundzimušajiem, kam nepieciešama reanimācija, terapeitiska hipotermija vai hipoglikēmijas korekcija. Uzlabot pacientu ar hipoksiski išēmisku encefalopātiju diagnostiku, izvērtēšanu un nepieciešamības gadījumā savlaicīgi uzsākt hipotermijas procedūru, tādējādi samazinot mirstību un uzlabojot ilgtermiņa neiroloģiskos rezultātus.

Novērst nevēlamas sekas veselībai, tai skaitā krampjus un smadzeņu bojājumus, jaundzimušo hipoglikēmijas gadījumā, laicīgi diagnosticējot un uzsākot efektīvu terapiju.

Mācību programmas tēmas

Hipoglikēmijas profilakse, kontrole, koriģēšana un diagnostika riska grupas jaundzimušajiem.

Hipoglikēmija jaundzimušajam - pielietošana praksē.

Jaundzimušo primārā reanimācija un atbalsts dzimšanas brīdī.

Jaundzimušo primārā reanimācija un atbalsts dzimšanas brīdī - pielietošana praksē.

Terapeitiskā hipotermija jaundzimušajiem ar hipoksiski išēmisku encefalopātiju.

Terapeitiskā hipotermija - pielietošana praksē.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst neformālās izglītības  programmas apguves apliecību, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzamais noslēguma pārbaudījums. Noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Mērķauditorija
Stundas
8

Sevišķi maza svara bērnu aprūpe

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem bērnu (sākot ar neonatālo periodu) aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Sevišķi maza svara bērnu aprūpe.

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks 

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS Neonatoloģijas klīnikas vadītāja, neonatologs Dace Sniedze

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits:  8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Apgūt klīnisko algoritmu un klīnisko (pacientu) ceļu Sevišķi maza un ļoti maza svara bērnu aprūpe” ar mērķi uzlabot sevišķi maza svara bērnu izdzīvošanas iespēju, mazināt mirstību, kas ir tieši saistīta ar neatbilstošu aprūpes un stabilizācijas pasākumu nodrošināšanu, mazināt saslimstību īstermiņā, kā arī ierobežot veselības problēmas ilgtermiņā un uzlabotu dzīves kvalitāti. Aktualizēt atbilstošas vienotas aprūpes nepieciešamību visās dzemdību iestādēs, kurās dzimst pacienti ar svaru zem 1500 g.

Mācību programmas tēmas

Priekšlaicīgas dzemdības un termoregulācija.

Priekšlaicīgas dzemdības un termoregulācija praksē.

Respiratorā distresa sindroms.

Respiratorā distresa sindroms - praktiskie uzdevumi.

Sevišķi maza svara bērnu enterālā barošana.

Sevišķi maza svara bērnu enterālā barošana - praktiskie uzdevumi.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst neformālās izglītības  programmas apguves apliecību, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzamais noslēguma pārbaudījums. Noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Mērķauditorija
Stundas
8

Sirds patoloģiju agrīna diagnostika bērniem

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem bērnu (sākot ar neonatālo periodu) aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Sirds patoloģiju agrīna diagnostika bērniem

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS sertificēts bērnu kardiologs Ingūna Lubaua

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: - 8 TIP (Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte)

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamiem veidot izpratni par dzīvībai bīstamiem sirds ritma traucējumiem, uzlabot prasmes savlaicīgu sirds ritma traucējumi atpazīšanā, garā QT sindroma diagnostikā un iespējami ātrāku efektīvu ārstēšanas uzsākšanu bērniem.

Izglītojamiem veidot izpratni par iedzimtām sirdskaitēm, īpaši  arteriālā vada atkarīgām sirdskaitēm, attīstīt prasmes arteriālā vada atkarīgo sirdskaišu savlaicīgā diagnostikā un adekvātas terapijas uzsākšanā bērniem, kuriem patoloģija nav bijusi diagnosticēta antenatāli, kā arī adekvātas terapijas uzsākšanā bērniem ar antenatāli diagnosticētu arteriālā vada atkarīgu sirdskaiti.

Mācību programmas tēmas

Sirds ritma traucējumi bērniem.

Dzīvībai bīstamie sirds ritma traucējumi bērniem.

Elektrokardiogrammu interpretācija bērniem.

Iedzimtas sirdskaites.

Arteriālā vada atkarīgās sirdskaites.

Rīcības algoritms arteriāla vada atkarīgas sirdskaites gadījumā.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst neformālās izglītības  programmas apguves apliecību, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzamais noslēguma pārbaudījums. Noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Mērķauditorija
Stundas
8

Bērnu ar drudzi izvērtēšana ambulatorajā un stacionārajā etapā. Smagu bakteriālu infekciju un sepses vadība bērniem.

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem bērnu (sākot ar neonatālo periodu) aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Bērnu ar drudzi izvērtēšana ambulatorajā un stacionārajā etapā. Smagu bakteriālu infekciju un sepses vadība bērniem.

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS Bērnu slimību klīnikas vadītājas vietniece Jana Pavāre

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: - 8 TIP (ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte)

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītojamiem veidot izpratni par bērnu ar drudzi aprūpi,  sepsi vai smagu bakteriālu infekciju attālinātu un klātienes izvērtēšanu ikvienā veselības aprūpes etapā (tai skaitā ambulatorā aprūpē, neatliekamas medicīnas palīdzības dienestā un stacionārā). Sistematizēt lēmumu pieņemšanas procesu un turpmāko rīcību atkarībā no konstatētās klīniskās atrades un profesionālās kompetences, kā arī pilnveidot prasmes par vecāku iesaisti bērnu izvērtēšanas un aprūpes procesā.

Mācību programmas tēmas

Bērnu ar drudzi izvērtēšana, piesardzības līmeņa noteikšana ambulatorā un stacionārā etapā.

Bērnu ar drudzi aprūpes, izmeklēšanas un ārstēšanas taktika atkarībā no pacientam definētā piesardzības līmeņa.

Droša bērnu ar drudzi aprūpe un ārstēšana mājās. Vecāku un medicīnas darbinieku jēgpilna sadarbība.

Septiskā šoka vadības algoritms.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst neformālās izglītības  programmas apguves apliecību, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzamais noslēguma pārbaudījums. Noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Mērķauditorija
Stundas
8

Enterālā un parenterālā barošana: teorētiskie un praktiskie aspekti

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Enterālā un parenterālā barošana: teorētiskie un praktiskie aspekti

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas

  • teorija:

8 akadēmiskās stundas

  • praktiskās mācības:

8 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

  • Georgijs Moisejevs, sertificēta ārstniecības persona internista un dietologa specialitātēs
  • Dace Trumpika, sertificēta ārstniecības persona internista specialitātē, Veselības zinātņu maģistra grāds uzturzinātnē

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersonas

Pieteikšanās uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Pilnveidot ārstniecības personu profesionālās zināšanas, prasmes un kompetences par enterālās un parenterālās barošanas teorētiskiem un praktiskiem aspektiem primārā un sekundārā veselības aprūpē.

Mācību programmas tēmas

Malnutrīcija, tās izplatība, cēloņi, klasifikācija, klīniskās pazīmes, novērtēšana, diagnostikās metodes, ārstēšanas un aprūpes taktika. Enterālās un parenterālās barošanas indikācijas, kontrindikācijas, ievadīšanas veidi, barošanas maisījumi, to atšķirības un izvēles nosacījumi. Pacientu klīnisks monitorings un preventīvie pasākumi enterālās un parenterālās barošanas sarežģījumu novēršanai, iespējamās komplikācijas un aprūpes problēmas. Enterālās un parenterālās barošanas pacienta dzīvesvietā nodrošināšana, pacientu un pacientu tuvinieku izglītošana un apmācība. Klīnisko gadījumu izvērtēšana.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieki, kuri būs piedalījušies ne mazāk kā 75% (12 akadēmiskās stundas) no mācību kursa un apguvuši izglītības programmu, saņems apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi 16 TIP (tālākizglītības punktu) apjomā.

Mērķauditorija
Stundas
16
ML_EPB.pdf1.34 MB

Klīniskā dietoloģija ikdienas praksē

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Klīniskā dietoloģija ikdienas praksē

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, funkcionālais speciālists

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Georgijs Moisejevs, sertificēts internists un dietologs

Dace Trumpika, sertificēts internists

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā pilnveidot ārstniecības personu profesionālās zināšanas, prasmes un kompetences par uzturu un speciālajām diētām pacientiem ar dažādiem veselības traucējumiem primārā un sekundārā veselības aprūpē.

Mācību programmas tēmas

  1. Malnutrīcija (izplatība, cēloņi, riska grupas un klīniskā nozīme);
  2. Uzturs pacientiem perioperatīvajā periodā;
  3. Uzturs pacientiem ar onkoloģiskām slimībām;
  4. Uzturs pacientiem ar rīšanas traucējumiem;
  5. Speciālās diētas, to raksturojums pacientiem ārstējoties stacionārā un ambulatori;
  6. Klīnisko gadījumu analīze.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no mācību kursa un apguvuši izglītības programmu, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
8