Klīniskā dietoloģija ikdienas praksē

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Klīniskā dietoloģija ikdienas praksē

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, funkcionālais speciālists

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Georgijs Moisejevs, sertificēts internists un dietologs

Dace Trumpika, sertificēts internists

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā pilnveidot ārstniecības personu profesionālās zināšanas, prasmes un kompetences par uzturu un speciālajām diētām pacientiem ar dažādiem veselības traucējumiem primārā un sekundārā veselības aprūpē.

Mācību programmas tēmas

  1. Malnutrīcija (izplatība, cēloņi, riska grupas un klīniskā nozīme);
  2. Uzturs pacientiem perioperatīvajā periodā;
  3. Uzturs pacientiem ar onkoloģiskām slimībām;
  4. Uzturs pacientiem ar rīšanas traucējumiem;
  5. Speciālās diētas, to raksturojums pacientiem ārstējoties stacionārā un ambulatori;
  6. Klīnisko gadījumu analīze.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no mācību kursa un apguvuši izglītības programmu, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
8

Smadzeņu insulta agrīna rehabilitācija

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem sirds un asinsvadu slimību jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Smadzeņu insulta agrīna rehabilitācija

Mērķauditorija

Ārsts (kardiologs, sirds ķirurgs, anesteziologs, reanimatologs, neatliekamās medicīnas ārsts,  neirologs, endokrinologs, fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts), māsa, funkcionālais speciālists

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas:

teorija sešas stundas

praktiskās nodarbības divas stundas

Akadēmiskās stundas 360 astronomiskajās minūtēs.

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Anda Nulle, sertificēts fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsts

Asoc. prof. Evija Miglāne, sertificēts neirologs

Ingrīda Tambora, sertificēts fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsts

Inese Svikliņa, sertificēts fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsts

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Reģistrēties kursiem nav iespējams 

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Padziļināt ārstniecības personu izpratni un efektīvu rīcību agrīnās insultu rehabilitācijas jomā,   nodrošinot pacientam kvalitatīvus, drošus uz pierādījumiem balstītus pēctecīgus veselības aprūpes pakalpojumus iespējami īsākā laika posmā.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi:

1.Akūta rehabilitācija insulta pacientiem:

  • Insulta pacientu rehabilitācijas pamatprincipi akūtajā periodā. Pacientu grupu identifikācija, kuriem nepieciešama rehabilitācijas. Rekomendējamais rehabilitācijas apjoms un intensitāte, iesaistītie speciālisti. Novērtēšanas instrumenti akūtajā insulta rehabilitācijā . Rehabilitācijas plāna izveide. Pacienta izrakstīšana no akūtā stacionāra 

2. Subakūtā insulta rehabilitācija:

  • Subakūtās insulta rehabilitācijas organizēšanas pamatprincipi un veidi. Insulta rehabilitācijas pēctecīgums un savlaicīgums. Insulta pacientu atlases kritēriji subakūtai rehabilitācijai. Subakūtai rehabiltācijai nepieciešamie resursi. Rehabilitācijas mērķi. Rehabilitācijas plāna izveide. Funkcionēšanas novērtējums. Pielietojamie novērtēšanas instumenti.

3. Sekundārā insulta profilakse rehabilitācijā

  • Atkārtota insulta medikamentozā un nemedikamentozā profilakse.

Insulta sekundārās komplikācijas. Komplikāciju prevencija un ārstēšanas pamatprincipi. Multiprofesionāls un multidisciplinārs speciālistu komandas darbs sekundāro komplikāciju prevencijā. Nepieciešamie profesionālie un tehnoloģiskie resursi.  Izmantojamie tehniskie palīglīdzekļi komplikāciju profilaksei un ārstēšanai.

Klīniskie ceļi

1. Rehabilitācija insulta vienībā un akūtajā stacionārajā etapā: rehabilitācijas organizēšanas pēctecīgums akūtajā etapā. Pacienta novērtēšana un izrakstīšana tālākam etapam.

2. Rehabilitācija subakūtā periodā un ilgtermiņā: rehabilitācijas organizēšanas pēctecīgums subakūtajā etapā. Pacienta novērtēšana un atlase subakūtai un ilgtermiņa rehabilitācijai.

3. Rehabilitācija un aprūpe pacientiem bez sākotnējā rehabilitācijas potenciāla: rehabilitācijas potenciāla izvērtēšana. Rehabilitācijas organizēšanas pamatprincipi pacientiem bez sākotnējā rehabilitācijas potenciāla. Pacienta aprūpe un atkārtota novērtēšana.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši (apmeklējuši) ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, piedalījušies diskusijās un klīnisko uzdevumu analīzē saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
8

Cukura diabēts un gestācijas diabēts – grūtniecība un dzemdību vadīšana

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem perinatālā perioda aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Cukura diabēts un gestācijas diabēts – grūtniecība un dzemdību vadīšana

Mērķauditorija

Ārsts (ginekologs, neonatologs, pediatrs, endokrinologs,  nefrologs, anesteziologs, reanimatologs, psihiatrs), māsa, vecmāte, funkcionālais speciālists, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Rīgas Stradiņa universitāte, Maira Jansone, Ilze Konrāde

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu un izpratni par gestācijas cukura diabēta diagnostiku, grūtniecības, dzemdību un pēcdzemdību perioda vadīšanu. Sniegt priekšstatu un izpratni par grūtniecības, dzemdību un pēcdzemdību perioda vadīšanu pacientēm ar 1. un 2.tipa cukura diabētu. Sniegt priekšstatu un izpratni par iespējamiem sarežģījumiem.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi un klīniskie (pacientu) ceļi:

  1. I un II tipa cukura diabēts un grūtniecība: Cukura diabēts reproduktīvā vecuma sievietēm. Grūtniecības plānošana. Grūtniecības vadīšana. Hipoglikēmija grūtniecības laikā. Dzemdību plānošana un vadīšana. Diabētiskā ketoacidotiskā koma. grūtniecības laikā un dzemdībās, taktika.
  2. Gestācijas cukura diabēts: Gestācijas diabēta patofizioloģija un attīstības riska faktori. Antenatālā aprūpe un glikēmijas kontrole. Dzemdību vadīšana, riski mātei un jaundzimušajam.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Noderīgi!

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī.

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus, ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Stundas
8

Psihiskie traucējumi grūtniecības laikā un pēcdzemdību periodā

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem perinatālā perioda aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Psihiskie traucējumi grūtniecības laikā un pēcdzemdību periodā

Mērķauditorija

Ārsts (ginekologs, neonatologs, pediatrs, endokrinologs,  nefrologs, anesteziologs, reanimatologs, psihiatrs), māsa, vecmāte, funkcionālais speciālists, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par psihiskiem traucējumiem grūtniecības un pēcdzemdību periodā un attīstīt prasmes agrīni atpazīt psihiskus traucējumus, to riskus, kā arī izprast palīdzības sniegšanas un ārstēšanas pamatprincipus.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi un klīniskie (pacientu) ceļi:

  1. Psihiskās veselības problēmu un smagu psihisku saslimšanu atpazīšana klīniskajā praksē
  2. Psihiskās veselības problēmu un smagu psihisku saslimšanu ārstēšana grūtniecības laikā
  3. Psihiskās veselības problēmu un smagu psihisku saslimšanu ārstēšana postnatālajā periodā
  4. Psihiskās veselības problēmu un smagu psihisku saslimšanu farmakoterapijas iespējas grūtniecības un pēcdzemdību periodā
  5. Taktikas izvēle ārstējot psihiskās veselības problēmas un smagas psihiskās saslimšanas grūtniecības un pēcdzemdību periodā - pacientu ceļi

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Noderīgi!

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijai.

Stundas
8

Intrauterīna augļa augšanas aizture

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem perinatālā perioda aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Intrauterīna augļa augšanas aizture

Mērķauditorija

Ārsts (ginekologs, neonatologs, pediatrs, endokrinologs,  nefrologs, anesteziologs, reanimatologs, psihiatrs), māsa, vecmāte, funkcionālais speciālists, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte, Natālija Vedmedovska

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamiem sniegt priekšstatu par secīgu darbību intrauterīnas augļa augšanas aiztures (IUAAA) gadījumā, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas rīkoties pēctecīgi, konstatējot samazinātu vai palielinātu  augļūdeņu daudzumu sadarbībā ar dažādu specialitāšu ārstniecības personām vienas ārstniecības iestādes ietvaros, un koordinēti starp dažādām ārstniecības iestādēm, lai apgūtās iemaņas pielietotu antenatālās aprūpes problēmas risināšanai un standartizēt pacientu veselības aprūpi,  uzlabojot perinatālus iznākumus.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi un klīniskie (pacientu) ceļi:

  1. Augļa augšanas un labsajūtas izvērtēšana grūtniecības laikā
  2. Intrauterīnas augļa augšanas aizture (IUAAA)
  3. Mazūdeņainība
  4. Daudzūdeņainība

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Noderīgi!

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī

Analizējot realizēto mācību datus, ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā, VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Stundas
8

Grūtnieces kolapss. Grūtnieces kardiopulponālā reanimācija

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem perinatālā perioda aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Grūtnieces kolapss. Grūtnieces kardiopulponālā reanimācija

Mērķauditorija

Ārsts (ginekologs, neonatologs, pediatrs, endokrinologs,  nefrologs, anesteziologs, reanimatologs, psihiatrs), māsa, vecmāte, funkcionālais speciālists, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

  • 5 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 3 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Rīgas Stradiņa universitāte, Anna Miskova, Marina Šarkele

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par grūtnieces kolapsa cēloņiem, riska faktoriem, diagnostiku, diferenciāldiagnostiku, kā arī novēršanas un ārstēšanas principiem.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi un klīniskie (pacientu) ceļi:

  1. Dziļo vēnu tromboze. Plaušu artēriju trombembolija
  2. Asiņošana grūtniecības laikā un pēc dzemdībām.
  3. Hipertensija grūtniecības laikā
  4. Grūtnieces kardiolpulmonālā reanimācija
  5. Kritiski slimas grūtnieces, dzemdētājas, nedēļnieces aprūpes nodrošināšana
  6. Mātes kolapss

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
8

Pēcdzemdību septiskās saslimšanas

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem perinatālā perioda aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Pēcdzemdību septiskās saslimšanas

Mērķauditorija

Ārsts (ginekologs, neonatologs, pediatrs, endokrinologs,  nefrologs, anesteziologs, reanimatologs, psihiatrs), māsa, vecmāte, funkcionālais speciālists, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (2 dienas)

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte, Anna Miskova - sertificēts ginekologs, dzemdību speciālists

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par septiskām saslimšanām grūtniecības laikā un pēcdzemdību periodā, saslimšanu cēloņiem, riska faktoriem, diagnostiku, diferenciāldiagnostiku, kā arī novēršanas un ārstēšanas principiem

Mācību programmas tēmas

  1. Racionālas antibakteriālas terapijas principi
  2. Septiskas saslimšanas grūtniecības laikā
  3. Septiskas saslimšanas pēcdzemdību periodā
  4. Noslēguma pārbaudījums

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
8

Fizisko aktivitāšu un veselīga uztura veicināšanas sievietēm grūtniecības un pēcdzemdību periodā, tai skaitā zīdīšanas periodā

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Fizisko aktivitāšu un veselīga uztura veicināšanas sievietēm grūtniecības un pēcdzemdību periodā, tai skaitā zīdīšanas periodā

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs, vecmāte un funkcionālais speciālists

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Informācija par mācībām pieejama ŠEIT

2024.gada 23.aprīlī tiešsaistē platformā Zoom no 9.30. līdz 16.30

2024.gada 26.aprīlī tiešsaistē platformā Zoom no 9.30. līdz 16.30

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Jeļena Pavlova - uztura speciālists 

Ilze Markova - sertificēta fizioterapeite

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties mācībām, reģistrējoties https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija 

Precizējoši jautājumi pa tālr. 29 276 990 Maijai Baķei

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt ārstniecības personām nepieciešamās profesionālās zināšanas, kā arī izkopt prasmes, nodrošinot izglītošanu Eiropas Sociālā fonda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju” projekta Nr. 9.2.6.0/17/I/001 darbības “Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros, par uzturu un fizisko aktivitāti grūtniecības laikā, pēcdzemdību un zīdīšanas periodā.

Mācību programmas tēmas

Kuņģa- zarnu trakta īpatnības grūtniecības periodā. Veselīga uztura pamatprincipi;

Uztura bagātinātāji, vitamīni;

Pārtikas drošība, kaitīgie ieradumi grūtniecības laikā un pēcdzemdību periodā. Muskuloskeletārās sistēmas izmaiņas grūtniecības laikā;

Fiziskā slodze un aktivitātes grūtniecības laikā un pēcdzemdību periodā. Medicīniskās kontrindikācijas fiziskajām aktivitātēm.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi un TIP skaitu turpmākajai resertifikācijai.

Stundas
8

Agrīna ambulatora monoprofesionāla fizioterapijas pakalpojuma nodrošināšana primārajā veselības aprūpes līmenī

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Agrīna ambulatora monoprofesionāla fizioterapijas pakalpojuma nodrošināšana primārajā veselības aprūpes līmenī

Mērķauditorija

Funkcionālais speciālists un citas ārstniecības personas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas (3 dienas)

Teorētiskās nodarbības:

   14 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   10 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānots

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts Anita Vētra

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: - 24 TIP (Funkcionālais speciālists un citas ārstniecības personas)

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz mācībām nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamiem veidot izpratni par fizioterapijas procesa organizēšanu primārās veselības aprūpes līmenī un attīstīt spēju organizēt efektīvus, integrētus fizioterapijas pakalpojumus dažādām mērķa grupām primārās veselības aprūpes līmenī, atbilstoši savai profesionālajai kompetencei.

Mācību programmas tēmas

Cilvēka funkcionēšana un funkcionēšanas ierobežojumi personas un vides mijiedarbības aspektā.

Fizioterapijas loma primārajā veselības aprūpē.

Fizioterapijas process primārajā veselības aprūpē.

Fizioterapeita loma veselības veicināšanā un profilaksē primārās veselības aprūpes līmenī.

Standartizēta funkcionēšanas novērtēšana un fizioterapeitiskā intervence dažādām mērķa grupām primārajā veselības aprūpē.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst apliecību par neformālās izglītības  programmas apguvi, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzētais noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Mērķauditorija
Stundas
24

Zīdaiņu un pirmsskolas vecuma bērnu fizisko aktivitāšu veicināšana, tai skaitā bērnu attīstībai atbilstoša aprūpe (hendlings), kustību attīstība, aktīvās rotaļas

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Zīdaiņu un pirmsskolas vecuma bērnu fizisko aktivitāšu veicināšana, tai skaitā bērnu attīstībai atbilstoša aprūpe (hendlings), kustību attīstība, aktīvās rotaļas

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs, vecmāte, funkcionālie speciālisti

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

  • teorija 3 akadēmiskās stundas 
  • praktiskās nodarbības 5 akadēmiskās stundas 

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

2024.gada 5.jūnijā no  10.00-17.10, Latvijas Universitātes aģentūrā “Latvijas Universitātes Rīgas 1.medicīnas koledža” Tomsona ielā 37, Rīgā

2024.gada 3.jūlijā no  10.00-17.10, Latvijas Universitātes aģentūrā “Latvijas Universitātes Rīgas 1.medicīnas koledža” Tomsona ielā 37, Rīgā

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Solvita Ķerve - sertificēts fizioterapeits

Aleksandrs Vasiļonoks – sertificēts pediatrs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Mācībām iespējams pieteikties, reģistrējoties:https://www.mittoevents.com/lv-universitates-1-med-koledza/registracija

https://www.rmk1.lv/lv/

e-pasta adrese: medskola@medskola.lv

Neformālās izglītības programmas mērķis

Ārstniecības personu profesionālo kompetenču un zināšanu pilnveide par bērna psihomotoro un fizisko attīstību jaundzimušā periodā, zīdaiņa un pirmsskolas vecumā, atbilstošu fizisko aktivitāšu nozīmi, kā arī prasmju un iemaņu nostiprināšana Handlig un pozicionēšanas pamatprincipu pielietošanā un piemērotu fizisko aktivitāšu rekomendāciju sniegšanā,  atbilstoši savai profesionālai kompetencei.

Mācību programmas tēmas

  1. Bērna vecumā no 1 nedēļas līdz 2 gadiem fiziskās un garīgās attīstības novērtēšana
  2. Bērna psihomotorā ( fiziskā ) attīstība no 2 – 7 gadiem.
  3. Fizisko aktivitāšu nozīme bērna dzīvē
  4. Jaundzimušo, zīdaiņu   un bērna attīstībai atbilstoša aprūpe
  5. Fiziskās aktivitātes zīdaiņiem un bērniem no 1 līdz 7 gadu vecumam, to ieteicamais daudzums un veidi, tostarp rotaļlietu un aktīvo rotaļu izmantošana dažādos vecuma posmos

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu, prasmju un kompetences  vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
8