Publicēts

Māsas (vispārējās aprūpes māsas) specializācija PSIHIATRIJĀ UN NARKOLOĢIJĀ

Izglītības programmas veids

Profesionālās pilnveides izglītības programma

Izglītības programmas nosaukums

Māsas (vispārējās aprūpes māsas) specializācija psihiatrijā un narkoloģijā

Mērķauditorija

Vispārējās aprūpes māsas

Izglītības programmas īstenošanas ilgums

480 akadēmiskās stundas

  • 144 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 336 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības (klīniskās mācības)

Izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Izglītības programmas mācību vadītāja

Dr.paed., Mg.sc.sal. Inga Odiņa

Izglītības dokuments, kas apliecina profesionālās pilnveides izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par profesionālās pilnveides izglītību

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Mācībām nav iespējams reģistrēties

 Kontaktpersona: Tālākizglītības un profesionālās izglītības nodaļas vadītāja – Iveta Dambe,

t. 25720993,  e-pasts: iveta.dambe@rcmc.lv , e-pasts: kursi@rcmc.lv .

Profesionālās pilnveides izglītības programmas mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem pilnveidot zināšanas un prasmes, kā arī apgūt jaunas kompetences psihiatrijas un narkoloģijas nozarē māsas (vispārējās aprūpes māsas) specializācijai psihiatrijā un narkoloģijā nepieciešamā apjomā.

Mācību programmas tēmas

Pacientu ar psihiskiem un uzvedības traucējumiem aprūpe;

Pacientu ar atkarībām aprūpe;

Diagnostiskās un ārstnieciskās procedūras psihiatrijā un narkoloģijā;

Psihiatriskā rehabilitācijas pacientiem ar psihiskās veselības traucējumiem un slimībām (t. sk. pacientiem ar atkarībām);

Izglītošana par psihiskās veselības traucējumiem un slimībām (t.sk. pacientiem ar atkarībām);

Bērnu un pusaudžu ar psihiskās veselības traucējumiem un slimībām aprūpe;

Pacientu ar psihiskās veselības traucējumiem un slimībām (t. sk. pacientiem ar atkarībām) novērošana un uzraudzība, medikamentozās terapijas principi;

Psihiatriskās un narkoloģiskās palīdzības juridiskie pamati. Saskarsmes īpatnības darbā ar pacientiem ar psihiskās veselības traucējumiem un slimībām (t. sk. pacientiem ar atkarībām).

Profesionālās pilnveides izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši profesionālās pilnveides izglītības programmas visus mācību priekšmetus un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju novērtējumu ne zemāku par 4 („gandrīz viduvēji”) 10 ballu vērtējuma skalā) vai „ieskaitīts” un nokārtojuši noslēguma pārbaudījumu, saņem apliecību par profesionālās pilnveides izglītību atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.

Mērķauditorija
Stundas
480

Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

  1. akadēmiskās stundas
  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Zanda Pučuka, pediatre

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas ēšanas traucējumu bērniem un pusaudžiem diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, iegūto objektīvo datu par bērna/pusaudža  somatisko stāvokli (svara dinamika, analīžu rādītāji, kardiovaskulārā izvērtēšana, EKG, temperatūra, hidratācija un fiziskā spēka izvērtēšana) un ēšanas uzvedības izvērtējums, aptauju izmantošanā. Iegūto datu izmantošana riska pakāpes novērtēšanā un konstatētajai riska pakāpei atbilstošas medicīniskās aprūpes nodrošināšanā. 

Pēc programmas apguves ārstam jāprot izvērtēt gan somatisko gan psihiatrisko risku un sniegt vai organizēt atbilstošu medicīnisko palīdzību. Ārsta palīgam vai medicīnas māsai atbilstoši saviem darba pienākumiem jāprot izvērtēt pacienta vispārējais stāvoklis, konstatēt ēšanas traucējumus vai aizdomas par tiem, izvērtēt vitālos rādītājus un iespējamos riskus, informēt vecākus un organizēt turpmāko medicīnisko aprūpi.

Visiem programmu apguvušajiem medicīnas darbiniekiem jāprot sniegt pacienta vecākiem izglītojošu informāciju par ēšanas traucējumiem un ārstēšanas principiem.

Mācību programmas tēmas

  • Ēšanas traucējumi bērniem un pusaudžiem – atpazīšana, diagnostika, ietekme uz dzīves kvalitāti
  • Augsta somatiska riska pakāpes pacienti.
  • Uztura terapija bērniem un pusaudžiem ar ēšanas traucējumiem.
  • Darbs ar vecākiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Suicidāla un nesuicidāla paškaitējuma diagnostika un ārstēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Suicidāla un nesuicidāla paškaitējuma diagnostika un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās  uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas bērnu un pusaudžu paškaitējuma atpazīšanā, diagnostikā un terapijā. Īpaša uzmanība tiks veltīta šo zināšanu integrēšanai valstī apstiprinātā klīniskā algoritma un pacienta ceļa kontekstā. Programma iepazīstinās ar jaunākajām pierādījumos balstītajām atziņām un pētījumu bāzi, kā arī ļaus izglītojamiem apgūt paškaitējuma pamata skrīninga metodes, kuras ir iekļautas klīniskajā algoritmā.

Mācību programmas tēmas

1. Pētījumu bāze un pierādījumos balstītas intervences bērnu paškaitējuma atpazīšanai un mazināšanai pasaules  praksē.

2. Klīniskā algoritma un pacientu ceļu uzbūves principi.

3. Bērnu un pusaudžu ar paškaitējumu skrīnings.

4. Terapeitiskās metodes un to izvēles stratēģijas.

5. Paškaitējuma skrīninga rīki un to izmantošana dažādos   kontekstos.

6. Bērnu un pusaudžu paškaitējuma riska līmeņa novērtējums.  

7. Psihoizglītošana un ģimenes iesaiste.

8.Terapeitisko intervenču paškaitējuma mazināšanai pamata principi darbā ar pusaudžiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Neirālās attīstības traucējumu agrīna diagnostika un ārstēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Neirālās attīstības traucējumu agrīna diagnostika un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ieva Bite, klīniskais psihologs

Mikus Dīriks, neirologs, bērnu neirologs

Reinis Siliņš, ģimenes ārsts

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Programmas mērķis ir padziļināt primārās veselības aprūpes darbinieku zināšanas par bērnu neirālās attīstības traucējumu agrīnajām izpausmēm, to skrīningu, padziļinātu izvērtēšanu un agrīnās intervences pamatprincipiem.

Mācību programmas tēmas

  • Bērna normāla attīstība līdz 3 gadu vecumam.
  • Bērna apskates pamati ģimenes ārsta praksē (vecumā  līdz 3 gadiem).
  • Neiroloģiskā izmeklēšana zīdaiņu un bērnu vecumā.
  • Agrīnie normālās motorās un psihiskās attīstības atskaites punkti.
  • Bērna attīstības aizture - klīniskie gadījumi, analīze. Ģimenes ārstu sadarbība ar neirologu.
  • Globālās attīstības aiztures, valodas un komunikācijas traucējumu agrīnās pazīmes, dažādas skrīninga metodes un strukturēta attīstības novērtēšana.
  • Agrīnās intervences pamatprincipi.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Māsas darbība psihiatrijas pacientu aprūpē

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Māsas darbība psihiatrijas pacientu aprūpē

Mērķauditorija

Māsa

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas

  • teorija:

8 akadēmiskās stundas

  • praktiskās mācības:

8 akadēmiskās stundas

Programma tiks īstenota 4 (četru) mācību nodarbību laikā

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Jekaterina Jeremejeva, sertificēta ārstniecības persona garīgās veselības aprūpes māsas specialitātē

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersonas

Uz kursiem pieteikties nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Pilnveidot māsu profesionālās zināšanas, prasmes un kompetences par psihiatrijas pacientu aprūpi primārā un sekundārā veselības aprūpē.

Mācību programmas tēmas

Psihiatriskās un narkoloģiskās aprūpes tiesiskais regulējums Latvijā. Biopsihosociālais modelis psihiatrijas pacientu aprūpē. Psihisko traucējumu un slimību klasifikācija un etioloģiskie faktori. Psihisko traucējumu klīniskie simptomi un sindromi. Pacientu ar psihiskās veselības traucējumiem novērtēšanas kritēriji un aprūpes diagnozes, to klasifikācija māsu praksē. Aprūpes aktuālo un potenciālo problēmu noteikšana, aprūpes procesa plānošana, īstenošana, izvērtēšana un dokumentēšana primārā un sekundārā veselības aprūpē. Pacientu ar psihiskās veselības traucējumiem dinamiskās novērošanas principi, tās nodrošināšana tai skaitā medikamentozās aprūpes īpatnības. Pacientu ar agresīvu uzvedību aprūpe. Komunikācijas īpatnības psihiatrijas pacientu aprūpē. Pacientu un pacientu tuvinieku izglītošana, līdzestības un pratības veicināšana par veselības stāvokļa uzlabošanas un uzturēšanas iespējām. Māsas loma psihisko traucējumu profilaksē un psihosociālā rehabilitācijas nodrošināšanā.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieki, kuri būs piedalījušies ne mazāk kā 75% no mācību kursa un apguvuši izglītības programmu, saņems apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi 16 TIP (tālākizglītības punktu) apjomā.

Mērķauditorija
Stundas
16

Šizofrēnijas diagnostika, ārstēšana un aprūpe

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem ceļiem psihiskās veselības jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Šizofrēnijas diagnostika, ārstēšana un aprūpe

Mērķauditorija

Ārsts (psihiatrs, bērnu psihiatrs, psihoterapeits, narkologs, neatliekamās palīdzības ārsts, pediatrs, neirologs, bērnu neirologs, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts), ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 (astoņas) akadēmiskās stundas:

6 akadēmiskās stundas – teorētiskās nodarbības, 2 akadēmiskās stundas – praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Inga Zārde, sertificēta psihiatre

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi. Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Veicināt izpratni par šizofrēnijas spektra traucējumu izpausmēm un attīstīt prasmes diagnosticēt, ārstēt un organizēt aprūpi pacientiem ar šizofrēnijas spektra traucējumiem, izmantojot klīniskos algoritmus un klīniskos pacientu ceļus.

Mācību programmas tēmas

  1. Vispārīga informācija šizofrēnijas spektra traucējumiem
  2. Pacients ar sūdzībām par psihotiskiem traucējumiem pirmo reizi dzīvē
  3. Atkārtotas šizofrēnijas epizodes atpazīšana, vadīšana un ārstēšana
  4. Katatonas, hebefrēnas un vienkāršās šizofrēnijas diferenciālā diagnostika, vadīšana un aprūpe
  5. Terapeitiski rezistentas šizofrēnijas atpazīšana, vadīšana un aprūpe
  6. Psihotiski traucējumi un šizofrēnija bērniem un pusaudžiem – atpazīšana, vadīšana un ārstēšana
 

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši teorētiskās un praktiskās nodarbības ne mazāk kā 75% apmērā un nokārtojuši noslēguma pārbaudes darbu ar vērtējumu “ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par mācību programmas apguvi un TIP skaitu turpmākajai resertifikācijai.

Mērķauditorija
Stundas
8

Opioīdu atkarīgo pacientu ārstēšana un aprūpe

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem ceļiem psihiskās veselības jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Opioīdu atkarīgo pacientu ārstēšana un aprūpe

Mērķauditorija

Ārsti (psihiatrs, bērnu psihiatrs, psihoterapeits, narkologs, neatliekamās palīdzības ārsts, pediatrs, neirologs, bērnu neirologs, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts)

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas:

6 akadēmiskās stundas – teorētiskās nodarbības, 2 akadēmiskās stundas – praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Ilze Maksima, sertificēta narkoloģe, psihoterapeite

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi. Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Veicināt izpratni par opioīdu atkarīgo pacientu ārstēšanu un aprūpi un attīstīt prasmes diagnosticēt, ārstēt un organizēt aprūpi pacientiem ar šī spektra traucējumiem, izmantojot klīniskos algoritmus un klīniskos pacientu ceļus.

Mācību programmas tēmas

  1. Papildināt zināšanas un izpratni par opioīdu atkarīgo pacientu ārstēšanu un aprūpi.
  2. Pilnveidot prasmes agrīni diagnosticēt opioīdu lietošanas psihiskos un uzvedības traucējumus.
  3. Pilnveidot prasmes ārstēt opioīdu lietošanas psihiskos un uzvedības traucējumus balstoties uz klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem pacientu ceļiem.
  4. Pilnveidot prasmes organizēt ārstēšanu un aprūpi pacientiem ar opioīdu lietošanas psihiskiem un uzvedības traucējumiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši teorētiskās un praktiskās nodarbības ne mazāk kā 75% apmērā un nokārtojuši noslēguma pārbaudes darbu ar vērtējumu “ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par mācību programmas apguvi un TIP skaitu turpmākajai resertifikācijai.

Mērķauditorija
Stundas
8

Dubultdiagnozes narkoloģijā un psihiatrijā

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem ceļiem psihiskās veselības jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Dubultdiagnozes narkoloģijā un  psihiatrijā

Mērķauditorija

Ārsts (bērnu psihiatrs, narkologs, psihiatrs, psihoterapeits, pediatrs, neatliekamās palīdzības ārsts, neirologs, bērnu neirologs)

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 (astoņas) akadēmiskās stundas:

6 akadēmiskās stundas – teorētiskās nodarbības, 2 akadēmiskās stundas – praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Ilze Maksima, sertificēta narkoloģe, psihoterapeite

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi. Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Veicināt izpratni par dubultdiagnozēm narkoloģijā un psihiatrijā, attīstīt prasmes diagnosticēt, ārstēt un organizēt aprūpi pacientiem ar šī spektra traucējumiem, izmantojot klīniskos algoritmus un klīniskos pacientu ceļus.

Mācību programmas tēmas

  1. Papildināt zināšanas un izpratni par dubultdiagnozēm narkoloģijā un psihiatrijā.
  2. Pilnveidot prasmes agrīni diagnosticēt dubultdiagnozes narkoloģijā un psihiatrijā.
  3. Pilnveidot prasmes ārstēt pacientus ar dubultdiagnozēm narkoloģijā un psihiatrijā balstoties uz klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem pacientu ceļiem.
  4. Pilnveidot prasmes organizēt ārstēšanu un aprūpi pacientiem ar dubultdiagnozēm narkoloģijā un psihiatrijā.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši teorētiskās un praktiskās nodarbības ne mazāk kā 75% apmērā un nokārtojuši noslēguma pārbaudes darbu ar vērtējumu “ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par mācību programmas apguvi un TIP skaitu turpmākajai resertifikācijai.

Mērķauditorija
Stundas
8

Depresijas diagnostika, ārstēšana un aprūpe

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem ceļiem psihiskās veselības jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Depresijas diagnostika, ārstēšana un aprūpe

Mērķauditorija

Ārsts (psihiatrs, bērnu psihiatrs, psihoterapeits, narkologs, neatliekamās palīdzības ārsts, pediatrs, neirologs, bērnu neirologs, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts)

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas:

6 akadēmiskās stundas – teorētiskās nodarbības,

2 akadēmiskās stundas – praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Inga Zārde, sertificēta psihiatre

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi. Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Veicināt izpratni par dažādu depresijas veidu izpausmēm dažādās populācijas grupās, attīstīt prasmes diagnosticēt un ārstēt pacientus ar depresiju, kā arī koordinēt depresijas pacientu virzību veselības aprūpes sistēmā un veicināt sadarbību starp dažādu specialitāšu ārstiem un profesionāļiem.

Mācību programmas tēmas

  1. Vispārīga informācija par garastāvokļa traucējumiem pieaugušajiem.
  2. Depresija bērniem un pusaudžiem.
  3. Depresijas pieaugušajiem ārstēšana.
  4. Depresija gados veciem un hroniski somatiski slimiem pacientiem.
  5. Depresija primārajā aprūpē.
  6. Terapeitiski rezistenta depresija.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši teorētiskās un praktiskās nodarbības ne mazāk kā 75% apmērā un nokārtojuši noslēguma pārbaudes darbu ar vērtējumu “ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par mācību programmas apguvi un TIP skaitu turpmākajai resertifikācijai.

Mērķauditorija
Stundas
8

Demences diagnostika, ārstēšana un aprūpe

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem ceļiem psihiskās veselības jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Demences diagnostika, ārstēšana un aprūpe

Mērķauditorija

Ārsts (psihiatrs, bērnu psihiatrs, psihoterapeits, narkologs, neatliekamās palīdzības ārsts, pediatrs, neirologs, bērnu neirologs, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts)

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas:

6 akadēmiskās stundas – teorētiskās nodarbības, 2 akadēmiskās stundas – praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Inga Zārde, ārste psihiatre

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi. Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Veicināt izpratni par demences veidiem, to diferencēšanu un attīstīt prasmes diagnosticēt un efektīvi ārstēt dažāda veida demences, izmantojot klīniskos algoritmus un klīniskos pacientu ceļus.

Mācību programmas tēmas

  1. Demences novērtēšana un diagnostika
  2. Demences riska mazināšana dzīves laikā
  3. Alcheimera demences pacientu vadīšana, ārstēšana un aprūpe.
  4. Vaskulāras demences pacientu vadīšana, ārstēšana un aprūpe.
  5. Citu (izņemot Alcheimera un vaskulāras) demenču pacientu vadīšana, ārstēšana un aprūpe.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši teorētiskās un praktiskās nodarbības ne mazāk kā 75% apmērā un nokārtojuši noslēguma pārbaudes darbu ar vērtējumu “ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par mācību programmas apguvi un TIP skaitu turpmākajai resertifikācijai.

Mērķauditorija
Stundas
8