Māsas (vispārējās aprūpes māsas) specializācija PSIHIATRIJĀ UN NARKOLOĢIJĀ

Izglītības programmas veids

Profesionālās pilnveides izglītības programma

Izglītības programmas nosaukums

Māsas (vispārējās aprūpes māsas) specializācija psihiatrijā un narkoloģijā

Mērķauditorija

Vispārējās aprūpes māsas

Izglītības programmas īstenošanas ilgums

480 akadēmiskās stundas

  • 144 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 336 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības (klīniskās mācības)

Izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Izglītības programmas mācību vadītāja

Dr.paed., Mg.sc.sal. Inga Odiņa

Izglītības dokuments, kas apliecina profesionālās pilnveides izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par profesionālās pilnveides izglītību

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Mācībām nav iespējams reģistrēties

 Kontaktpersona: Tālākizglītības un profesionālās izglītības nodaļas vadītāja – Iveta Dambe,

t. 25720993,  e-pasts: iveta.dambe@rcmc.lv , e-pasts: kursi@rcmc.lv .

Profesionālās pilnveides izglītības programmas mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem pilnveidot zināšanas un prasmes, kā arī apgūt jaunas kompetences psihiatrijas un narkoloģijas nozarē māsas (vispārējās aprūpes māsas) specializācijai psihiatrijā un narkoloģijā nepieciešamā apjomā.

Mācību programmas tēmas

Pacientu ar psihiskiem un uzvedības traucējumiem aprūpe;

Pacientu ar atkarībām aprūpe;

Diagnostiskās un ārstnieciskās procedūras psihiatrijā un narkoloģijā;

Psihiatriskā rehabilitācijas pacientiem ar psihiskās veselības traucējumiem un slimībām (t. sk. pacientiem ar atkarībām);

Izglītošana par psihiskās veselības traucējumiem un slimībām (t.sk. pacientiem ar atkarībām);

Bērnu un pusaudžu ar psihiskās veselības traucējumiem un slimībām aprūpe;

Pacientu ar psihiskās veselības traucējumiem un slimībām (t. sk. pacientiem ar atkarībām) novērošana un uzraudzība, medikamentozās terapijas principi;

Psihiatriskās un narkoloģiskās palīdzības juridiskie pamati. Saskarsmes īpatnības darbā ar pacientiem ar psihiskās veselības traucējumiem un slimībām (t. sk. pacientiem ar atkarībām).

Profesionālās pilnveides izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši profesionālās pilnveides izglītības programmas visus mācību priekšmetus un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju novērtējumu ne zemāku par 4 („gandrīz viduvēji”) 10 ballu vērtējuma skalā) vai „ieskaitīts” un nokārtojuši noslēguma pārbaudījumu, saņem apliecību par profesionālās pilnveides izglītību atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.

Mērķauditorija
Stundas
480

Māsas profesijas profesionālā identitāte un darba vide

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Māsas profesijas profesionālā identitāte un darba vide

Mērķauditorija

Māsas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 8 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Vairāk informācijas par plānotajām mācībām ŠEIT

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Inese Budzila - vispārējās aprūpes māsa

Signe Mežinska 

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās, aizpildot pieteikumu https://www.mitto.me/rakus-macibu-programma/registracija

Kontaktpersona: Anita Stirāne, mob, 29528979, e-pasts:  anita.stirane@aslimnica.lv

Neformālās izglītības programmas mērķis

Sniegt ārstniecības personām (māsām) nepieciešamās profesionālās zināšanas un pilnveidot profesionālās prasmes saistībā ar māsas profesijas profesionālo identitāti un darba vidi.

Mācību programmas tēmas

Māsas profesijas vēsture un filozofija. Māsas profesijas tēls un prestižs.

Māszinības teorija un jēdzieni. Māsas profesijas nozīme un māsas autonomija veselības aprūpes sistēmā.

Ētikas pamatprincipi, profesionālā ētika un bioētika. Starpkultūru komunikācija, multikulturāla vide.

Cilvēktiesības (t.sk. par dzimumu un rases vienlīdzību, bērnu tiesībām un vardarbības gadījumiem un rīcību, tos konstatējot).

Profesionālo darbību regulējošie normatīvie akti, deontoloģijas un konfidencialitātes principi.

Pacienta autonomija un tiesības, personas datu aizsardzība veicot profesionālo darbību.

Darba vides īpatnības, ar profesiju saistītās arodslimības, ar māsas pienākumu veikšanu saistīto darbu drošība, darba vides riska faktori.

Ergonomiskas darba vides veidošana, darba traumu novēršanas iespējas.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši vismaz 75% nodarbību, saņem apliecību par neformālās  izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  BĒRNU APRŪPĒ

Izglītības programmas veids

Profesionālās pilnveides izglītības programma

Izglītības programmas nosaukums

Māsas (vispārējās aprūpes māsas) specializācija  BĒRNU APRŪPĒ (n41)

Mērķauditorija

Māsas

Izglītības programmas īstenošanas ilgums

480 akadēmiskās stundas

  • 144 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 336 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties nav iespējams

Sīkāka informācija zvanot: Ārstniecības katedras vadītājai Janetai Strazdiņai tel. – 26319584.

Neformālās izglītības programmas mērķis

Mācībās tiks apmācītas māsas ( vispārējās aprūpes māsas), lai iegūtu māsu specialitāti atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 24.marta noteikumiem Nr. 268” Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu” un profesionālai darbībai nepieciešamās zināšanas un prasmes licencētā profesionālas pilnveides izglītības programmā akreditēta studiju virziena ietvaros, ko īsteno Eiropas Sociāla fonda projekta darbības programmas “ Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6. specifiskā atbalsta mērķa “ Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju “ projekta Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 “ Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros

Mācību programmas tēmas

  1. Bērnu aprūpe I
  2. Bērnu aprūpe II
  3. Neatliekamā medicīniskā palīdzība pediatrijā.
  4. Pedagoģijas un saskarsmes principi pediatriska pacienta aprūpē.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri nokārtojuši profesionālās pilnveides izglītības programmā paredzētos pārbaudījumus un apmeklējis vismaz 75% nodarbību, tiks izsniegta valsts atzīta profesionālās pilnveides izglītības apliecība un sekmju izraksts atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 19.novembra noteikumiem Nr. 903 “Kārtība, kādā izsniedzami profesionālās pilnveides un profesionālās ievirzes izglītību apliecinoši dokumenti”.

Mērķauditorija
Stundas
480

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  ANESTĒZIJĀ UN INTENSĪVAJĀ APRŪPĒ

Izglītības programmas veids

Profesionālās pilnveides izglītības programma

Izglītības programmas nosaukums

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  ANESTĒZIJĀ UN INTENSĪVAJĀ APRŪPĒ ( n52)

Mērķauditorija

Māsas

Izglītības programmas īstenošanas ilgums

480 akadēmiskās stundas

  • 144 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 336 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties nav iespējams

Sīkāka informācija, zvanot Ārstniecības katedras vadītājai Janetai Strazdiņai tel. – 26319584.

Neformālās izglītības programmas mērķis

Mācībās tiks apmācītas māsas ( vispārējās aprūpes māsas), lai iegūtu māsu specialitāti atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 24.marta noteikumiem Nr. 268” Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu” un profesionālai darbībai nepieciešamās zināšanas un prasmes licencētā profesionālas pilnveides izglītības programmā akreditēta studiju virziena ietvaros, ko īsteno Eiropas Sociāla fonda projekta darbības programmas “ Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6. specifiskā atbalsta mērķa “ Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju “ projekta Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 “ Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros

Mācību programmas tēmas

  1. Pacientu aprūpe anestezioloģijā un intensīvajā terapijā I.
  2. Pacientu aprūpe anestezioloģijā un intensīvajā terapijā II.
  3. Neatliekamā medicīniskā palīdzība un intensīvā terapija.
  4. Pacientu drošība pirms anestēzijas, anestēzijas un pēc anestēzijas etapos.
  5. Anestēzija funkcionālo izmeklējumu nodrošināšanai.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri nokārtojuši profesionālās pilnveides izglītības programmā paredzētos pārbaudījumus un apmeklējis vismaz 75% nodarbību, tiks izsniegta valsts atzīta profesionālās pilnveides izglītības apliecība un sekmju izraksts atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 19.novembra noteikumiem Nr. 903 “Kārtība, kādā izsniedzami profesionālās pilnveides un profesionālās ievirzes izglītību apliecinoši dokumenti”.

Mērķauditorija
Stundas
480

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  PERIOPERATĪVAJĀ APRŪPĒ

Izglītības programmas veids

Profesionālās pilnveides izglītības programma

Izglītības programmas nosaukums

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  PERIOPERATĪVAJĀ APRŪPĒ (n60)

Mērķauditorija

Māsas

Izglītības programmas īstenošanas ilgums

480 akadēmiskās stundas

  • 144 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 336 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties nav iespējams

Sīkāka informācija, zvanot  Ārstniecības katedras vadītājai Janetai Strazdiņai tel. – 26319584.

Neformālās izglītības programmas mērķis

Mācībās tiks apmācītas māsas ( vispārējās aprūpes māsas), lai iegūtu māsu specialitāti atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 24.marta noteikumiem Nr. 268” Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu” un profesionālai darbībai nepieciešamās zināšanas un prasmes licencētā profesionālas pilnveides izglītības programmā akreditēta studiju virziena ietvaros, ko īsteno Eiropas Sociāla fonda projekta darbības programmas “ Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6. specifiskā atbalsta mērķa “ Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju “ projekta Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 “ Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros

Mācību programmas tēmas

  • Perioperatīvā pacientu aprūpe
  • Intraoperatīvā pacientu aprūpe
  • Operāciju veidi, pārvaldības principi
  • Pacientu pēcoperācijas aprūpe
  • Darba organizācijas, nodrošināšanas un vadīšanas principi pacientu aprūpē visos operatīvajos etapos

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri nokārtojuši profesionālās pilnveides izglītības programmā paredzētos pārbaudījumus un apmeklējis vismaz 75% nodarbību, tiks izsniegta valsts atzīta profesionālās pilnveides izglītības apliecība un sekmju izraksts atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 19.novembra noteikumiem Nr. 903 “Kārtība, kādā izsniedzami profesionālās pilnveides un profesionālās ievirzes izglītību apliecinoši dokumenti”.

Mērķauditorija
Stundas
480

Klīniskās procedūras

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Klīniskās procedūras

Mērķauditorija

Māsas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

12 akadēmiskās stundas (2 dienas)

  • 2.4 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 9.6 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Inese Budzila, Līga Ārente, Kitija Janele, Nataļja Bedrjagina, Daiga Rudzīte

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi,

piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 12 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās, aizpildot pieteikumu

Kontaktpersona: 

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt ārstniecības personām (māsām) nepieciešamās profesionālās zināšanas un pilnveidot profesionālās prasmes klīnisko procedūru manipulāciju veikšanā.

Mācību programmas tēmas

Pacienta sagatavošana dažādu veidu diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām un māsas dalība to veikšanā.

Aprīkojuma sagatavošana invazīvajām manipulācijām un procedūrām.

Klīniskās procedūras pacienta higiēnas nodrošināšanai.

Dažādu diagnostisko un ārstniecisko manipulāciju veikšana.

Dažāda vecuma un diagnozes pacientu enterālā barošana, izmantojot enterālās barošanas sūkni.

Medikamentu ievadīšana veidi un aprūpes pamatprincipi

Klīniskās procedūras uroģenitālās un  gastrointestinālās eliminācijas nodrošināšanai.

Brūču aprūpe.

Invazīvās un neinvazīvās,  diagnostiskās un ārstnieciskās  procedūras.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši vismaz 75% nodarbību, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
12

Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

  1. akadēmiskās stundas
  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Zanda Pučuka, pediatre

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas ēšanas traucējumu bērniem un pusaudžiem diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, iegūto objektīvo datu par bērna/pusaudža  somatisko stāvokli (svara dinamika, analīžu rādītāji, kardiovaskulārā izvērtēšana, EKG, temperatūra, hidratācija un fiziskā spēka izvērtēšana) un ēšanas uzvedības izvērtējums, aptauju izmantošanā. Iegūto datu izmantošana riska pakāpes novērtēšanā un konstatētajai riska pakāpei atbilstošas medicīniskās aprūpes nodrošināšanā. 

Pēc programmas apguves ārstam jāprot izvērtēt gan somatisko gan psihiatrisko risku un sniegt vai organizēt atbilstošu medicīnisko palīdzību. Ārsta palīgam vai medicīnas māsai atbilstoši saviem darba pienākumiem jāprot izvērtēt pacienta vispārējais stāvoklis, konstatēt ēšanas traucējumus vai aizdomas par tiem, izvērtēt vitālos rādītājus un iespējamos riskus, informēt vecākus un organizēt turpmāko medicīnisko aprūpi.

Visiem programmu apguvušajiem medicīnas darbiniekiem jāprot sniegt pacienta vecākiem izglītojošu informāciju par ēšanas traucējumiem un ārstēšanas principiem.

Mācību programmas tēmas

  • Ēšanas traucējumi bērniem un pusaudžiem – atpazīšana, diagnostika, ietekme uz dzīves kvalitāti
  • Augsta somatiska riska pakāpes pacienti.
  • Uztura terapija bērniem un pusaudžiem ar ēšanas traucējumiem.
  • Darbs ar vecākiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Suicidāla un nesuicidāla paškaitējuma diagnostika un ārstēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Suicidāla un nesuicidāla paškaitējuma diagnostika un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās  uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas bērnu un pusaudžu paškaitējuma atpazīšanā, diagnostikā un terapijā. Īpaša uzmanība tiks veltīta šo zināšanu integrēšanai valstī apstiprinātā klīniskā algoritma un pacienta ceļa kontekstā. Programma iepazīstinās ar jaunākajām pierādījumos balstītajām atziņām un pētījumu bāzi, kā arī ļaus izglītojamiem apgūt paškaitējuma pamata skrīninga metodes, kuras ir iekļautas klīniskajā algoritmā.

Mācību programmas tēmas

1. Pētījumu bāze un pierādījumos balstītas intervences bērnu paškaitējuma atpazīšanai un mazināšanai pasaules  praksē.

2. Klīniskā algoritma un pacientu ceļu uzbūves principi.

3. Bērnu un pusaudžu ar paškaitējumu skrīnings.

4. Terapeitiskās metodes un to izvēles stratēģijas.

5. Paškaitējuma skrīninga rīki un to izmantošana dažādos   kontekstos.

6. Bērnu un pusaudžu paškaitējuma riska līmeņa novērtējums.  

7. Psihoizglītošana un ģimenes iesaiste.

8.Terapeitisko intervenču paškaitējuma mazināšanai pamata principi darbā ar pusaudžiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Neirālās attīstības traucējumu agrīna diagnostika un ārstēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Neirālās attīstības traucējumu agrīna diagnostika un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ieva Bite, klīniskais psihologs

Mikus Dīriks, neirologs, bērnu neirologs

Reinis Siliņš, ģimenes ārsts

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Programmas mērķis ir padziļināt primārās veselības aprūpes darbinieku zināšanas par bērnu neirālās attīstības traucējumu agrīnajām izpausmēm, to skrīningu, padziļinātu izvērtēšanu un agrīnās intervences pamatprincipiem.

Mācību programmas tēmas

  • Bērna normāla attīstība līdz 3 gadu vecumam.
  • Bērna apskates pamati ģimenes ārsta praksē (vecumā  līdz 3 gadiem).
  • Neiroloģiskā izmeklēšana zīdaiņu un bērnu vecumā.
  • Agrīnie normālās motorās un psihiskās attīstības atskaites punkti.
  • Bērna attīstības aizture - klīniskie gadījumi, analīze. Ģimenes ārstu sadarbība ar neirologu.
  • Globālās attīstības aiztures, valodas un komunikācijas traucējumu agrīnās pazīmes, dažādas skrīninga metodes un strukturēta attīstības novērtēšana.
  • Agrīnās intervences pamatprincipi.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Neatliekamie stāvokļi un to simulācija pediatrijā: ambulatorajā prakse

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Neatliekamie stāvokļi un to simulācija pediatrijā: ambulatorajā prakse

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas (3 dienas)

  • 7 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 17 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Reinis Balmaks

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 24 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Izglītības procesa rezultātā, imitējot dzīvību apdraudošas situācijas ar augstas ticamības pacienta simulatora palīdzību, attīstīt ārstniecības un aprūpes personāla iemaņas palīdzības sniegšanā kritiski slimiem bērniem ambulatorajā praksē un pirmsslimnīcas etapā. Aktīvi līdzdarbojoties starpdisciplinārā komandā, tiks nostiprinātas būtiskākās koncepcijas un sistēmiska pieeja neatliekamo stāvokļu vadībā, kā arī prasmes darbam komandā, sniedzot  neatliekamo palīdzību bērniem ambulatori un pirmsslimnīcas etapā.

Mācību programmas tēmas

  1. Elpošanas ceļu obstrukcijas
  2. Šoka un elpošanas mazspējas atpazīšana
  3. Traumas
  4. Sirds ritma traucējumi bērnam, novēršana
  5. Dzīvības glābšanas pamatprincipi
  6. Vaskulārās un intraosālās pieejas, šķidruma un medikamentu ievadīšana asinsritē
  7. Ūdens un elektrolītu vielmaiņa bērniem atkarībā no viņu vecuma
  8. Medikamenti

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Nozīmīgi!

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru, mikrofonu, un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī

Mācību laikā Jums būs aktīvi jāiesaistās mācību procesā un, sekojot pasniedzēju norādījumiem, jāveic dažādas darbības Zoom vidē. Mācības šajā kursā nav savienojamas ar citām aktivitātēm. Pacientu pieņemšana Zoom translācijas laikā ar ieslēgtu kameru un mikrofonu ir rupjš personas datu pārkāpums! Kolēģi lūdzam izturēties atbildīgi pret savu pacientu personas datu aizsardzību.

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Mērķauditorija
Stundas
24