Publicēts

Māsas profesijas profesionālā identitāte un darba vide

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Māsas profesijas profesionālā identitāte un darba vide

Mērķauditorija

Māsas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 8 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Vairāk informācijas par plānotajām mācībām ŠEIT

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Inese Budzila - vispārējās aprūpes māsa

Signe Mežinska 

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās, aizpildot pieteikumu https://www.mitto.me/rakus-macibu-programma/registracija

Kontaktpersona: Anita Stirāne, mob, 29528979, e-pasts:  anita.stirane@aslimnica.lv

Neformālās izglītības programmas mērķis

Sniegt ārstniecības personām (māsām) nepieciešamās profesionālās zināšanas un pilnveidot profesionālās prasmes saistībā ar māsas profesijas profesionālo identitāti un darba vidi.

Mācību programmas tēmas

Māsas profesijas vēsture un filozofija. Māsas profesijas tēls un prestižs.

Māszinības teorija un jēdzieni. Māsas profesijas nozīme un māsas autonomija veselības aprūpes sistēmā.

Ētikas pamatprincipi, profesionālā ētika un bioētika. Starpkultūru komunikācija, multikulturāla vide.

Cilvēktiesības (t.sk. par dzimumu un rases vienlīdzību, bērnu tiesībām un vardarbības gadījumiem un rīcību, tos konstatējot).

Profesionālo darbību regulējošie normatīvie akti, deontoloģijas un konfidencialitātes principi.

Pacienta autonomija un tiesības, personas datu aizsardzība veicot profesionālo darbību.

Darba vides īpatnības, ar profesiju saistītās arodslimības, ar māsas pienākumu veikšanu saistīto darbu drošība, darba vides riska faktori.

Ergonomiskas darba vides veidošana, darba traumu novēršanas iespējas.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši vismaz 75% nodarbību, saņem apliecību par neformālās  izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Skrīninga īstenošanas mācības kolonoskopijas veicējiem

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Skrīninga īstenošanas mācības kolonoskopijas veicējiem

Mērķauditorija

Ārsts (kolorektālā vēža skrīninga procesā iesaistītie speciālisti - piemēram, gastroenterologs, bērnu gastroenterologs, endoskopists, ķirurgs, internists u.c., kuram ir sertifikāts gastrointestinālās endoskopijas metodē).

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas

  • 11 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 13 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte, Asoc. prof. Aleksejs Derovs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 24 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Programmas mērķis izglītojamajiem sniegt informāciju par resnās zarnas onkoloģiskā skrīninga uzdevumiem, iespējām, vērtēšanas un kvalitātes kontroles kritērijiem, tādējādi attīstot nepieciešamās kompetences, lai uzlabotu resnās zarnas onkoloģisko skrīningu Latvijā.

Mācību programmas tēmas

  1. Labdabīgie un ļaundabīgie resnās zarnas audzēji, to tipi, raksturojums, riska faktori
  2. Labdabīgo un ļaundabīgo resnās zarnas audzēju diagnostikas iespējas
  3. Resnās zarnas ļaundabīgo audzēju skrīnings
  4. Labdabīgo un ļaundabīgo resnās zarnas audzēju histoloģiskās īpatnības
  5. Pacientu selekcija
  6. Mūsdienu kolonoskopijas iespējas audzēju diagnostikā
  7. Adenomu diagnostikas  koeficienta paaugstināšana. Kvalitātes kontroles rekomendāciju izpildes līmenis.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par programmas apguvi.

Noderīgi

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Mērķauditorija
Stundas
24

Veselības paškontroles atbalsta pasākumi pacientiem aptiekā

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Veselības paškontroles atbalsta pasākumi pacientiem aptiekā

Mērķauditorija

Farmaceiti un farmaceita asistenti

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8  akadēmiskās stundas 

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programma

Vairāk informāciju skatīt ŠEIT

27.05.2023. no plkst.10.00-17.10

30.06.2023. no plkst.10.00-17.10

Tomsona iela 37, Rīga, LU Rīgas 1. medicīnas koledža

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Sertificēts farmaceits Grigorijs Golubs

Sertificēta farmaceite Alīna Kriviņa

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits -  12 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Mācībām iespējams pieteikties, reģistrējoties:  

https://www.mitto.me/r1mk-macibu-programma 

Projekta administratīvā vadītāja – Maira Vīksna,

tālrunis +371 29745025

e-pasta adrese: kurs%69@medskola.lv " rel="nofollow"> kursi@medskola.lv https://www.rmk1.lv/lv/

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot un papildināt  farmaceitiem un farmaceita asistentiem nepieciešamās profesionālās zināšanas un izkopt prasmes veselības paškontroles atbalsta pasākumu īstenošanā pacientiem aptiekā,  risinot ar veselību saistītās iedzīvotāju vajadzības un  nodrošinot izglītošanu Eiropas Sociālā fonda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju” projekta Nr. 9.2.6.0/17/I/001 “Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros

Mācību programmas tēmas

  1. Ekspresdiagnostika un veselības paškontrole
  2. Neinvazīvie eksprestesti
  3. Invazīvie eksprestesti

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no neformālās izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu, prasmju, kompetences un attieksmju vērtējumu (nokārtojuši gala pārbaudījumu ar vērtējumu “ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas Veselības paškontroles atbalsta pasākumi pacientiem aptiekā apguvi

Mērķauditorija
Stundas
8

Farmakoterapeitiskās konsultācijas, zāļu lietošanas pārskata sastādīšana farmaceita praksē

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Farmakoterapeitiskās konsultācijas, zāļu lietošanas pārskata sastādīšana farmaceita praksē

Mērķauditorija

Farmaceiti

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

32 (trīsdesmit divas) akadēmiskās stundas (četras  dienas)

  • 18 (astoņpadsmit) akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 14 (četrpadsmit)  akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Sekot līdzi izmaiņām ŠEIT - https://www.rmk1.lv/lv/

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Sertificēts farmaceits Grigorijs Golubs

Sertificēta farmaceite Alīna Kriviņa

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 48 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersonas

Mācībām iespējams pieteikties, reģistrējoties:  

https://www.mitto.me/r1mk-macibu-programma 

Projekta administratīvā vadītāja – Maira Vīksna,

tālrunis +371 29745025

e-pasta adrese: kursi@medskola.lv

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot un padziļināt farmaceitiem nepieciešamās profesionālās zināšanas farmaceitiskajā aprūpē, nostiprinot prasmes farmakoterapeitisko konsultāciju sniegšanā un veselības veicināšanā, rosinot slimību profilaksi, īpašām pacientu grupām (bērniem, jaundzimušiem, grūtniecēm un geriatriskiem pacientiem) un pacientiem ar hroniskām slimībām  (I un II tipa cukura diabētu, bronhiālo astmu, HOPS, KVS, onkoloģiskiem (paliatīvās aprūpes) pacientiem), zāļu lietošanas pārskata sastādīšanā farmaceita praksē, nodrošinot izglītošanu Eiropas Sociālā fonda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju” projekta Nr. 9.2.6.0/17/I/001 “Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros

Mācību programmas tēmas

  1. Farmaceitiskās aprūpes nozīme veselības aprūpē
  2. Farmakoterapeitiskā konsultācija aptiekā, t.sk.īpašu pacientu grupu farmaceitiskā aprūpe
  3. Pacientu ar polifarmāciju konsultācija, lietoto zāļu un mijiedarbību iespējamās ietekmes izvērtēšana
  4. Pacientu ar hroniskām slimībām farmaceitiskā aprūpe (I un II tipa cukura diabēta, astmas, HOPS, KVS, onkoloģisku (paliatīvās aprūpes) pacientu farmakoterapeitiskās konsultācijas)
  5. Hronisko pacientu klīnisko datu interpretācija
  6. Veselības paškontrole aptiekā
  7. Zāļu terapijas problēmu identificēšana (Efektivitāte, indikācijas, drošums un līdzestība, lietojot bezrecepšu, recepšu zāles)
  8. Lietoto zāļu pārskata veidošana un prezentēšana pacientam, aprūpētājam, citiem aprūpes procesā iesaistītajiem speciālistiem

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no neformālās izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu, prasmju, kompetences un attieksmju vērtējumu (nokārtojuši gala pārbaudījumu ar vērtējumu “ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas Farmakoterapeitiskās konsultācijas, zāļu lietošanas pārskata sastādīšana farmaceita praksē apguvi

Mērķauditorija
Stundas
32

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  BĒRNU APRŪPĒ

Izglītības programmas veids

Profesionālās pilnveides izglītības programma

Izglītības programmas nosaukums

Māsas (vispārējās aprūpes māsas) specializācija  BĒRNU APRŪPĒ (n41)

Mērķauditorija

Māsas

Izglītības programmas īstenošanas ilgums

480 akadēmiskās stundas

  • 144 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 336 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties nav iespējams

Sīkāka informācija zvanot: Ārstniecības katedras vadītājai Janetai Strazdiņai tel. – 26319584.

Neformālās izglītības programmas mērķis

Mācībās tiks apmācītas māsas ( vispārējās aprūpes māsas), lai iegūtu māsu specialitāti atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 24.marta noteikumiem Nr. 268” Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu” un profesionālai darbībai nepieciešamās zināšanas un prasmes licencētā profesionālas pilnveides izglītības programmā akreditēta studiju virziena ietvaros, ko īsteno Eiropas Sociāla fonda projekta darbības programmas “ Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6. specifiskā atbalsta mērķa “ Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju “ projekta Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 “ Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros

Mācību programmas tēmas

  1. Bērnu aprūpe I
  2. Bērnu aprūpe II
  3. Neatliekamā medicīniskā palīdzība pediatrijā.
  4. Pedagoģijas un saskarsmes principi pediatriska pacienta aprūpē.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri nokārtojuši profesionālās pilnveides izglītības programmā paredzētos pārbaudījumus un apmeklējis vismaz 75% nodarbību, tiks izsniegta valsts atzīta profesionālās pilnveides izglītības apliecība un sekmju izraksts atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 19.novembra noteikumiem Nr. 903 “Kārtība, kādā izsniedzami profesionālās pilnveides un profesionālās ievirzes izglītību apliecinoši dokumenti”.

Mērķauditorija
Stundas
480

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  ANESTĒZIJĀ UN INTENSĪVAJĀ APRŪPĒ

Izglītības programmas veids

Profesionālās pilnveides izglītības programma

Izglītības programmas nosaukums

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  ANESTĒZIJĀ UN INTENSĪVAJĀ APRŪPĒ ( n52)

Mērķauditorija

Māsas

Izglītības programmas īstenošanas ilgums

480 akadēmiskās stundas

  • 144 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 336 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties nav iespējams

Sīkāka informācija, zvanot Ārstniecības katedras vadītājai Janetai Strazdiņai tel. – 26319584.

Neformālās izglītības programmas mērķis

Mācībās tiks apmācītas māsas ( vispārējās aprūpes māsas), lai iegūtu māsu specialitāti atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 24.marta noteikumiem Nr. 268” Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu” un profesionālai darbībai nepieciešamās zināšanas un prasmes licencētā profesionālas pilnveides izglītības programmā akreditēta studiju virziena ietvaros, ko īsteno Eiropas Sociāla fonda projekta darbības programmas “ Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6. specifiskā atbalsta mērķa “ Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju “ projekta Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 “ Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros

Mācību programmas tēmas

  1. Pacientu aprūpe anestezioloģijā un intensīvajā terapijā I.
  2. Pacientu aprūpe anestezioloģijā un intensīvajā terapijā II.
  3. Neatliekamā medicīniskā palīdzība un intensīvā terapija.
  4. Pacientu drošība pirms anestēzijas, anestēzijas un pēc anestēzijas etapos.
  5. Anestēzija funkcionālo izmeklējumu nodrošināšanai.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri nokārtojuši profesionālās pilnveides izglītības programmā paredzētos pārbaudījumus un apmeklējis vismaz 75% nodarbību, tiks izsniegta valsts atzīta profesionālās pilnveides izglītības apliecība un sekmju izraksts atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 19.novembra noteikumiem Nr. 903 “Kārtība, kādā izsniedzami profesionālās pilnveides un profesionālās ievirzes izglītību apliecinoši dokumenti”.

Mērķauditorija
Stundas
480

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  PERIOPERATĪVAJĀ APRŪPĒ

Izglītības programmas veids

Profesionālās pilnveides izglītības programma

Izglītības programmas nosaukums

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  PERIOPERATĪVAJĀ APRŪPĒ (n60)

Mērķauditorija

Māsas

Izglītības programmas īstenošanas ilgums

480 akadēmiskās stundas

  • 144 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 336 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties nav iespējams

Sīkāka informācija, zvanot  Ārstniecības katedras vadītājai Janetai Strazdiņai tel. – 26319584.

Neformālās izglītības programmas mērķis

Mācībās tiks apmācītas māsas ( vispārējās aprūpes māsas), lai iegūtu māsu specialitāti atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 24.marta noteikumiem Nr. 268” Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu” un profesionālai darbībai nepieciešamās zināšanas un prasmes licencētā profesionālas pilnveides izglītības programmā akreditēta studiju virziena ietvaros, ko īsteno Eiropas Sociāla fonda projekta darbības programmas “ Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6. specifiskā atbalsta mērķa “ Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju “ projekta Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 “ Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros

Mācību programmas tēmas

  • Perioperatīvā pacientu aprūpe
  • Intraoperatīvā pacientu aprūpe
  • Operāciju veidi, pārvaldības principi
  • Pacientu pēcoperācijas aprūpe
  • Darba organizācijas, nodrošināšanas un vadīšanas principi pacientu aprūpē visos operatīvajos etapos

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri nokārtojuši profesionālās pilnveides izglītības programmā paredzētos pārbaudījumus un apmeklējis vismaz 75% nodarbību, tiks izsniegta valsts atzīta profesionālās pilnveides izglītības apliecība un sekmju izraksts atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 19.novembra noteikumiem Nr. 903 “Kārtība, kādā izsniedzami profesionālās pilnveides un profesionālās ievirzes izglītību apliecinoši dokumenti”.

Mērķauditorija
Stundas
480

Klīniskās procedūras

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Klīniskās procedūras

Mērķauditorija

Māsas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

12 akadēmiskās stundas (2 dienas)

  • 2.4 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 9.6 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Inese Budzila, Līga Ārente, Kitija Janele, Nataļja Bedrjagina, Daiga Rudzīte

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi,

piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 12 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās, aizpildot pieteikumu

Kontaktpersona: 

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt ārstniecības personām (māsām) nepieciešamās profesionālās zināšanas un pilnveidot profesionālās prasmes klīnisko procedūru manipulāciju veikšanā.

Mācību programmas tēmas

Pacienta sagatavošana dažādu veidu diagnostiskajām un ārstnieciskajām procedūrām un māsas dalība to veikšanā.

Aprīkojuma sagatavošana invazīvajām manipulācijām un procedūrām.

Klīniskās procedūras pacienta higiēnas nodrošināšanai.

Dažādu diagnostisko un ārstniecisko manipulāciju veikšana.

Dažāda vecuma un diagnozes pacientu enterālā barošana, izmantojot enterālās barošanas sūkni.

Medikamentu ievadīšana veidi un aprūpes pamatprincipi

Klīniskās procedūras uroģenitālās un  gastrointestinālās eliminācijas nodrošināšanai.

Brūču aprūpe.

Invazīvās un neinvazīvās,  diagnostiskās un ārstnieciskās  procedūras.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši vismaz 75% nodarbību, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
12

Pret bērniem vērstas vardarbības atpazīšana un profilakse

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Pret bērniem vērstas vardarbības atpazīšana un profilakse

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Mērķauditorija

Sociālajā jomā strādājošie darbinieki, izņemot ārstniecības personas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs/i

Laila Kalniņa – psihologs;

Aleksandra Koņevņina – sertificēts psihiatrs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Reģistrācija mācībām nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Sniegt sociālās jomas speciālistiem nepieciešamās zināšanas, kā arī izkopt prasmes un nodrošināt izglītošanu Eiropas Sociālā fonda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” ietvaros.

Mācību programmas tēmas

  1. Vardarbības teorētiskie aspekti;
  2. Vardarbību veidi;
  3. Vardarbība pret dažāda vecuma grupu bērniem, pazīmes un to atpazīšana;
  4. Vardarbības ietekme uz bērna psihoemocionālo un fizisko veselību;
  5. Vardarbība ģimenē un ārpus tās robežām;
  6. Vardarbībā cietuša bērna virzība līdz palīdzības saņemšanai un bērnam drošai videi.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Noslēgumā pārbaudījums - tests.

Stundas
8

Pacientu ar ēšanas traucējumiem aprūpes sistēma

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Pacientu ar ēšanas traucējumiem aprūpes sistēma

Mērķauditorija

Ārsts (psihiatrs, psihoterapeits, pediatrs, internists, endokrinologs, ginekologs)

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Pauls Robinsons

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem var šeit,

tālr. informācijai 27063026, e-pasts: kursi.vivendi@gmail.com

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt ārstniecības personām nepieciešamās profesionālās zināšanas psihiskās veselības jomā par pacientu ar ēšanas traucējumiem aprūpes sistēmu, ēšanas traucējumiem, to diagnostiku un ārstēšanu

Mācību programmas tēmas

1. Ēšanas traucējumi, to diagnostika;

2. Risku izvērtēšana pacientiem ar ēšanas traucējumiem;

3. Sistematizēta aprūpe pacientiem ar ēšanas traucējumiem.

4.Mācību programmas saturā iekļaut praktiskās nodarbības, lai diskutētu par esošo veselības aprūpes organizāciju pacientiem ar ēšanas traucējumiem un par sistematizētas aprūpes izveidi pacientiem ar ēšanas traucējumiem, tostarp, pacienta pāreju no pediatriska uz pieauguša pacienta aprūpi.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

1. Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamās zināšanas un prasmes, kuras tiek vērtētas mācību procesa laikā, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi un TIP skaitu turpmākajai resertifikācijai.

2. Mācību sasniegumu vērtēšana notiek mutiski - katras tēmas ietvarā lektors uzdod mērķtiecīgus jautājumus par pārrunāto tēmu, vada diskusiju un uzdod situācijas uzdevumus grupai.

Mērķauditorija
Stundas
8