Veselības paškontroles atbalsta pasākumi pacientiem aptiekā

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Veselības paškontroles atbalsta pasākumi pacientiem aptiekā

Mērķauditorija

Farmaceiti un farmaceita asistenti

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8  akadēmiskās stundas 

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programma

Vairāk informāciju skatīt ŠEIT

27.05.2023. no plkst.10.00-17.10

30.06.2023. no plkst.10.00-17.10

Tomsona iela 37, Rīga, LU Rīgas 1. medicīnas koledža

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Sertificēts farmaceits Grigorijs Golubs

Sertificēta farmaceite Alīna Kriviņa

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits -  12 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Mācībām iespējams pieteikties, reģistrējoties:  

https://www.mitto.me/r1mk-macibu-programma 

Projekta administratīvā vadītāja – Maira Vīksna,

tālrunis +371 29745025

e-pasta adrese: kursi@medskola.lv https://www.rmk1.lv/lv/

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot un papildināt  farmaceitiem un farmaceita asistentiem nepieciešamās profesionālās zināšanas un izkopt prasmes veselības paškontroles atbalsta pasākumu īstenošanā pacientiem aptiekā,  risinot ar veselību saistītās iedzīvotāju vajadzības un  nodrošinot izglītošanu Eiropas Sociālā fonda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju” projekta Nr. 9.2.6.0/17/I/001 “Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros

Mācību programmas tēmas

  1. Ekspresdiagnostika un veselības paškontrole
  2. Neinvazīvie eksprestesti
  3. Invazīvie eksprestesti

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no neformālās izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu, prasmju, kompetences un attieksmju vērtējumu (nokārtojuši gala pārbaudījumu ar vērtējumu “ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas Veselības paškontroles atbalsta pasākumi pacientiem aptiekā apguvi

Mērķauditorija
Stundas
8

Farmakoterapeitiskās konsultācijas, zāļu lietošanas pārskata sastādīšana farmaceita praksē

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Farmakoterapeitiskās konsultācijas, zāļu lietošanas pārskata sastādīšana farmaceita praksē

Mērķauditorija

Farmaceiti

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

32 (trīsdesmit divas) akadēmiskās stundas (četras  dienas)

  • 18 (astoņpadsmit) akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 14 (četrpadsmit)  akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Sekot līdzi izmaiņām ŠEIT - https://www.rmk1.lv/lv/

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Sertificēts farmaceits Grigorijs Golubs

Sertificēta farmaceite Alīna Kriviņa

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 48 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersonas

Mācībām iespējams pieteikties, reģistrējoties:  

https://www.mitto.me/r1mk-macibu-programma 

Projekta administratīvā vadītāja – Maira Vīksna,

tālrunis +371 29745025

e-pasta adrese: kursi@medskola.lv

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot un padziļināt farmaceitiem nepieciešamās profesionālās zināšanas farmaceitiskajā aprūpē, nostiprinot prasmes farmakoterapeitisko konsultāciju sniegšanā un veselības veicināšanā, rosinot slimību profilaksi, īpašām pacientu grupām (bērniem, jaundzimušiem, grūtniecēm un geriatriskiem pacientiem) un pacientiem ar hroniskām slimībām  (I un II tipa cukura diabētu, bronhiālo astmu, HOPS, KVS, onkoloģiskiem (paliatīvās aprūpes) pacientiem), zāļu lietošanas pārskata sastādīšanā farmaceita praksē, nodrošinot izglītošanu Eiropas Sociālā fonda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju” projekta Nr. 9.2.6.0/17/I/001 “Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros

Mācību programmas tēmas

  1. Farmaceitiskās aprūpes nozīme veselības aprūpē
  2. Farmakoterapeitiskā konsultācija aptiekā, t.sk.īpašu pacientu grupu farmaceitiskā aprūpe
  3. Pacientu ar polifarmāciju konsultācija, lietoto zāļu un mijiedarbību iespējamās ietekmes izvērtēšana
  4. Pacientu ar hroniskām slimībām farmaceitiskā aprūpe (I un II tipa cukura diabēta, astmas, HOPS, KVS, onkoloģisku (paliatīvās aprūpes) pacientu farmakoterapeitiskās konsultācijas)
  5. Hronisko pacientu klīnisko datu interpretācija
  6. Veselības paškontrole aptiekā
  7. Zāļu terapijas problēmu identificēšana (Efektivitāte, indikācijas, drošums un līdzestība, lietojot bezrecepšu, recepšu zāles)
  8. Lietoto zāļu pārskata veidošana un prezentēšana pacientam, aprūpētājam, citiem aprūpes procesā iesaistītajiem speciālistiem

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no neformālās izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu, prasmju, kompetences un attieksmju vērtējumu (nokārtojuši gala pārbaudījumu ar vērtējumu “ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas Farmakoterapeitiskās konsultācijas, zāļu lietošanas pārskata sastādīšana farmaceita praksē apguvi

Mērķauditorija
Stundas
32

Atbilstoša uztura lietošana pacientiem ar hroniskām slimībām

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Atbilstoša uztura lietošana pacientiem ar hroniskām slimībām

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs, funkcionālais speciālists un citas ārstniecības personas, farmaceits un farmaceita asistents

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (viena diena)

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Attālināti Zoom formātā

Informācijai par plānotajiem mācību laikiem sekot līdzi ŠEIT

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Jeļena Pavlova, uztura speciālists

Eva Kataja, uztura speciālists

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem var: 

Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai, sazinoties pa tālruni 29276990 Maija

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par gremošanas traucējumu daudzveidību un atbilstoša uztura ārstniecisko nozīmi, par sirds asinsvadu slimību riska faktoriem, to ietekmējamību un samazināšanu ar uztura un dzīvesveida izmaiņu palīdzību, kā arī par uztura nozīmīgo lomu onkoloģisko pacientu stāvokļa uzlabošanā. Izglītojamiem tiks sniegts ieskats uztura terapijas pamatprincipos, kā arī tiks apgūtas iemaņas, lai veicinātu teorētisko ieteikumu veiksmīgu pielietošanu praksē

Mācību programmas tēmas

1. Uztura ieteikumi pacientiem ar veselības traucējumiem gastroenteroloģijā.

2. Uztura ieteikumi pacientiem ar sirds un asinsvadu slimībām.

3. Uztura ieteikumi pacientiem ar onkoloģiskām slimībām.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
8

Aktuālie procesi drošai zāļu apritei stacionārajās iestādēs

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Aktuālie procesi drošai zāļu apritei stacionārajās iestādēs

Mērķauditorija

Farmaceiti un farmaceita asistenti, kuri darbojas slēgta tipa aptiekās un māsas, kuras ārstniecības iestādēs un sociālās aprūpes centros atbild par zāļu apriti

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

32 akadēmiskās stundas (4 dienas)

  • 19 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 13 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs/i

Rīgas Stradiņa universitāte, Inga Gūtmane

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits:

  • Farmaceitiem un farmaceita asistentiem: 48 moduļa tālākizglītības punkti
  • Māsām: 32 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā sniegt uz pierādījumiem balstītas, profesionālas teorētiskās zināšanas un pilnveidot praktiskās iemaņas par procesiem, kas ietekmē zāļu apriti stacionārā ārstniecības iestādē no zāļu izvēles līdz drošai lietošanai un uzraudzībai.

Mācību programmas tēmas

  1. Slimnīcas farmācija
  2. Eiropas Slimnīcu farmaceitu asociācijas (EAHP) pamatnostādnes
  3. Zāļu izvēles principi
  4. Veselības ekonomika
  5. Zāļu saraksta veidošana
  6. Publiskie iepirkumi medicīnā
  7. Loģistikas principi slimnīcas aptiekā
  8. Jaunās zāļu vielas un formas
  9. Medicīnisko ierīču aprite ārstniecības iestādē
  10. Specifikāciju izstrāde un Vigilances ziņojuma sagatavošana
  11. Klīniskā farmācija
  12. Hospitālās infekcijas, Antimicrobial stewardship
  13. Zāļu sagatavošana lietošanai
  14. Drošas zāļu ordinēšanas un ievadīšanas principi stacionārā ārstniecības iestādē
  15. Zāļu lietošanas un atšķaidīšanas protokolu noformēšanas kārtība
  16. Kvalitātes vadības sistēmas, to izmantošana stacionārā ārstniecības iestādē
  17. Medikamentu un medicīnas preču aprites organizācija stacionārā
  18. Jaunas pieejas zāļu un medicīnas preču aprites nodrošināšanā
  19. Zāļu gatavošana slēgta tipa aptiekā
  20. Citu valstu pieredze slimnīcas farmācijā
  21. Slēgta tipa aptiekas paškontroles standartprocedūru paraugu sagatavošana atbilstoši sistēmas KVS prasībām

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Noderīgi

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Stundas
32

Depresija un citu depresīvā spektra psihisko traucējumu atpazīšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Depresija un citu depresīvā spektra psihisko traucējumu atpazīšana

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte, funkcionālais speciālists, farmaceits

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

LU P.Stradiņa medicīnas koledžas viesdocents, dr. Andis Krūmiņš

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits:

 12 TIP farmaceitiem

 8 TIP ārstiem, māsām, ārsta palīgiem, vecmātēm un funkcionālajiem speciālistiem

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt ārstniecības personām un farmācijas jomā strādājošiem iespēju apgūt nepieciešamās profesionālās zināšanas un pilnveidot prasmes depresijas un citu depresīvā spektra psihisko traucējumu atpazīšanā

Mācību programmas tēmas

1. Depresija un citu depresīvā spektra psihisko traucējumu atpazīšana

1.1.      Depresijas klīniskie simptomi un izpausmes un depresīvo traucējumu veidi.

1.2.      Depresīvo traucējumu etioloģija biopsihosociālā modeļa kontekstā, riska protektīvie faktori.

1.3.      Depresijas skrīnings primārajā veselības aprūpē, skrīninga instrumenti un to lietošanas metodoloģija.

1.4.      Depresīvās epizodes smaguma pakāpes.

1.5.      Depresijas īpatnības specifiskās populācijās.

2. Darbs ar depresīvu un suicidālu pacientu

2.1. Psihoedukcijas saturs strādājot ar depresīvu pacientu.

2.2. Suicīda risku izvērtēšana un rīcība strādājot ar suicidālu pacientu.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un ar vērtējumu „ieskaitīts” ir nokārtojuši pārbaudījumu daudzatbilžu testa veidā, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi

Stundas
8

Labas ražošanas prakses piemērošana zāļu izgatavošanā aptiekās

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Labas ražošanas prakses piemērošana zāļu izgatavošanā aptiekās

Mērķauditorija

Farmaceits, farmaceita asistents

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas (2 diena)

  • 12 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 4 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs/i

Rīgas Stradiņa universitāte

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 24 moduļa tālākizglītības punkti

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem iespējams, aizpildot pieteikumu ESF projekta Nr. 9.2.6.0/17/I/001 vienotajā reģistrācijas sistēmā: https://www.mitto.me/rsu-macibu-programma/registreties

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā sniegt uz pierādījumiem balstītas, profesionālas teorētiskās zināšanas un pilnveidot praktiskās iemaņas par procesiem, kas ietekmē zāļu pagatavošanu aptiekā, aktuālajiem standartiem, kvalitātes prasībām, jaunākajām tehnoloģiskām un materiālām iespējām

Mācību programmas tēmas

  1. Zāļu gatavošana aptiekās
  2. Zāļu gatavošanas normatīvais regulējums Latvijā un Eiropā
  3. Kvalitātes vadības sistēmas (KVS), to pielietošana medicīnā un farmācijā
  4. PIC/s labas prakses norādījumu prasības
  5. Darba drošības prasības un pasākumi zāļu izgatavošanā
  6. Standartpriekšraksti, to izveidošana
  7. Jaunas tehnoloģijas medikamentu izgatavošanā
  8. Parenterālu formu un enterālās barošanas maisījumu pagatavošana aptiekā
  9. Zāļu analīzes metodes, to pielietojums zāļu gatavošanā
  10. Standarta priekšrakstu un izgatavošanas protokolu izstrāde atbilstoši KVS un PIC/s labas prakses norādījumiem
  11. Zāļu izgatavošanas protokolu sagatavošana atbilstoši KVS un PIC/s labas prakses norādījumiem

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
16

Pret bērniem vērsta vardarbības atpazīšana un profilakse. Zīdaiņu pēkšņās nāves sindroms

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Pret bērniem vērstas vardarbības atpazīšana un profilakse.
Zīdaiņu pēkšņās nāves sindroms.

Mērķauditorija

Ārsts (pediatrs, pediatra apakšspecialitāšu ārsti, bērnu ķirurgs, neatliekamās medicīnas ārsts, ģimenes ārsts), ārsta palīgs, māsa, farmaceits

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

12 akadēmiskās stundas

  • Teorētiskās nodarbības:

9 akadēmiskās stundas

  • Praktiskās nodarbības:

3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmu īsteno

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 12 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersonas

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā pilnveidot ārstniecības personu un farmācijas speciālistu profesionālās zināšanas, prasmes un kompetences pret bērniem vērstas vardarbības atpazīšanu un profilaksi un par zīdaiņu pēkšņas nāves sindromu.

Mācību programmas tēmas

Vardarbības teorētiskie aspekti, vardarbība ģimenē un ārpus ģimenes. Vardarbību veidi (fiziskā, emocionālā, seksuālā vardarbība, vecāku nolaidība), vardarbība pret dažāda vecuma grupu bērniem, pazīmes, kas liecina par iespējamu vai jau notikušu vardarbību un to atpazīšanas īpatnības. Biežākās vardarbības rezultātā gūtās traumas un ievainojumi. Vardarbības ietekme uz bērna fizisko un psihoemocionālo veselību.Vardarbībā cietuša bērna veselība aprūpes aspekti, starpdiscilpināra un starpinstitucionālā sadarbība. Normatīvo aktu regulējums bērnu aizsardzībai no vardarbības, pienākumi un kompetences, veicot darbu vardarbības gadījumos pret bērnu. Rīcības algoritms, ja ārstniecības persona konstatē vardarbības pazīmes bērnam. Veselības aprūpes un rehabilitācijas pakalpojumu pieejamība vardarbībā cietušām personām. Vardarbības pret bērniem preventīvie pasākumi. Vecāku un sabiedrības izglītošana. Kratīta bērna sindroms, tā veidošanās mehānisms, klīniskie simptomi, diagnozes apstiprināšanai nepieciešamie izmeklējumi. Zīdaiņu pēkšņas nāves sindroms, tā cēloņi, riska faktori, profilaktiskie pasākumi. Klīnisko gadījumu un aprūpes situāciju izvērtēšana.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieki, kuri ir apmeklējuši ne mazāk kā 75% no mācību kursa un apguvuši izglītības programmu saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
12

Ar sirds slimību slimu bērnu un jauniešu ķirurģiskas ārstēšanas un perioperatīvā perioda aprūpes taktika: personāla iemaņu un prasmju pilnveidošana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ar sirds slimību slimu bērnu un jauniešu ķirurģiskas ārstēšanas un perioperatīvā perioda aprūpes taktika: personāla iemaņu un prasmju pilnveidošana

Mērķauditorija

Ārsts (bērnu kardiologs, bērnu kardioķirurgs, anesteziologs reanimatologs), ārsta palīgs, māsas, funkcionālais speciālists, farmaceits

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

32 akadēmiskās stundas (4 dienas)

  • 5 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 3 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs/i

Valts Ozoliņš, bērnu ķirurgs, sirds ķirurgs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 32 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par ķirurģiskas ārstēšanas un perioperatīvā perioda aprūpes taktiku bērniem un jauniešiem ar sirds slimībām, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas par biežāk sastopamo iedzimto sirdskaišu anatomiju un patfizioloģiju, klīniskajām izpausmēm, ķirurģiskās un transvazālās terapijas principiem, pēcoperācijas aprūpes un novērošanas pamatprincipiem, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

  1. Biežāko iedzimto sirdskaišu anatomijas un patfizioloģijas pamatprincipi
  2. Iedzimto sirdskaišu diagnostikas, ķirurģiskās un transvazālās terapijas pamatprincipi
  3. Pacientu ar iedzimtām sirdskaitēm aprūpe un novērošana perioperatīvajā periodā
  4. Iedzimto sirdskaišu ārstēšanā iesaistīto medicīnas profesionāļu komandas veidošanas principi

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
32

Biežākie traumu cēloņi bērniem un traumu profilakses drošības pasākumi

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Biežākie traumu cēloņi bērniem un traumu profilakses drošības pasākumi

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, farmaceits un farmaceita asistents, funkcionālais speciālists, citas ārstniecības personas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

2024.gada 16.maijā no 9.00 - 16.00 tiešsaistē platformā Zoom

2024.gada 6.jūnijā no 9.00 - 16.00 tiešsaistē platformā Zoom

2024.gada 18.septembrī no 9.00 - 16.00 tiešsaistē platformā Zoom

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte, Arta Bārzdiņa

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits:

  • 8 TIP ārstniecības personām
  • 12 moduļa tālākizglītības punkti farmaceitiem un farmaceita asistentiem

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties, reģistrējoties sistēmā: https://www.mittoevents.com/rsu-muzizglitibas-centrs/registracija

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par biežākajiem traumu cēloņiem bērniem un traumu profilakses drošības pasākumiem, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas biežāko traumu cēloņu atpazīšanā bērniem un traumu profilakses drošības pasākumu īstenošanā savas kompetences ietvaros, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

  1. Galvas trauma bērnu vecumā
  2. Vardarbība – viens no traumatisma veidiem pediatrijā
  3. Krūšu kurvja, krūšu kurvja orgānu, vēdera trauma. Termiski apdegumi. Slīkšana
  4. Krūšu kurvja, vēdera dobuma trauma.
  5. Barības vada ķīmiski apdegumi.
  6. Svešķermeņi kuņģa-zarnu traktā un elpceļos.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Noderīgi

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projektā rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus, ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī
Stundas
8

Aktualitātes medikamentozā terapijā bērnu ārstniecībā

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Aktualitātes medikamentozā terapijā bērnu ārstniecībā

Mērķauditorija

Ārsts,  ārsta palīgs, māsa, farmaceits, farmaceita asistents

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS bērnu kardiologs Ingūna Lubaua

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits:

- 8 TIP (ārsts,  ārsta palīgs, māsa)

- 12 TIP (farmaceits, farmaceita asistents)

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par aktualitātēm medikamentozajā terapijā bērniem ar infekcijas slimībām, elpceļu un sirds asinsvadu slimībām, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas dehidratācijas, elpošanas un sirds mazspējas simptomu atpazīšanā, ārstēšanas plāna izveidē un efektivitātes novērtēšanā, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

Biežākās ekzantēmu infekcijas bērniem. Zarnu infekcijas bērniem. Elpceļu slimību īpatnības bērniem. Sirds mazspēja un tās terapija bērniem. Sirds ritma traucējumi un to ārstēšana.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst neformālās izglītības  programmas apguves apliecību, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzamais noslēguma pārbaudījums. Noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Stundas
8