Veselības paškontroles atbalsta pasākumi pacientiem aptiekā

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Veselības paškontroles atbalsta pasākumi pacientiem aptiekā

Mērķauditorija

Farmaceiti un farmaceita asistenti

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8  akadēmiskās stundas 

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programma

Vairāk informāciju skatīt ŠEIT

27.05.2023. no plkst.10.00-17.10

30.06.2023. no plkst.10.00-17.10

Tomsona iela 37, Rīga, LU Rīgas 1. medicīnas koledža

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Sertificēts farmaceits Grigorijs Golubs

Sertificēta farmaceite Alīna Kriviņa

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits -  12 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Mācībām iespējams pieteikties, reģistrējoties:  

https://www.mitto.me/r1mk-macibu-programma 

Projekta administratīvā vadītāja – Maira Vīksna,

tālrunis +371 29745025

e-pasta adrese: kurs%69@medskola.lv " rel="nofollow"> kursi@medskola.lv https://www.rmk1.lv/lv/

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot un papildināt  farmaceitiem un farmaceita asistentiem nepieciešamās profesionālās zināšanas un izkopt prasmes veselības paškontroles atbalsta pasākumu īstenošanā pacientiem aptiekā,  risinot ar veselību saistītās iedzīvotāju vajadzības un  nodrošinot izglītošanu Eiropas Sociālā fonda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju” projekta Nr. 9.2.6.0/17/I/001 “Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros

Mācību programmas tēmas

  1. Ekspresdiagnostika un veselības paškontrole
  2. Neinvazīvie eksprestesti
  3. Invazīvie eksprestesti

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no neformālās izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu, prasmju, kompetences un attieksmju vērtējumu (nokārtojuši gala pārbaudījumu ar vērtējumu “ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas Veselības paškontroles atbalsta pasākumi pacientiem aptiekā apguvi

Mērķauditorija
Stundas
8

Atbilstoša uztura lietošana pacientiem ar hroniskām slimībām

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Atbilstoša uztura lietošana pacientiem ar hroniskām slimībām

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs, funkcionālais speciālists un citas ārstniecības personas, farmaceits un farmaceita asistents

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (viena diena)

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Attālināti Zoom formātā

Informācijai par plānotajiem mācību laikiem sekot līdzi ŠEIT

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Jeļena Pavlova, uztura speciālists

Eva Kataja, uztura speciālists

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem var: 

Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai, sazinoties pa tālruni 29276990 Maija

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par gremošanas traucējumu daudzveidību un atbilstoša uztura ārstniecisko nozīmi, par sirds asinsvadu slimību riska faktoriem, to ietekmējamību un samazināšanu ar uztura un dzīvesveida izmaiņu palīdzību, kā arī par uztura nozīmīgo lomu onkoloģisko pacientu stāvokļa uzlabošanā. Izglītojamiem tiks sniegts ieskats uztura terapijas pamatprincipos, kā arī tiks apgūtas iemaņas, lai veicinātu teorētisko ieteikumu veiksmīgu pielietošanu praksē

Mācību programmas tēmas

1. Uztura ieteikumi pacientiem ar veselības traucējumiem gastroenteroloģijā.

2. Uztura ieteikumi pacientiem ar sirds un asinsvadu slimībām.

3. Uztura ieteikumi pacientiem ar onkoloģiskām slimībām.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
8

Aktuālie procesi drošai zāļu apritei stacionārajās iestādēs

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Aktuālie procesi drošai zāļu apritei stacionārajās iestādēs

Mērķauditorija

Farmaceiti un farmaceita asistenti, kuri darbojas slēgta tipa aptiekās un māsas, kuras ārstniecības iestādēs un sociālās aprūpes centros atbild par zāļu apriti

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

32 akadēmiskās stundas (4 dienas)

  • 19 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 13 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs/i

Rīgas Stradiņa universitāte, Inga Gūtmane

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits:

  • Farmaceitiem un farmaceita asistentiem: 48 moduļa tālākizglītības punkti
  • Māsām: 32 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā sniegt uz pierādījumiem balstītas, profesionālas teorētiskās zināšanas un pilnveidot praktiskās iemaņas par procesiem, kas ietekmē zāļu apriti stacionārā ārstniecības iestādē no zāļu izvēles līdz drošai lietošanai un uzraudzībai.

Mācību programmas tēmas

  1. Slimnīcas farmācija
  2. Eiropas Slimnīcu farmaceitu asociācijas (EAHP) pamatnostādnes
  3. Zāļu izvēles principi
  4. Veselības ekonomika
  5. Zāļu saraksta veidošana
  6. Publiskie iepirkumi medicīnā
  7. Loģistikas principi slimnīcas aptiekā
  8. Jaunās zāļu vielas un formas
  9. Medicīnisko ierīču aprite ārstniecības iestādē
  10. Specifikāciju izstrāde un Vigilances ziņojuma sagatavošana
  11. Klīniskā farmācija
  12. Hospitālās infekcijas, Antimicrobial stewardship
  13. Zāļu sagatavošana lietošanai
  14. Drošas zāļu ordinēšanas un ievadīšanas principi stacionārā ārstniecības iestādē
  15. Zāļu lietošanas un atšķaidīšanas protokolu noformēšanas kārtība
  16. Kvalitātes vadības sistēmas, to izmantošana stacionārā ārstniecības iestādē
  17. Medikamentu un medicīnas preču aprites organizācija stacionārā
  18. Jaunas pieejas zāļu un medicīnas preču aprites nodrošināšanā
  19. Zāļu gatavošana slēgta tipa aptiekā
  20. Citu valstu pieredze slimnīcas farmācijā
  21. Slēgta tipa aptiekas paškontroles standartprocedūru paraugu sagatavošana atbilstoši sistēmas KVS prasībām

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Noderīgi

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Stundas
32

Labas ražošanas prakses piemērošana zāļu izgatavošanā aptiekās

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Labas ražošanas prakses piemērošana zāļu izgatavošanā aptiekās

Mērķauditorija

Farmaceits, farmaceita asistents

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas (2 diena)

  • 12 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 4 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs/i

Rīgas Stradiņa universitāte

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 24 moduļa tālākizglītības punkti

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem iespējams, aizpildot pieteikumu ESF projekta Nr. 9.2.6.0/17/I/001 vienotajā reģistrācijas sistēmā: https://www.mitto.me/rsu-macibu-programma/registreties

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā sniegt uz pierādījumiem balstītas, profesionālas teorētiskās zināšanas un pilnveidot praktiskās iemaņas par procesiem, kas ietekmē zāļu pagatavošanu aptiekā, aktuālajiem standartiem, kvalitātes prasībām, jaunākajām tehnoloģiskām un materiālām iespējām

Mācību programmas tēmas

  1. Zāļu gatavošana aptiekās
  2. Zāļu gatavošanas normatīvais regulējums Latvijā un Eiropā
  3. Kvalitātes vadības sistēmas (KVS), to pielietošana medicīnā un farmācijā
  4. PIC/s labas prakses norādījumu prasības
  5. Darba drošības prasības un pasākumi zāļu izgatavošanā
  6. Standartpriekšraksti, to izveidošana
  7. Jaunas tehnoloģijas medikamentu izgatavošanā
  8. Parenterālu formu un enterālās barošanas maisījumu pagatavošana aptiekā
  9. Zāļu analīzes metodes, to pielietojums zāļu gatavošanā
  10. Standarta priekšrakstu un izgatavošanas protokolu izstrāde atbilstoši KVS un PIC/s labas prakses norādījumiem
  11. Zāļu izgatavošanas protokolu sagatavošana atbilstoši KVS un PIC/s labas prakses norādījumiem

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
16

Biežākie traumu cēloņi bērniem un traumu profilakses drošības pasākumi

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Biežākie traumu cēloņi bērniem un traumu profilakses drošības pasākumi

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, farmaceits un farmaceita asistents, funkcionālais speciālists, citas ārstniecības personas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

2024.gada 16.maijā no 9.00 - 16.00 tiešsaistē platformā Zoom

2024.gada 6.jūnijā no 9.00 - 16.00 tiešsaistē platformā Zoom

2024.gada 18.septembrī no 9.00 - 16.00 tiešsaistē platformā Zoom

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte, Arta Bārzdiņa

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits:

  • 8 TIP ārstniecības personām
  • 12 moduļa tālākizglītības punkti farmaceitiem un farmaceita asistentiem

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties, reģistrējoties sistēmā: https://www.mittoevents.com/rsu-muzizglitibas-centrs/registracija

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par biežākajiem traumu cēloņiem bērniem un traumu profilakses drošības pasākumiem, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas biežāko traumu cēloņu atpazīšanā bērniem un traumu profilakses drošības pasākumu īstenošanā savas kompetences ietvaros, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

  1. Galvas trauma bērnu vecumā
  2. Vardarbība – viens no traumatisma veidiem pediatrijā
  3. Krūšu kurvja, krūšu kurvja orgānu, vēdera trauma. Termiski apdegumi. Slīkšana
  4. Krūšu kurvja, vēdera dobuma trauma.
  5. Barības vada ķīmiski apdegumi.
  6. Svešķermeņi kuņģa-zarnu traktā un elpceļos.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Noderīgi

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projektā rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus, ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī
Stundas
8

Aktualitātes medikamentozā terapijā bērnu ārstniecībā

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Aktualitātes medikamentozā terapijā bērnu ārstniecībā

Mērķauditorija

Ārsts,  ārsta palīgs, māsa, farmaceits, farmaceita asistents

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS bērnu kardiologs Ingūna Lubaua

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits:

- 8 TIP (ārsts,  ārsta palīgs, māsa)

- 12 TIP (farmaceits, farmaceita asistents)

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par aktualitātēm medikamentozajā terapijā bērniem ar infekcijas slimībām, elpceļu un sirds asinsvadu slimībām, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas dehidratācijas, elpošanas un sirds mazspējas simptomu atpazīšanā, ārstēšanas plāna izveidē un efektivitātes novērtēšanā, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

Biežākās ekzantēmu infekcijas bērniem. Zarnu infekcijas bērniem. Elpceļu slimību īpatnības bērniem. Sirds mazspēja un tās terapija bērniem. Sirds ritma traucējumi un to ārstēšana.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst neformālās izglītības  programmas apguves apliecību, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzamais noslēguma pārbaudījums. Noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Stundas
8

Aktualitātes bērnu infektoloģijā: slimību vadība, diagnostika, terapija un profilakse

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

AKTUALITĀTES BĒRNU INFEKTOLOĢIJĀ: SLIMĪBU VADĪBA, DIAGNOSTIKA, TERAPIJA UN PROFILAKSE

Mērķauditorija

Ārsts (pediatrs, pediatru apakšspecialitātes ārsti, ģimenes ārsti), ārsta palīgs, māsa, farmaceits, farmaceita asistents

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

32 akadēmiskās stundas (4 dienas)

teorētiskās nodarbības 25 akadēmiskās stundas

praktiskās nodarbības   7 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Amanda Freimane, sertificēta bērnu infektoloģe, sertificēta pediatre

Daira Brenča, sertificēta pediatre

Astrīda Dzirniece, sertificēta pediatre

Marina Ļežņina, sertificēta pediatre

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits -32 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Mācībām nav iespējams pieteikties  

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Programmas mērķis ir pilnveidot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla, kas strādā ar bērniem, zināšanas un prasmes bērnu infekcijas slimību diagnostikā un terapijas taktikas izvēlē atbilstoši jaunākajām ES vadlīnijām.

Mācību programmas tēmas

  • Bērnu infekcijas slimību klīnisko pazīmju izvērtēšana.
  • Ērču pārnestās slimības.
  • Vakcinācijas kalendārs un problēmsituāciju risinājumi.
  • Akūtas zarnu trakta infekcijas bērnu vecumā.
  • Aktuālās vakcīnregulējamās bērnu infekcijas slimības.
  • Imūndeficīti bērnu vecumā.
  • Akūtas elpceļu slimības bērnu vecumā.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75 % no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
32

Ēšanas traucējumi – anoreksija, bulīmija, kompulsīvā pārēšanās – bērniem un pusaudžiem

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ēšanas traucējumi – anoreksija, bulīmija, kompulsīvā pārēšanās – bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs, funkcionālais speciālists, farmaceits, farmaceita asistents un citas ārstniecības personas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Latvijas Universitātes aģentūra “Latvijas Universitātes Rīgas 1.medicīnas koledža” Tomsona iela 37, Rīga

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Laura Ķevere, sertificēts psihiatrs, bērnu psihiatrs

Inese Siksna, sertificēts uztura speciālists

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits:

Latvijas Farmaceitu profesionālās kvalifikācijas Sertifikācijas komisija 12 TIP

Latvijas Ārstu biedrības sertifikācijas padome  8 TIP

Latvijas ārstniecības un atbalsta personu profesionālo organizāciju savienības Sertifikācijas padome  8 TIP

Latvijas Māsu asociācijas Sertifikācijas padome 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Mācībām iespējams pieteikties, reģistrējoties:  

https://www.rmk1.lv/lv/

Projekta administratīvā vadītāja – ,

tālrunis 

e-pasta adrese: medskola@medskola.lv

Neformālās izglītības programmas mērķis

Ārstniecības personu un farmaceitiskās aprūpes pakalpojumu sniedzēju profesionālo kompetenču un zināšanu pilnveide par bērnu psihiskiem un uzvedības traucējumiem, tostarp ēšanas traucējumiem — anoreksiju, bulīmiju, kompulsīvo pārēšanos, bērniem un pusaudžiem

Mācību programmas tēmas

  1. Psihiskie un uzvedības traucējumi bērniem un pusaudžiem.
  2. Ēšanas traucējumi un to uzņemšanas īpatnības bērniem un pusaudžiem, to ietekme uz dzīves kvalitāti.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no neformālās izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu, prasmju, kompetences un attieksmju vērtējumu (nokārtojuši gala pārbaudījumu ar vērtējumu “ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas Ēšanas traucējumi – anoreksija, bulīmija, kompulsīvā pārēšanās – bērniem un pusaudžiem apguvi

Stundas
8

Biežāko pārtikas nepanesību diagnostika un ārstēšana bērniem primārajā aprūpē un slimnīcas etapā. Uztura bagātinātāju lietošanas lietderība

Izglītības programmas veids

neformālās izglītības programma

Izglītības programmas nosaukums

Biežāko pārtikas nepanesību diagnostika un ārstēšana bērniem primārajā aprūpē un slimnīcas etapā. Uztura bagātinātāju lietošanas lietderība

Mērķauditorija

Ārsta palīgs, māsa, funkcionālais speciālists, ārsts, farmaceits un farmaceita asistents

Izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas

12 akadēmiskās stundas teorija

12 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Izglītības programmas mācību vadītāji

RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledža Gunta Zirnīte, Dace Kārkliņa, Renāte Šukele

Izglītības dokuments, kas apliecina  izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 24 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Izglītības programmas mērķis

Izglītības procesa rezultātā sniegt uz pierādījumiem balstītas, profesionālas teorētiskās zināšanas un pilnveidot praktiskās iemaņas par biežāko pārtikas nepanesību diagnostikas metodēm un ārstēšanu bērniem primārajā aprūpē un slimnīcas etapā un uztura bagātinātāju lietošanas lietderību. Izglītības procesa rezultātā sniegt sistematizētas, profesionālas teorētiskās zināšanas un pilnveidot praktiskās iemaņas par uztura bagātinātāju lietošanas lietderību.

Mācību programmas tēmas

1. Uztura bagātinātāju izvēles pamatojums

2. Uztura bagātinātājos esošo aktīvo vielu izmantošanas lietderība. Pamata uzturvielas bērniem dažādās vecuma grupās, biežāk izmantotās vielas UB

3. Ārstniecības augu pielietošanas iespējas un droša lietošana bērniem

4. Uztura bagātinātāju pielietošanas iespējas dažādos veselības stāvokļos un īpašās slimnieku grupās

5. Pārtikas nepanesības

6. Saslimšanas (incidence, etiopatoģenēze, klīniskā aina, Dg, ārstēšanas principi)

7. Ar glutēnu saistītas slimības (incidence, etiopatoģenēze, klīniskā aina, Dg, ārstēšanas principi)

8. Ne-IgE meditētas saslimšanas (incidence, etiopatoģenēze, klīniskā aina, Dg, ārstēšanas principi)

9. Alerģijas definīcija. Terminoloģija. Alerģisko reakciju klasifikācija

10. Alerģiskās reakcijas pret uzturu

11. Uztura alerģijas diagnostika

12. Atopiskais dermatīts (Ekzēma)

Izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi

Stundas
24

Ar veselības aprūpi saistīto infekciju menedžments jaundzimušo veselības aprūpē

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ar veselības aprūpi saistīto infekciju menedžments jaundzimušo veselības aprūpē

Mērķauditorija

Ārsts,  ārsta palīgs, vecmāte, māsa, māsas palīgs, farmaceits, farmaceita asistents

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas (3 dienas)

Teorētiskās nodarbības:

   18 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   6 akadēmiskās stunda

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS Neonataloģijas klīnikas vadītāja, sertificēta neonatologs Dace Sniedze

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 24 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu ar veselības aprūpi saistīto infekciju menedžmentā jaundzimušo veselības aprūpē, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas jaundzimušo infekciju profilaksē, diagnostikā un ārstēšanā, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

Smagu infekcijas gadījumu ārstēšanas stratēģijas.

Jaundzimušo imūnsistēmas izpratne: augstāka riska pacienti.

Ar veselības aprūpi saistītu infekciju profilakses pasākumi.

Ar veselības aprūpi saistīto infekciju profilakse jaundzimušajiem: manipulāciju aseptikas prasības.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst neformālās izglītības  programmas apguves apliecību, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzamais noslēguma pārbaudījums. Noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Stundas
24