Publicēts

Māsas darbība ilgtermiņa pacienta aprūpē

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Māsas darbība ilgtermiņa pacientu aprūpē

Mērķauditorija

Māsas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas 

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 10 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Anta Bērziņa ,Lilija Prudņikova,Daiga Rudzīte,Jeļena Kuzņecova

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Sniegt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas māsas darbībai ilgtermiņa pacientu aprūpes pamatjautājumos saistībā ar aprūpes procesa īpatnībām pacientiem ar hroniskām slimībām, ņemot vērā hroniskas slimības ietekmi uz pacienta dzīves kvalitāti,  psihoemocionālo stāvokli un vispārējo veselību kopumā; saskarsmes principiem ilgtermiņa efektīvas komunikācijas veidošanai; pacientu izglītošanas un atbilstošas informācijas nodrošināšanas procesu veselības stāvokļa uzlabošanai un uzturēšanai. Veidot izpratni par holistiskas aprūpes principiem ilgtermiņa pacientu aprūpē, pacientu motivācijas un līdzestības veicināšanu hronisku slimību ārstniecības un aprūpes procesā.

Mācību programmas tēmas

Hroniska slimība

Aprūpes procesa  īpatnības ilgtermiņa pacientiem ar hroniskām slimībām.

Hronisko slimību ietekme uz psihoemocionālo stāvokli

Motivācijas veidošana pacientiem ar hroniskām slimībām.

Pacientu izglītošana

Komunikācijas nianses un atbilstošas informācijas sniegšana par veselības stāvokļa uzlabošanas un uzturēšanas iespējām pacientiem ar hroniskām slimībām

Normatīvie regulējumi, saistīti ar ilgtermiņa pacientu aprūpi, ārstēšanu un sociālo atbalstu pacientiem.

Starpdisciplinārā sadarbība ilgtermiņa pacientu aprūpē.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši vismaz 75% nodarbību, saņem apliecību par neformālās  izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
16

Stabilas koronāro artēriju slimības novērtēšana un ārstēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem sirds un asinsvadu slimību jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Stabilas koronāro artēriju slimības (KAS) novērtēšana un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsts (kardiologs, sirds ķirurgs, anesteziologs, reanimatologs, neatliekamās medicīnas ārsts,  neirologs, endokrinologs, fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts)

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8  akadēmiskās stundas:

teorija 6  stundas

praktiskās nodarbības 2  stundas

Akadēmiskās stundas 360 astronomiskajās minūtēs.

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Asoc. prof. Kārlis Trušinskis, kardiologs

Prof. Pēteris Stradiņš, sirds ķirurgs

Prof. Gustavs Latkovskis, kardiologs

Dr.med. Iveta Mintāle, kardioloģe,

Silvija Hansone, kardioloģe

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Reģistrēties kursiem šobrīd nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas stabilas koronāras slimības diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, funkcionālo un anatomisko koronārās slimības testu pielietošanā, medikamentozas un invazīvas šīs slimības ārstēšanas izvēlē. Īpaša uzmanība tiks veltīta jaunāko diagnostikas metožu pielietojumam stabilas koronāro artēriju slimības aizdomu gadījumā, invazīvi veicamu funkcionālo un anatomisko izmeklējumu pielietojumam specializētos centros, kā arī modernai farmakoloģiskai terapijai un kardiālo pacientu perioperatīvās medikamentozās terapijai pirms un pēc ķirurģiskām operācijām.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi:

1. Diagnostikas algoritms pacientam ar aizdomām par stabilu koronāro artēriju slimību (KAS);

2. Invazīvi veicamu funkcionālo un anatomisko izmeklējumu stabilas KAS diagnostikas algoritms specializētajos centros;

3. Medikamentozas terapijas algoritms pacientam ar stabilu KAS;

4. Stabilas koronārās artēriju slimības pacientu dinamiska novērošana;

5.Stabilas KAS pacientu izmeklēšana un ārstēšana pacientiem pirms nekardiālas ķirurģiskās operācijas.

Klīniskie ceļi:

1. Izmeklējumu kārtība pacientam ar stabilu koronāro artēriju slimību ambulatorajā praksē;

2. Koronārās angiogrāfijas un invazīvu papildizmeklējumu veikšanas kārtība specializētos centros stabilas KAS pacientiem;

3. Medikamentozā terapija stabilas KAS pacientiem;

4. Stabilas koronāro artēriju slimības (SKAS) pacientu dinamiska novērošana.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt neformālās izglītības apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Mērķauditorija
Stundas
8

Sirds vārstuļu slimību ārstēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem sirds un asinsvadu slimību jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Sirds vārstuļu slimību ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsts (kardiologs, sirds ķirurgs, anesteziologs, reanimatologs, neatliekamās medicīnas ārsts,  neirologs, endokrinologs, fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts)

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8  akadēmiskās stundas:

teorija 6  stundas

praktiskās nodarbības 2  stundas

Akadēmiskās stundas 360 astronomiskajās minūtēs.

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Prof. Pēteris Stradiņš, sirds ķirurgs

Asoc. prof. Uldis Strazdiņš, sirds ķirurgs

Dr.med. Mārtiņš Kalējs, sirds ķirurgs

Dr. Jānis Pavārs, sirds ķirurgs

Prof. Andrejs Ērglis, kardiologs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Reģistrēties kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu sirds vārstuļu un krūšu kurvja aortas slimību ārstēšanā. Veicināt savlaicīgu diagnostiku un ātrāku ārstēšanas uzsākšanu ar adekvātu terapiju, kā arī veicināt komplicētu pacientu ārstēšanu references centrā.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi:

1. Pacienti ar sirds vārstuļu patoloģiju (diagnostika, izmeklējumi, ārstēšana);

2. Medikamentozās terapijas un apsekošanas algoritms pacientam pēc sirds vārstuļu operācijām;

3. Pacients ar aizdomām par infekciozu endokardītu;

4. Pacients ar aizdomām par krūšu kurvja aortas patoloģiju.

Klīniskie ceļi:

1. Pacients ar auskultatīvi patoloģisku sirds troksni;

2. Medikamentozā terapija pacientam pēc sirds vārstuļu operācijām;

3. Pacients ar sāpēm krūtīs un neapstiprinātu KSS diagnozi, iespējamu torakālās aortas disekciju.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt neformālās izglītības apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Mērķauditorija
Stundas
8

Sirds mazspēja

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem sirds un asinsvadu slimību jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Sirds mazspēja

Mērķauditorija

Ārsts (kardiologs, sirds ķirurgs, anesteziologs, reanimatologs, neatliekamās medicīnas ārsts,  neirologs, endokrinologs, fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts)

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas:

teorija 6 stundas

praktiskās nodarbības 2 stundas

Akadēmiskās stundas 360 astronomiskajās minūtēs.

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ginta Kamzola, kardiologs

Doc. Ainārs Rudzītis, kardiologs

Asoc. prof. Uldis Strazdiņš, sirds ķirurgs

Prof. Andrejs Ērglis, kardiologs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Reģistrēties kursiem nav iespējams 

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt izglītojamajiem aktuālo informāciju par sirds mazspējas diagnostiku (simptomiem, raksturīgākajām sirds strukturālajām izmaiņām, diagnostiskajiem kritērijiem un veicamajiem izmeklējumiem), klasifikāciju, optimālu sirds mazspējas medikamentozu ārstēšanu, implantējamām ierīcēm (implantējamiem kardioverteriem - defibrilatoriem, sirds resinhronizācijas ierīcēm), kā arī sirds kreisā kambara palīgierīces implantācijas vai sirds transplantācijas kandidātu izvērtēšanas pamatprincipiem.

Uzlabot izglītojamo zināšanas sirds mazspējas diagnostikā un mūsdienīgas ārstēšanas iespējās, tādejādi nodrošinot savlaicīgu sirds mazspējas diagnostiku un starptautiskajām un Latvijas kardiologu biedrības vadlīnijām atbilstošu sirds mazspējas ārstēšanu.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi:

1.Sirds mazspējas diagnostika (sirds mazspējas simptomi, biežākās sirds strukturālās izmaiņas, izmeklējumi un diagnostiskie kritēriji) un sirds mazspējas klasifikācija;

2.Sirds mazspējas ar samazinātu kreisā kambara izsviedes frakciju (EF<40%) medikamentoza un nemedikamentoza ārstēšana;

3. Sirds transplantācijas vai sirds kreisā kambara palīgierīces (LVAD) implantācijas kandidāta izvērtēšana, kritēriji.

Klīniskie ceļi:

1.Pacients ar sirds mazspējai raksturīgiem simptomiem;

2. Pacients ar sirds mazspējas simptomiem un saglabātu kreisā kambara izsviedes frakciju (EF > 40%);

3. Pacients ar sirds mazspējas simptomiem un samazinātu kreisā kambara izsviedes frakciju (EF < 40%).

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt neformālās izglītības apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Mērķauditorija
Stundas
8

Smadzeņu insulta agrīna rehabilitācija

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem sirds un asinsvadu slimību jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Smadzeņu insulta agrīna rehabilitācija

Mērķauditorija

Ārsts (kardiologs, sirds ķirurgs, anesteziologs, reanimatologs, neatliekamās medicīnas ārsts,  neirologs, endokrinologs, fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts), māsa, funkcionālais speciālists

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas:

teorija sešas stundas

praktiskās nodarbības divas stundas

Akadēmiskās stundas 360 astronomiskajās minūtēs.

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Anda Nulle, sertificēts fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsts

Asoc. prof. Evija Miglāne, sertificēts neirologs

Ingrīda Tambora, sertificēts fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsts

Inese Svikliņa, sertificēts fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsts

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Reģistrēties kursiem nav iespējams 

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Padziļināt ārstniecības personu izpratni un efektīvu rīcību agrīnās insultu rehabilitācijas jomā,   nodrošinot pacientam kvalitatīvus, drošus uz pierādījumiem balstītus pēctecīgus veselības aprūpes pakalpojumus iespējami īsākā laika posmā.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi:

1.Akūta rehabilitācija insulta pacientiem:

  • Insulta pacientu rehabilitācijas pamatprincipi akūtajā periodā. Pacientu grupu identifikācija, kuriem nepieciešama rehabilitācijas. Rekomendējamais rehabilitācijas apjoms un intensitāte, iesaistītie speciālisti. Novērtēšanas instrumenti akūtajā insulta rehabilitācijā . Rehabilitācijas plāna izveide. Pacienta izrakstīšana no akūtā stacionāra 

2. Subakūtā insulta rehabilitācija:

  • Subakūtās insulta rehabilitācijas organizēšanas pamatprincipi un veidi. Insulta rehabilitācijas pēctecīgums un savlaicīgums. Insulta pacientu atlases kritēriji subakūtai rehabilitācijai. Subakūtai rehabiltācijai nepieciešamie resursi. Rehabilitācijas mērķi. Rehabilitācijas plāna izveide. Funkcionēšanas novērtējums. Pielietojamie novērtēšanas instumenti.

3. Sekundārā insulta profilakse rehabilitācijā

  • Atkārtota insulta medikamentozā un nemedikamentozā profilakse.

Insulta sekundārās komplikācijas. Komplikāciju prevencija un ārstēšanas pamatprincipi. Multiprofesionāls un multidisciplinārs speciālistu komandas darbs sekundāro komplikāciju prevencijā. Nepieciešamie profesionālie un tehnoloģiskie resursi.  Izmantojamie tehniskie palīglīdzekļi komplikāciju profilaksei un ārstēšanai.

Klīniskie ceļi

1. Rehabilitācija insulta vienībā un akūtajā stacionārajā etapā: rehabilitācijas organizēšanas pēctecīgums akūtajā etapā. Pacienta novērtēšana un izrakstīšana tālākam etapam.

2. Rehabilitācija subakūtā periodā un ilgtermiņā: rehabilitācijas organizēšanas pēctecīgums subakūtajā etapā. Pacienta novērtēšana un atlase subakūtai un ilgtermiņa rehabilitācijai.

3. Rehabilitācija un aprūpe pacientiem bez sākotnējā rehabilitācijas potenciāla: rehabilitācijas potenciāla izvērtēšana. Rehabilitācijas organizēšanas pamatprincipi pacientiem bez sākotnējā rehabilitācijas potenciāla. Pacienta aprūpe un atkārtota novērtēšana.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši (apmeklējuši) ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, piedalījušies diskusijās un klīnisko uzdevumu analīzē saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
8

Miokarda revaskularizācija

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem sirds un asinsvadu slimību jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Miokarda revaskularizācija

Mērķauditorija

Ārsts (kardiologs, sirds ķirurgs, anesteziologs, reanimatologs, neatliekamās medicīnas ārsts,  neirologs, endokrinologs, fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts), ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas:

teorija 6  stundas

praktiskās nodarbības 2 stundas

Akadēmiskās stundas 360 astronomiskajās minūtēs.

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Inga Narbute, sertificēts kardiologs

Sanda Jēgere, sertificēts kardiologs

Asoc. Prof. Uldis Strazdiņš, sertificēts sirds ķirurgs

Mārtiņš Kalējs, sertificēts sirds ķirurgs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits -8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties kursiem nav iespējams. 

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt izglītojamajiem aktuālo informāciju un pilnveidot zināšanas par pacientiem, kam nepieciešama miokarda revaskularizācija, revaskularizāciju veidiem, iespējām, laiku, kad tās veicamas un papildus medikamentozo terapiju.

Uzlabot izglītojamo zināšanas mūsdienīgas miokarda revaskularizācijas jomā, nodrošinot savlaicīgu šo pacientu atlasi un ārstēšanu atbilstoši  Latvijas kardiologu biedrības un starptautiskajām vadlīnijām.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi:

1.Stabila slodzes stenokardija: rīcības algoritms, plānojot revaskularizāciju.

2. Antitrombotiskā terapija: rīcības algoritms, plānojot revaskularizāciju.

3.Akūts koronārs sindroms bez ST segmenta elevācijas (AKS BSTE): rīcības algoritms, plānojot revaskularizāciju.

4. Akūts koronārs sindroms ar ST segmenta elevācijām (AKS ASTE): rīcības algoritms, plānojot revaskularizāciju.

Klīniskie ceļi:

1. Ķirurģiskas miokarda revaskularizācijas kārtība.

2. Revaskularizācijas kārtība pacientiem ar stabilu slodzes stenokardiju.

3. Revaskularizācijas kārtība pacientiem bez ST elevāciju akūta koronāra sindroma gadījumā.

4. Revaskularizācijas kārtība pacientiem ar ST elevāciju akūta koronāra sindroma gadījumā.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt neformālās izglītības apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Mērķauditorija
Stundas
8

Aritmijas diagnostika un ārstēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem sirds un asinsvadu slimību jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Aritmijas diagnostika un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsts (kardiologs, sirds ķirurgs, anesteziologs, reanimatologs, neatliekamās medicīnas ārsts,  neirologs, endokrinologs, fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts)

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8  akadēmiskās stundas:

  • teorija 6  stundas
  • praktiskās nodarbības 2  stundas

Akadēmiskās stundas 360 astronomiskajās minūtēs.

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Oskars Kalējs - sertificēts kardiologs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Pilnveidot ārstu zināšanas un kompetenci pacientu ar supraventrikulārām un ventrikulārām tahikardijām, ātriju undulāciju un/vai fibrilāciju, kā arī bradikardiju aprūpē, orientēties to diagnostikā un savlaicīgā ārstēšanā.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi:

1.  Pacienti ar supraventrikulārām tahikardijām. Supraventrikulāru tahikardiju iedalījums. Fokālas un neparoksizmālas supraventrikulārās tahikardijas. Supraventrikulāro aritmiju diagnostiskie algoritmi un ārstēšanas pamatprincipi.

2. Dzīvību apdraudošie sirds ritma traucējumi (kambaru tahikardija, kambaru fibrilācija). Pēkšņa kardiāla nāve. Kardiomiopātijas. Sirds elektriskās saslimšanas jeb jonu sūkņu saslimšanas jeb kanalopātijas.

3. Ātriju fibrilācija: definīcija. Riski, kas saistīti ar ātriju fibrilāciju. Ātriju fibrilācijas klasifikācija. Ātriju fibrilācijas ārstēšana. Insultu profilakse pacientiem ar ātriju fibrilāciju.

4. Ātriju undulācija: epidemioloģija, klasifikācija, ārstēšana.

5. Bradikardijas (atrioventrikulāras blokādes II Mobitz I, Mobobitz II, pilna atrioventrikulāra blokāde): pazīmes, ārstēšana.

Klīniskie ceļi:

1. Supraventrikulāras tahikardijas.

2. Dzīvību apdraudošie sirds ritma traucējumi (kambaru tahikardija, kambaru fibrilācija).

3. Priekškambaru undulācija un priekškambaru fibrilācija.

4. Bradikardijas (atrioventrikulāras blokādes II Mobitz I, Mobitz II, pilna atrioventrikulāra blokāde).

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt neformālās izglītības apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Mērķauditorija
Stundas
8

Eiropas profesionālo asociāciju izstrādātie kardiotorakālās, asinsvadu anestezioloģijas un intensīvās terapijas standarti

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Eiropas profesionālo asociāciju izstrādātie kardiotorakālās, asinsvadu anestezioloģijas un intensīvās terapijas standarti

Mērķauditorija

Ārsts, māsa

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

32 akadēmiskās stundas

  • 15 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 17 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Aija Mača, Rīgas Stradiņa universitāte, kardiologs, anesteziologs, reanimatologs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 32 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties kursiem šobrīd nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Programma ir veidota ar mērķi palīdzēt apgūt neatliekamo sirds-asinsvadu slimību situāciju diagnostiku un neatliekamās palīdzības principus, kā arī šo patoloģiju perioperatīvo vadīšanu  ārstiem un māsām, kuri strādā neatliekamās medicīnas, anestezioloģijas-reanimatoloģijas, kardioloģijas specialitātē, kā arī citu specialitāšu ārstiem, kuri saskaras ar šāda veida problēmu pacientiem.

Mācību programmas tēmas

  1. Sāpes krūtīs, iemesli: Diferenciāldiagnostika. EKG loma iemesla diagnostikā. Sākotnējā (Pirmsslimnīcas etapa un slimnīcas neatliekamās palīdzības nodaļas) diagnostikas un ārstēšanas taktika
  2. Akūts elpas trūkums.
  3. Sinkope: Iemesli. Diferenciāldiagnostika. EKG loma iemesla diagnostikā. Sākotnējā (Pirmsslimnīcas etapa un Slimnīcas neatliekamās palīdzības nodaļas) diagnostikas un ārstēšanas taktika
  4. Ehokardiogrāfijas loma akūtas sirds-asinsvadu patoloģijas gadījumā. EhoKG diagnostika
  5. Antitrombotiskā terapija speciālās situācijās – asiņošana; perioperatīvi
  6. Akūts koronārs sindroms sākotnējā diagnostikas un ārstēšanas taktika. EKG izmaiņas AKS gadījumā. AKS ar ST segmenta elevāciju vadīšanas un ārstēšanas taktika. Iespējamās komplikācijas AKS gadījumā
  7. Supraventrikulāras tahikardijas: Iemesli. Diagnostika (EKG). Neatliekamā palīdzība. Supraventrikulāras tahikardijas rekomendējamā ilgtermiņa terapijas taktika.
  8. Ventrikulāras tahikardijas: Iemesli. Diagnostika (EKG). Neatliekamā palīdzība, rekomendējamā ilgtermiņa terapijas taktika.
  9. Bradikardijas: Iemesli. Diagnostika (EKG). Neatliekamā palīdzība. Rekomendējamā ilgtermiņa terapijas taktika
  10. Plaušu artērijas trombembolija (PATE)
  11. Akūta aortas disekcija. Mehāniskās sirds vārstules tromboze
  12. Akūta sirds mazspēja: Klīniskie profili. Hemodinamiskie profili, to nozīme neatliekamās ārstēšanas taktikā. Nepieciešamais monitorings un izmeklējumi. Medikamentozā ārstēšana (skābeklis; diurētiskie līdzekļi; vazodilatātori; inotropās vielas un vazokonstriktori)
  13. Pēc sirds darbības apstāšanās sindroms (pacients pēc kardiopulmonalās reanimācijas)

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
32

Insulta pacientu akūtā un agrīnā subakūtā rehabilitācija

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Insulta pacientu akūtā un agrīnā subakūtā rehabilitācija

Mērķauditorija

Ārsts, funkcionālais speciālists

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

40 akadēmiskās stundas 

  • Teorētiskās nodarbības:

24 akadēmiskās stundas

  • Praktiskās nodarbības:

16 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas norises laiki un vieta

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ramona Valante, sertificēta  neiroloģe

Inese Svikliņa, sertificēta fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārste

Anita Makarovska, sertificēta kardioloģe

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi.
Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 40 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersonas

Pieteikties kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Izglītības procesa rezultātā aktualizēt un pilnveidot ārstniecības personu profesionālās zināšanas, prasmes un kompetences par insulta pacientu akūto un agrīno subakūto rehabilitāciju.

Mācību programmas tēmas

Galvas smadzeņu uzbūve, to funkcionālā darbība, metabolisma īpatnības un galvas smadzeņu asins apgādes nodrošinājums. Insulta klasifikācija, patoģenēze, riska faktori, klīniskās izpausmes, diagnostiskās metodes.

Insulta pacientu neiroloģiskā stāvokļa novērtēšana (Apziņas stāvokļa, kognitīvo un runas traucējumu, disfāgija, kustību un koordinācijas traucējumu un jušanas traucējumu izvērtēšana). Akūta insulta iespējamās ārstēšanas metodes un to saistība ar rehabilitācijas procesu. Insulta iespējamās komplikācijas, to savlaicīga atpazīšana, profilakse un ārstēšana. Aprūpes vides novērtēšana un rehabilitāciju kavējošo faktoru novēršana. Insulta pacienta medicīniskā rehabilitācija akūtā un agrīnā subakūtā veselības aprūpes periodā. Rehabilitācijas mērķu izvirzīšanu un rehabilitācijas procesa organizēšana. Insulta pacientu kardioloģiska veselības aprūpe akūtā un agrīnā subakūtā rehabilitācijas periodā. Iespējamās akūtās kardioloģiskās patoloģijas, to novēršana, un hroniskas kardiovaskulāras patoloģijas, to kontrole, izmeklējumu metodes, un ārstēšana. Insulta sekundārā profilakse. Klīnisko gadījumu izvērtēšana.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% (30akadēmiskās stundas) no mācību programmas un nobeiguma vērtēšanā par teorētiskajām zināšanām atbilstoši programmas satura tēmām ieguvuši vērtējumu „ieskaitīts”, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi. Mācību sasniegumu nobeiguma vērtēšanā ir 20 testa uzdevumi.

Stundas
40

Pacientu aprūpe pēc dažādu sirds stimulatoru implantācijas

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Pacientu aprūpe pēc dažādu sirds stimulatoru implantācijas

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas 

  • 10 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 14 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 24 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Izglītības procesa rezultātā sniegt teorētiskās zināšanas un pilnveidot praktiskās iemaņas  ģimenes ārstiem un citu specialitāšu ārstiem, māsām un ārsta palīgiem par pacientu aprūpi pēc dažādu sirds stimulatoru implantācijas

Mācību programmas tēmas

  1. Sirds stimulatora/ defibrilatoru/ resinhronizācijas iekārtu darbības principi
  2. Sirds stimulatora/ defibrilatoru/ resinhronizācijas iekārtu implantācijas indikācijas, kontrindikācijas
  3. Sirds stimulatora/ defibrilatoru/ resinhronizācijas iekārtu  implantācijas norise, komplikācijas
  4. Sirds stimulatora/ defibrilatoru/resinhronizācijas iekārtu pārbaužu norise, veidi, plāns un infrastruktūra
  5. Sirds stimulatora/ defibrilatoru/ resinhronizācijas iekārtu pārbaudāmie parametri
  6. Sirds stimulatora/ defibrilatoru /resinhronizācijas iekārtu pārbaude konstatētās problēmas un to risinājumi
  7. Sirds stimulatora/defibrilatoru/resinhronizācijas iekārtu telemonitorēšanas pamati.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Noderīgi!

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Mērķauditorija
Stundas
24