Mācību norise:
Informācija par mācību datumiem tiks publicēta tiklīdz būs pieejama.
Ilgums: 8 akadēmiskās stundas (6 ak. h. teorētiskās nodarbības, 2 ak. h. praktiskās nodarbības).
Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 8 TIP
Mācībspēki:
Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre, psihiatre
Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite
Programmas apraksts
Mērķis: Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas ēšanas traucējumu bērniem un pusaudžiem diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, iegūto objektīvo datu par bērna/pusaudža somatisko stāvokli (svara dinamika, analīžu rādītāji, kardiovaskulārā izvērtēšana, EKG, temperatūra, hidratācija un fiziskā spēka izvērtēšana) un ēšanas uzvedības izvērtējumā, aptauju izmantošanā. Iegūto datu izmantošana riska pakāpes novērtēšanā un konstatētajai riska pakāpei atbilstošas medicīniskās aprūpes nodrošināšanā. Programmu apguvušajiem medicīnas darbiniekiem jāprot sniegt pacienta vecākiem izglītojošu informāciju par ēšanas traucējumiem un ārstēšanas principiem.
Tēmas:
Ēšanas traucējumi bērniem un pusaudžiem, atpazīšana, diagnostika, ietekme uz dzīves kvalitāti: Vispārīga informācija, ēšanas traucējumi bērna vecumā, ietekme uz vispārējo attīstību. Nepietiekama svars un virssvars. Anoreksija, bulīmija, kompulsīvā pārēšanās. Epidemioloģija, etioloģiskie faktori, patoģenēze, klīniskās izpausmes. Pacienta ar ĒT primārā medicīniskā izvērtēšana primārajā un sekundārajā aprūpē. Somatisko un psihiatrisko risku izvērtēšana un taktika.
Klīniskais algoritms – tā pielietošanas iespējas. Algoritma pielikumu izmantošana. Skrīninga rīku izmantošana Ēšanas traucējumu ārstēšana Multidisciplināras ārstēšanas principi, nozīme un realizēšana. Uztura terapija. Psiholoģiskās ntervences metodes. Ģimenes loma ēšanas traucējumu ārstēšanā. Vecāku izglītošana un atbalsts vecākiem ārstēšanas procesā.
Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt apliecību par dalību mācību programmā, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.