Mācību norise:
Informācija par mācību datumiem tiks publicēta tiklīdz būs pieejama.
Ilgums: 8 akadēmiskās stundas (6 ak. h. teorētiskās nodarbības, 2 ak. h. praktiskās nodarbības).
Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 8 TIP
Mācībspēks: Ginta Kamzola, kardiologs
Programmas apraksts
Mērķis: Uzlabot izglītojamo zināšanas sirds mazspējas diagnostikā un mūsdienīgas ārstēšanas iespējās, tādejādi nodrošinot savlaicīgu sirds mazspējas diagnostiku un starptautiskajām un Latvijas kardiologu biedrības vadlīnijām atbilstošu sirds mazspējas ārstēšanu. Sniegt aktuālo informāciju par sirds mazspējas diagnostiku (simptomiem, raksturīgākajām sirds strukturālajām izmaiņām, diagnostiskajiem kritērijiem un veicamajiem izmeklējumiem), klasifikāciju, optimālu sirds mazspējas medikamentozu ārstēšanu, implantējamām ierīcēm (implantējamiem kardioverteriem-defibrilatoriem, sirds resinhronizācijas ierīcēm), kā arī sirds kreisā kambara palīgierīces implantācijas vai sirds transplantācijas kandidātu izvērtēšanas pamatprincipiem. Programmas ietvaros tiks vērsta uzmanība uz atšķirībām sirds mazspējas ar samazinātu kreisā kambara izsviedes frakciju un sirds mazspējas ar saglabātu kreisā kambara izsviedes frakciju diagnostikā un ārstēšanā, kā arī nepieciešamajiem papildus izmeklējumiem, lai precizētu sirds mazspējas iemeslu.
Tēmas:
Sirds mazspējas diagnostika (sirds mazspējas simptomi, biežākās sirds strukturālās izmaiņas, izmeklējumi un diagnostiskie kritēriji) un sirds mazspējas klasifikācija;
Sirds mazspējas ar samazinātu kreisā kambara izsviedes frakciju (EF<40%) medikamentoza un nemedikamentoza ārstēšana;
Sirds transplantācijas vai sirds kreisā kambara palīgierīces (LVAD) implantācijas kandidāta izvērtēšana, kritēriji
Pacients ar sirds mazspējai raksturīgiem simptomiem;
Pacients ar sirds mazspējas simptomiem un saglabātu kreisā kambara izsviedes frakciju (EF > 40%);
Pacients ar sirds mazspējas simptomiem un samazinātu kreisā kambara izsviedes frakciju (EF < 40%).
Izglītojamie, kuri apmeklējuši vismaz 75% nodarbību, saņem apliecību par mācību programmas apguvi un TIP.