Mācību norise:
Informācija par mācību datumiem tiks publicēta tiklīdz būs pieejama.
Ilgums: 8 akadēmiskās stundas (6 ak. h. teorētiskās nodarbības, 2 ak. h. praktiskās nodarbības).
Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 8 TIP
Mācībspēki:
Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre, psihiatre
Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite
Programmas apraksts
Mērķis: Paplašināt dažādu specialitāšu ārstniecībā iesaistīto personu zināšanas par trauksmes traucējumiem bērnu un pusaudžu vecumā, uzlabot spēju izvērtēt trauksmes traucējumu ietekmi uz bērna vai pusaudža funkcionēšanu un prast lemt par turpmāko taktiku pacienta vadīšanā. Iepazīstināt ar klīnisko algoritmu, tajā iekļautajiem skrīninga rīkiem. Veicināt plašāku klīnisko algoritmu pielietojumu praksē.
Tēmas:
Trauksmes traucējumi bērna un pusaudža vecumā: Vispārēja informācija. Trauksmes traucējumu veidošanās. traucējumu veidi.
Klīniskais algoritms –ikdienas funkcionēšanas izvērtējums. Augsta riska pacientu izvērtēšana un taktika. Pielietojamie skrīninga rīki.
Taktika un ārstēšanas iespējas trauksmes traucējumu gadījumā: Pacienta izvērtējums izmantojot skrīninga instrumentus, lemšana par taktiku, ārstēšanas plāns. Palīdzības, pašpalīdzības un ārstēšanas plānošana atbilstoši algoritmam ņemot vērā bērna vecumu un funkcionēšanas līmeni.
Palīdzība un ārstēšana: Pašpalīdzības stratēģijas.Vecāku izglītošana un iesaiste. Psiholoģiskās intervences, Farmakoterapija. Pāreja uz pieaugušo aprūpi.
Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt apliecību par dalību mācību programmā, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.