Mācību norise:
Informācija par mācību datumiem tiks publicēta tiklīdz būs pieejama.
Ilgums: 8 akadēmiskās stundas (6 ak. h. teorētiskās nodarbības, 2 ak. h. praktiskās nodarbības).
Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 8 TIP
Mācībspēki:
Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre
Programmas apraksts
Mērķis: Pilnveidot ārstniecības personu profesionālās zināšanas bērnu psihiatrijā – uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika, diferenciāldiagnostika, skrīnings, medikamentozā un nemedikamentozā ārstēšana, kā arī klīniskā algoritma izpratne un pielietošana.
Tēmas:
Klīniskais algoritms, tā uzdevumi, izmantošana ikdienas darbā, simptomi, skrīninga pielietošana. Negatīva skrīninga un pozitīva skrīninga būtība, kā noteikt bērna funkcionēšanas traucējumu smagumu. UDHS diagnostika un diferenciāldiagnostika. UDHS komorbīdo traucējumu diagnostika un korekcija. UDHS ārstēšana un rehabilitācija dažādos bērna vecumos. Izvērtēšana pirms UDHS medikamentozās terapijas sākšanas. Medikamentozās terapija.
UDHS klīniskie ceļi: informācija pacienta ģimenei, pacienta izmeklējumu kārtība. Bērnu ar UDHS atpazīšana un diagnostika, vadīšana, psihosociālā rehabilitācija un ārstēšana dažādos veselības aprūpes līmeņos. UDHS pacientu virzība veselības aprūpes sistēmā, sadarbība starp dažādu specialitāšu ārstiem, ar rehabilitācijas dienestiem un sociālajiem dienestiem. Risku mazināšana vēlīnas diagnostikas, kā arī negatīvu sociālo un veselības seku attīstībai.
Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt mācību programmas apguves apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.