Publicēts

Neatliekamie stāvokļi un to simulācija pediatrijā: ambulatorajā prakse

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Neatliekamie stāvokļi un to simulācija pediatrijā: ambulatorajā prakse

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas (3 dienas)

  • 7 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 17 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Reinis Balmaks

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 24 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Izglītības procesa rezultātā, imitējot dzīvību apdraudošas situācijas ar augstas ticamības pacienta simulatora palīdzību, attīstīt ārstniecības un aprūpes personāla iemaņas palīdzības sniegšanā kritiski slimiem bērniem ambulatorajā praksē un pirmsslimnīcas etapā. Aktīvi līdzdarbojoties starpdisciplinārā komandā, tiks nostiprinātas būtiskākās koncepcijas un sistēmiska pieeja neatliekamo stāvokļu vadībā, kā arī prasmes darbam komandā, sniedzot  neatliekamo palīdzību bērniem ambulatori un pirmsslimnīcas etapā.

Mācību programmas tēmas

  1. Elpošanas ceļu obstrukcijas
  2. Šoka un elpošanas mazspējas atpazīšana
  3. Traumas
  4. Sirds ritma traucējumi bērnam, novēršana
  5. Dzīvības glābšanas pamatprincipi
  6. Vaskulārās un intraosālās pieejas, šķidruma un medikamentu ievadīšana asinsritē
  7. Ūdens un elektrolītu vielmaiņa bērniem atkarībā no viņu vecuma
  8. Medikamenti

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Nozīmīgi!

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru, mikrofonu, un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī

Mācību laikā Jums būs aktīvi jāiesaistās mācību procesā un, sekojot pasniedzēju norādījumiem, jāveic dažādas darbības Zoom vidē. Mācības šajā kursā nav savienojamas ar citām aktivitātēm. Pacientu pieņemšana Zoom translācijas laikā ar ieslēgtu kameru un mikrofonu ir rupjš personas datu pārkāpums! Kolēģi lūdzam izturēties atbildīgi pret savu pacientu personas datu aizsardzību.

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Mērķauditorija
Stundas
24

Grūtnieces kolapss. Grūtnieces kardiopulponālā reanimācija

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem perinatālā perioda aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Grūtnieces kolapss. Grūtnieces kardiopulponālā reanimācija

Mērķauditorija

Ārsts (ginekologs, neonatologs, pediatrs, endokrinologs,  nefrologs, anesteziologs, reanimatologs, psihiatrs), māsa, vecmāte, funkcionālais speciālists, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

  • 5 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 3 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Rīgas Stradiņa universitāte, Anna Miskova, Marina Šarkele

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par grūtnieces kolapsa cēloņiem, riska faktoriem, diagnostiku, diferenciāldiagnostiku, kā arī novēršanas un ārstēšanas principiem.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi un klīniskie (pacientu) ceļi:

  1. Dziļo vēnu tromboze. Plaušu artēriju trombembolija
  2. Asiņošana grūtniecības laikā un pēc dzemdībām.
  3. Hipertensija grūtniecības laikā
  4. Grūtnieces kardiolpulmonālā reanimācija
  5. Kritiski slimas grūtnieces, dzemdētājas, nedēļnieces aprūpes nodrošināšana
  6. Mātes kolapss

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
8

Mācību īstenošana operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vadīšanas prasmju pilnveidošanā

Mācību programmas veids

Neformālās izglītības programma

Mācību programmas nosaukums

Mācību īstenošana operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vadīšanas prasmju pilnveidošanā

Mērķauditorija

Ārstu palīgi, kas nodrošina neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumus un vienlaikus atbilstoši ārējiem normatīviem aktiem, pilda arī operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vadītāja pienākumus, vai arī kandidē uz operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vadītāja darba vietu, ar nosacījumu, ka pirms pieteikšanās uz mācībām ir nokārtojuši neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumu sniedzēja noteiktās pirmspārbaudes un atbilst minētā subjekta noteiktiem iekšējiem kritērijiem dalībai mācībās.

Mācību programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas (3 dienas)

  • 8 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 16  akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Mācību programmas mācību vadītājs

SIA "Drošas braukšanas skola"

Izglītības dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikšanās ir slēgta

Mācību programmas mērķis

Īstenojot mācību programmu “Mācību īstenošana operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vadīšanas prasmju pilnveidošanā”,  mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, ārstniecības personām vadot operatīvos transportlīdzekļus ceļu satiksmē.

Uzdevumi: veicināt ārstniecības personu izpratni par ceļu satiksmes drošības aspektiem, jo īpaši operatīvo transportlīdzekļu vadīšanas laikā, pilnveidot ārstniecības personu prasmes un iemaņas dažādu situāciju ceļu satiksmē izvērtēšanā un reaģēšanā.

Mācību programmas tēmas

Teorijas daļa:

  • Transportlīdzekļu ekspluatācijas īpatnības atkarībā no piedziņas un transmisijas veida, transportlīdzekļu aktīvā un pasīvā drošība;
  • maršruta plānošana, navigācijas veidi un pielietošanas metodika, tai skaitā orientēšanās kartē;
  • autovadītāja vietas pareiza iekārtošana, pareiza stūrēšana un trajektorijas, ceļu satiksmes drošība, riski ceļu satiksmē un veidi, kā no tiem izvairīties, transportlīdzekļa gabarītu apzināšanās u.tml.;
  • braukšanas tehnika un darbība ekstrēmos apstākļos, piemēram, avārijas bremzēšana, šķēršļu apbraukšana un izvairīšanās no tiem, riteņu saķeres zudums u.tml.;
  • autovadītāju darbība un kļūdas ekstrēmos un paaugstinātas bīstamības apstākļos, autovadīšanas īpatnības atkarībā no gadalaika, klimatiskajiem apstākļiem un ceļu seguma stāvokļiem, auto vadīšana nepietiekamas redzamības apstākļos;
  • operatīvo medicīnisko transportlīdzekļu vadīšanas normatīvo aktu regulējums, operatīvo medicīnisko transportlīdzekļu vadīšanas taktika un specifika;
  • operatīvo medicīnisko transportlīdzekļu vadītājam nepieciešamās īpašības, psiholoģiskie aspekti vadot transportlīdzekli operatīvajā režīmā;
  • biežāk pieļautās kļūdas vadot operatīvos transportlīdzekļus, veidi, kā no tām izvairīties.
  • Pieļauto kļūdu video analīze

Praktiskā daļa:

  • vingrinājumi reakcijas ātrumam;
  • izpratnes veidošana par sadursmēm;
  • braukšanas tehnikas pilnveidošana;
  • transportlīdzekļa pasīvās drošības izpratnes pilnveidošana;
  • braukšanas specifika sliktas redzamības apstākļos, diennakts tumšajā laikā un dažādos klimatiskajos apstākļos, u.tml.;
  • vingrinājumi reakcijas ātrumam.
  • vingrinājumi par operatīvo medicīnisko transportlīdzekļu vadīšanas taktiku un specifiku;

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Ekstrēmās autovadīšanas secīgu elementu kopuma noslēguma pārbaudījums

Mērķauditorija
Stundas
24

Ārkārtas situācijas ar daudz cietušajiem, t.sk. cietušie no toksiskas vielas iedarbības, pārvaldīšana

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ārkārtas situācijas ar daudz cietušajiem, t.sk. cietušie no toksiskas vielas iedarbības, pārvaldīšana

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte un citas ārstniecības personas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

  • 2 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 6 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ieva Tīruma, neatliekamās medicīnas ārsts

Dmitrijs Sergejevs, neatliekamās medicīnas ārsts

Uldis Ceriņš, sertificēts neatliekamās medicīnas ārsta palīgs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem var, aizpildot pieteikuma veidlapu Latvijas Universitātes P.Stradiņa medicīnas koledžas mājaslapā www.psk.lu.lv sadaļā: Tālākizglītība → ESF projekti https://www.psk.lu.lv/talakizglitiba/esf-projekti un pasākumu pārvaldības rīkā

Projekta vadītāja Ināra Dupure, mob. tālr. 29446553

e-pasts: inara.dupure@lupsk.edu.lv

Neformālās izglītības programmas mērķis

Izglītot ārstniecības personas, nostiprinot izpratni teorijas apmācībās un praktiskajos treniņos ārkārtas situāciju pārvaldībā un koordinēšanā; rast izpratni par neatliekamās medicīniskās palīdzības koordinēšanu un realizēšanu negadījumos ar daudz cietušajiem. Radīt izpratni par toksisku substanču atpazīšanas nozīmi negadījumos.

Mācību programmas tēmas

Valsts operatīvo dienestu sadarbības principi ārkārtas situācijas norises vietā. Koordinācijas centra izveide. Informācijas aprite. Valsts civilās aizsardzības plāna apskats. Individuālo aizsarglīdzekļu pielietojums. Valsts materiālo rezervju piesaistes principi ārkārtas situāciju pārvaldīšanā. Darbs ar cietušajiem ārkārtas situācijas norises vietā. Ārkārtas situācijas definējums. Neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšana notikuma vietā ar ierobežotu personāla un materiāltehnisko resursu. Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana. Ārkārtas situācijas radīto seku likvidācija. Ne kritisko cietušo reģistrācija un aprūpe. 

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par programmas apguvi. Teorētisko pārbaudījumu veido 15 testa jautājumi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Ārkārtas medicīnisko / ārkārtas sabiedrības veselības situāciju pārvaldīšana

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ārkārtas medicīnisko / ārkārtas sabiedrības veselības situāciju pārvaldīšana

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte, un citas ārstniecības personas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas

  • 8 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 16 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Rīgas Stradiņa universitāte, Dita Heiberga, Indra Liniņa, Dmitrijs Sergejevs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 24 TIP ārstniecības personām

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz mācībām nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Pilnveidot pirmsslimnīcas un slimnīcas NM ārstniecības personu zināšanas par katastrofu medicīnas sistēmu, iespējamiem apdraudējumiem, atbildīgo institūciju lomu un stiprināt praktiskās iemaņas ārkārtas situāciju pārvaldīšanā pirms slimnīcas un slimnīcas etapā.

Mācību programmas tēmas

  1. Katastrofu medicīnas sistēma, Civilās aizsardzības sistēma un Nacionālā drošības sistēma.
  2. Apdraudējuma veidi, to pārvaldīšanas principi.
  3. Valsts materiālo rezervju veidošanas principi un veselības nozares rezervju veidošanas iespējas ārkārtas situāciju pārvaldīšanai, t.sk. starptautiskās palīdzības pieprasīšanas iespējas.
  4. Veselības nozares atbildīgo  institūciju loma un iesaiste ārkārtas situāciju pārvaldīšanā un seku likvidēšanā.
  5. Katastrofu medicīnas gatavības plānošana slimnīcās.
  6. Informācijas apmaiņa glābšanas darbos iesaistīto institūciju starpā un reaģēšanas aktivizēšana.
  7. Neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanas un organizācijas principi situācijās ar daudziem cietušajiem vienlaikus notikuma vietā.
  8. Neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanas un organizācijas principi situācijās ar daudziem cietušajiem vienlaikus slimnīcā.
  9. Cietušo šķirošanas un neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanas nodrošināšanas principi ārkārtas medicīniskās situācijās notikuma vietā un slimnīcā.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par programmas apguvi. Teorētiskā pārbaudījumā - testa jautājumi.

Noderīgi

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Mērķauditorija
Stundas
24

Neatliekamie stāvokļi akūtā nefroloģijā

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Neatliekamie stāvokļi akūtā nefroloģijā

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 5,5 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2,5 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs/i

Anda Grigāne, nefroloģe

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikšanās netiek organizēta

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā sniegt priekšstatu par neatliekamiem stāvokļiem akūtā nefroloģijā, jaunākajām vadlīnijām un zināšanas par akūtiem stāvokļiem nefroloģijā, kas saistīts gan ar nieru, gan citām sistēmiskām saslimšanām, kā arī par diagnostikas algoritmu pielietojumu un interpretāciju.

Mācību programmas tēmas

  1. Akūti stāvokļi nefroloģijā
  2. ANB izolēts 
  3. Akūts nieru bojājums, sistēmiskas bojājuma ietvaros
  4. Akūta nieru aizstājterapija
  5. Klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Neatliekamā medicīniskā palīdzība psihiatrijā: pirmsslimnīcas etaps

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Neatliekamā medicīniskā palīdzība psihiatrijā: pirmsslimnīcas etaps

Mērķauditorija

Māsa, ārsta palīgs, ārsts

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 4 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 4 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Sandra Pūce, Slimnīca “Ģintermuiža”, psihiatrs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz mācībām nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt priekšstatu par neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanu psihiatrijā pirmsslimnīcas etapā, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas psihisku un uzvedības traucējumu diagnostikā, diferenciāldiagnostikā un terapijas taktikā, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

  • Normatīvie akti, kas regulē neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanu pirmsslimnīcas etapā personām ar psihiskiem un uzvedības traucējumiem.
  • Psihisko traucējumu diagnosticēšanas pamatprincipi.
  • Diagnostika, diferenciāldiagnostika un taktika pirmsslimnīcas etapā psihisku un uzvedības traucējumu gadījumā.
  • Klīnisku situāciju analīze

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par programmas apguvi. Teorētiskā pārbaudījumā - testa jautājumi.

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Svarīgi!

Realizējot Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 9.2.6.0/17/I/001 ietvaros paredzētās mācības attālināti:

  1. mācību laikā dalībnieku kamerām obligāti jābūt ieslēgtām. Ja dalībniekam nav iespējas to nodrošināt (nav pieejama tīmekļa kamera, tā nedarbojas vai dalībnieks nevēlas to lietot), tad diemžēl mācībās piedalīties nevar;
  2. dalībnieku klātbūtne mācībās tiek uzskaitīta: sistēmā tiek fiksēts laiks, ko dalībnieki pavada tiešsaistē – reģistrācijas sākuma laiks, beigu laiks un laiki, kad dalībnieki dienas laikā ir pārtraukuši mācības (pametuši translāciju) un pieslēgušies translācijai atkārtoti;
  3. Lai pārliecinātos, ka visi dalībnieki, kuri ir reģistrējušies, faktiski arī piedalās mācībās, vismaz četras reizes dienā
  • tiek veikta ekrānšāviņa uzņemšana, lai fiksētu dalībnieku klātbūtni ekrānā (dalībnieki ir redzi tīmekļa kamerās),
  • dalībniekiem tiek uzdoti kontroljautājumi tērzētavā (čatā) vai testa veidā ar lūgumu, piemēram, piecu minūšu laikā visiem atbildēt uz uzdoto jautājumu (jautājums var būt saistīts ar lasīto lekciju vai arī tas var būt vispārējs jautājums). Visiem dalībniekiem ir jāatbild uz uzdotajiem kontroljautājumiem, lai tādējādi apstiprinātu savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī.
Mērķauditorija
Stundas
8

Transfuzioloģijas principi onkoloģiskajiem pacientiem

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

TRANSFUZIOLOĢIJAS  PRINCIPI  ONKOLOĢIJAS PACIENTIEM

Mērķauditorija

Ārsti, ārsta palīgi, māsas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

30 akadēmiskās stundas (4 dienas)

  • 22 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 8 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs/i

Dr. Biol. Ilona Skrinda, sertificēta transfuzioloģe

Dr. Inna Papsujeviča, sertificēta transfuzioloģe

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits -30 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt zināšanas un praktiskās iemaņas par asins pagatavojumu izvēli, asins komponentu pielietošanu, onkoloģisko pacientu/recipientu aprūpi, nodrošināt medicīnisko tehnoloģiju, normatīvo prasību, tai skaitā, kvalitātes un drošības standartu prasību ievērošanu transfuzioloģijā.

Mācību programmas tēmas

  • Asins komponentu veidi, to pielietošana.
  • Plazmas preparātu veidi, to pielietošana.
  • Asins komponentu izvēle pacientiem.
  • Asins komponentu uzglabāšana, transportēšana un izplatīšana.
  • Asins komponentu transfūzija.
  • Transfūziju terapijas imunoloģiskie un imūnhematoloģiskie aspekti.
  • ABO antigēnu un rēzus (Rh) sistēmas loma asins pārliešanā.
  • Recipienta un donora asins saderības testēšana.
  • Transfūziju blaknes. Hemovigilances sistēma.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un, nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu “ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par programmas apguvi. Teorētisko pārbaudījumu veido 20 jautājumi.

Mērķauditorija
Stundas
30

Transfuzioloģijas pamati

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Transfuzioloģijas pamati

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs, vecmāte, citas ārstniecības personas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas

  • 12 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 4 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

2024.gada 16. un 21. maijā tiešsaistē platformā MS Teams no 9.00-16.20

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Mācību vadītāji: Dr.Inga Dārzniece

Apmācību organizators: Inta Ignatjeva

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersonas

Pieteikšanās, izmantojot platformu: https://www.mittoevents.com/p-stradina-kliniska-universitate/registracija

Kontaktpersonas: Inta Ignatjeva, Inta.Ignatjeva@stradini.lv ; 67095321

Tatjana Kaļiņina, Tatjana.Kalinina@stradini.lv ; 67095360

Neformālās izglītības programmas mērķis

Sniegt aktuālu informāciju ārstniecības personām par medicīnisko tehnoloģiju, normatīvo prasību, tai skaitā, kvalitātes un drošības standartu prasību ievērošanu transfuzioloģijā un praktiskās iemaņas asins pagatavojumu izvēlē, asins komponentu pielietošanā, donoru/recipientu aprūpē.

Mācību programmas tēmas

  1. Asins un asins komponentu sagatavošanas un kvalitātes kontroles tehnoloģijas.
  2. Asins komponentu veidi, to pielietošana. Plazmas preparātu veidi, to pielietošana.
  3. Transfūziju terapijas imunoloģiskie un imūnhematoloģiskie aspekti.
  4. ABO antigēnu un rēzus (Rh) sistēmas loma asins pārliešanā.
  5. Recipienta un donora asins saderības testa veikšana un asins komponentu transfūzija.
  6. Asins komponentu uzglabāšana, transportēšana un izplatīšana.
  7. Asins komponentu izvēle asins pārliešanai.
  8. Transfūziju blaknes. Hemovigilances sistēma.
  9. Noslēguma pārbaudījums

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un nokārtojuši pārbaudījumu, kurā saņēmuši teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”, iegūs neformālās izglītības apliecību par programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
16

Elektrokardiogrāfiska neatliekami ārstējamu stāvokļu diagnostika

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Elektrokardiogrāfiska neatliekami ārstējamu stāvokļu diagnostika

Mērķauditorija

Ārsti, ārsta palīgi

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas:

teorija (lekcijas) - 8 akadēmiskās  stundas

praktiskās mācības  - 8 akadēmiskās stundas

Astronomiskās stundas minūtēs:   720 min.

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Mācību vadītāja: Dr. Svetlana Ratobiļska- sertificēts kardiologs, sertificēts anesteziologs, reanimatologs, sertificēts neatliekamās medicīnas ārsts, EKG metodes speciālists

Apmācību organizators: Inta Ignatjeva

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits -16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz mācībām nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa mērķis ir apgūtas zināšanas par miokardā notiekošiem elektrofizioloģiskiem procesiem normā un patoloģijā un iegūtas papildus prasmes par šo procesu atspoguļojumu sirds elektriskās aktivitātes pierakstā.

Mācību programmas tēmas

  1. Sinusa mezgla automātisma traucējumi
  2. Sirds blokādes
  3. Perēkļu izmaiņas EKG pierakstā
  4. Infarktam līdzīgas izmaiņas EKG pierakstā
  5. Sirds aritmijas
  6. Noslēguma pārbaudījums: tests

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 80% no mācību programmas un nokārtojuši teorētisko un praktisko iemaņu pārbaudījumu ar vērtējumu „ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
16