Mācību programmas nosaukums |
Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem |
Mērķauditorija |
Ārsti, māsas, ārsta palīgi, funkcionālie speciālisti, klīniskie un veselības psihologi |
Mācību programmas īstenošanas ilgums |
|
Mācību programmas mācību norises vieta un laiks |
2025. gada 30.maijā; attālināti, Zoom formātā. Norises laiks no plkst. 9:00-16:00 |
Mācību programmas mācību vadītāji |
Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre, psihiatre Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite |
Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu |
Apliecība Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP |
Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona |
Pieteikties mācībām var: https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai, sazinoties pa tālruni 29276990 ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai. |
Mācību programmas mērķis |
Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas ēšanas traucējumu bērniem un pusaudžiem diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, iegūto objektīvo datu par bērna/pusaudža somatisko stāvokli (svara dinamika, analīžu rādītāji, kardiovaskulārā izvērtēšana, EKG, temperatūra, hidratācija un fiziskā spēka izvērtēšana) un ēšanas uzvedības izvērtējumā, aptauju izmantošanā. Iegūto datu izmantošana riska pakāpes novērtēšanā un konstatētajai riska pakāpei atbilstošas medicīniskās aprūpes nodrošināšanā. Programmu apguvušajiem medicīnas darbiniekiem jāprot sniegt pacienta vecākiem izglītojošu informāciju par ēšanas traucējumiem un ārstēšanas principiem. |
Mācību programmas tēmas |
1. Ēšanas traucējumi bērniem un pusaudžiem, atpazīšana, diagnostika, ietekme uz dzīves kvalitāti: Vispārīga informācija, ēšanas traucējumi bērna vecumā, ietekme uz vispārējo attīstību. Nepietiekama svars un virssvars. Anoreksija, bulīmija, kompulsīvā pārēšanās. Epidemioloģija, etioloģiskie faktori, patoģenēze, klīniskās izpausmes. Pacienta ar ĒT primārā medicīniskā izvērtēšana primārajā un sekundārajā aprūpē. Somatisko un psihiatrisko risku izvērtēšana un taktika. 2. Klīniskais algoritms – tā pielietošanas iespējas. Algoritma pielikumu izmantošana. Skrīninga rīku izmantošana Ēšanas traucējumu ārstēšana Multidisciplināras ārstēšanas principi, nozīme un realizēšana. Uztura terapija. Psiholoģiskās ntervences metodes. Ģimenes loma ēšanas traucējumu ārstēšanā. Vecāku izglītošana un atbalsts vecākiem ārstēšanas procesā. |
Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana |
Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt apliecību par dalību mācību programmā, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām. |