Profesionālās izglītības programmas veids |
Neformālās izglītības programma |
||||
Neformālās izglītības programmas nosaukums |
Insulta pacientu akūtā un agrīnā subakūtā rehabilitācija |
||||
Mērķauditorija |
Ārsts, funkcionālais speciālists |
||||
Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums |
40 akadēmiskās stundas
|
||||
Neformālās izglītības programmas norises laiki un vieta |
|
||||
Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji |
Ramona Valante, sertificēta neiroloģe Inese Svikliņa, sertificēta fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārste Anita Makarovska, sertificēta kardioloģe |
||||
Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu |
Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi. |
||||
Pieteikšanās kārtība un kontaktpersonas |
Pieteikties kursiem nav iespējams |
||||
Neformālās izglītības programmas mērķis |
Izglītības procesa rezultātā aktualizēt un pilnveidot ārstniecības personu profesionālās zināšanas, prasmes un kompetences par insulta pacientu akūto un agrīno subakūto rehabilitāciju. |
||||
Mācību programmas tēmas |
Galvas smadzeņu uzbūve, to funkcionālā darbība, metabolisma īpatnības un galvas smadzeņu asins apgādes nodrošinājums. Insulta klasifikācija, patoģenēze, riska faktori, klīniskās izpausmes, diagnostiskās metodes. Insulta pacientu neiroloģiskā stāvokļa novērtēšana (Apziņas stāvokļa, kognitīvo un runas traucējumu, disfāgija, kustību un koordinācijas traucējumu un jušanas traucējumu izvērtēšana). Akūta insulta iespējamās ārstēšanas metodes un to saistība ar rehabilitācijas procesu. Insulta iespējamās komplikācijas, to savlaicīga atpazīšana, profilakse un ārstēšana. Aprūpes vides novērtēšana un rehabilitāciju kavējošo faktoru novēršana. Insulta pacienta medicīniskā rehabilitācija akūtā un agrīnā subakūtā veselības aprūpes periodā. Rehabilitācijas mērķu izvirzīšanu un rehabilitācijas procesa organizēšana. Insulta pacientu kardioloģiska veselības aprūpe akūtā un agrīnā subakūtā rehabilitācijas periodā. Iespējamās akūtās kardioloģiskās patoloģijas, to novēršana, un hroniskas kardiovaskulāras patoloģijas, to kontrole, izmeklējumu metodes, un ārstēšana. Insulta sekundārā profilakse. Klīnisko gadījumu izvērtēšana. |
||||
Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana |
Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% (30akadēmiskās stundas) no mācību programmas un nobeiguma vērtēšanā par teorētiskajām zināšanām atbilstoši programmas satura tēmām ieguvuši vērtējumu „ieskaitīts”, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi. Mācību sasniegumu nobeiguma vērtēšanā ir 20 testa uzdevumi. |