Mācību programmas nosaukums

Jaundzimušo novērtēšana: individuālās attīstības aprūpes un novērtēšanas programma (NIDCAP, newborn individualized developmental care and assessment programm)

Mērķa auditorija

Ārsti, vecmātes

Mācību programmas īstenošanas ilgums

          16 akadēmiskās stundas
              - 10 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
              - 6 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības notiks attālināti - ZOOM


2025.gada    6.janvārī plkst. 16.00-19.20
                    11.janvārī plkst. 9.00 – 16.00
                    16.janvārī plkst. 16.00 – 19.20

Mācību programmas mācību vadītāja

Rīgas Stradiņa universitāte, Dina Krūze

Izglītības dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apstiprināto tālākizglītības punktu skaits - 16TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem iespējams, aizpildot pieteikumu ESF Plus projekta Nr.4.1.2.6/1/24/I/001 vienotajā reģistrācijas sistēmā: https://www.mittoevents.com/rsu-muzizglitibas-centrs/registracija


ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.


Tālrunis:+37167062634, +37167062686
E-pasts: kursi@rsu.lv

Mācību programmas  mērķis

Sniegt priekšstatu par jaundzimušo individuālās attīstības aprūpes un novērtēšanas programmu, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas jaundzimušo fizioloģisko simptomu, muskulatūras un pozas, uzbudināmības līmeņa un uzvedības novērtēšanā un stabilizēšanā, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā. Iepazīstināt ar uz ģimeni vērstas aprūpes principiem, lai kvalitatīvā bērnu aprūpē, kas veicinātu bērna attīstību, pilnvērtīgi iesaistītu ģimeni, sākot jau ar laika periodu pirms bērna piedzimšanas, hospitalizācijas laikā un nonākot mājas vidē. Palīdzēt vecākiem pilnvērtīgi attīstīt viņu lomu bērna aprūpē.

Mācību programmas tēmas

   Jaundzimušo individualizētās attīstības un novērošanas programmas
• Priekšlaikus dzimuša bērna uzvedības un novērošanas analīze
• Paņēmieni bērna stāvokļa stabilizācijai un vides optimizācijai
• Priekšlaikus dzimuša bērna, vecāku un personāla psihoemocionālā mijiedarbība
• Uz ģimeni vērsta aprūpe
• Individuālās attīstības aprūpes un novērtēšanas programmas praktiskas ieviešanas iespējas Latvijas dzemdību iestādēs un tālākā aprūpē mājās saistībā ar ģimenes ārstu praksēm

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu „ieskaitīts”, saņem apliecību par mācību programmas apguvi.