Izglītības programmas veids |
Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem sirds un asinsvadu slimību jomā |
Neformālās izglītības programmas nosaukums |
Smadzeņu insulta agrīna rehabilitācija |
Mērķauditorija |
Ārsts (kardiologs, sirds ķirurgs, anesteziologs, reanimatologs, neatliekamās medicīnas ārsts, neirologs, endokrinologs, fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts), māsa, funkcionālais speciālists |
Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums |
8 akadēmiskās stundas: teorija sešas stundas praktiskās nodarbības divas stundas Akadēmiskās stundas 360 astronomiskajās minūtēs. |
Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks |
Mācības šobrīd netiek plānotas |
Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji |
Anda Nulle, sertificēts fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsts Asoc. prof. Evija Miglāne, sertificēts neirologs Ingrīda Tambora, sertificēts fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsts Inese Svikliņa, sertificēts fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsts |
Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu |
Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP |
Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona |
Reģistrēties kursiem nav iespējams |
Neformālās izglītības programmas mērķis |
Padziļināt ārstniecības personu izpratni un efektīvu rīcību agrīnās insultu rehabilitācijas jomā, nodrošinot pacientam kvalitatīvus, drošus uz pierādījumiem balstītus pēctecīgus veselības aprūpes pakalpojumus iespējami īsākā laika posmā. |
Mācību programmas tēmas |
Klīniskie algoritmi: 1.Akūta rehabilitācija insulta pacientiem:
2. Subakūtā insulta rehabilitācija:
3. Sekundārā insulta profilakse rehabilitācijā
Insulta sekundārās komplikācijas. Komplikāciju prevencija un ārstēšanas pamatprincipi. Multiprofesionāls un multidisciplinārs speciālistu komandas darbs sekundāro komplikāciju prevencijā. Nepieciešamie profesionālie un tehnoloģiskie resursi. Izmantojamie tehniskie palīglīdzekļi komplikāciju profilaksei un ārstēšanai. Klīniskie ceļi 1. Rehabilitācija insulta vienībā un akūtajā stacionārajā etapā: rehabilitācijas organizēšanas pēctecīgums akūtajā etapā. Pacienta novērtēšana un izrakstīšana tālākam etapam. 2. Rehabilitācija subakūtā periodā un ilgtermiņā: rehabilitācijas organizēšanas pēctecīgums subakūtajā etapā. Pacienta novērtēšana un atlase subakūtai un ilgtermiņa rehabilitācijai. 3. Rehabilitācija un aprūpe pacientiem bez sākotnējā rehabilitācijas potenciāla: rehabilitācijas potenciāla izvērtēšana. Rehabilitācijas organizēšanas pamatprincipi pacientiem bez sākotnējā rehabilitācijas potenciāla. Pacienta aprūpe un atkārtota novērtēšana. |
Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana |
Izglītojamie, kuri apguvuši (apmeklējuši) ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, piedalījušies diskusijās un klīnisko uzdevumu analīzē saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi. |