Mācību programmas nosaukums

Strukturētas autisma izvērtēšanas instrumentu lietošana

Mērķauditorija

Klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

 24 akadēmiskās stundas

 12 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības

12 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises

2025.gada 9., 10., 30. un 31.janvāris

LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte, Rīga, Imantas 7.līnija 1

Mācību programmas mācību vadītājs

Ieva Bite, Margarita Vasiļevska

 Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās elektroniski:  https://www.mittoevents.com/latvijas-universitate-seminari-apmacibas/registracija

Kontaktpersonas: Ieva Bite ieva.bite@lu.lv , Inga Liepiņa inga.liepina@lu.lv

Mācību grupā tiek uzņemti dalībnieki ar darba devēja izziņu, kas apliecina, ka persona sniedz valsts apmaksātus psihiskās veselības pakalpojumus un mācības nepieciešamas darbam.

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Programmas mērķis ir nodrošināt psihologiem strukturētas autisma izvērtēšanas instrumentu – ADOS-2, vecāku interviju, skrīninga instrumentu - lietošanas apgūšanu, izprotot autisma pazīmes un to izpausmes uzvedībā, izvērtēšanas instrumentu struktūru, lietošanas mērķus un konfidencialitāti, vadīšanas nosacījumus, nosakāmo rādītāju vispārīgo interpretāciju, iespējamos izrietošos turpmākās darbības soļus bērnu un pusaudžu attīstības atbalstam.

Mācību programmas tēmas

  1. Pārskats par autisma pazīmēm dažādos vecumos un diagnostikā izmantojamām metodēm
  2. Autisma skrīninga instrumenti, to vadīšana, rezultātu apstrāde un interpretācija
  3. Autisma izvērtēšanas intervijas
  4. Vecāku un bērnu mijiedarbības novērošana
  5. Strukturētas autisma diagnostikas tests ADOS-2, tā vadīšana, rezultātu apstrāde un interpretācija
  6. Ētikas principi autisma izvērtēšanā; atzinumu veidošana un ieteikumi bērnu aprūpētājiem

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieki, kas apmeklējuši vismaz 75% nodarbību un nokārtojuši programmā paredzēto pārbaudījumu ar vērtējumu „ieskaitīts”, saņem apliecību par mācību programmas apguvi.