Profesionālās izglītības programmas veids |
Neformālās izglītības programma |
Neformālās izglītības programmas nosaukums |
Par grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas gaitu, riskiem un alternatīvām izvēlēm grūtniecei, kura vēlas mākslīgi pārtraukt grūtniecību |
Mērķauditorija |
Ārsts, vecmāte |
Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums |
8 akadēmiskās stundas teorija – 5 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības - 3 akadēmiskās stundas |
Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks |
Mācības šobrīd netiek plānotas |
Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji |
Zane Grabe - sertificēts ginekologs, dzemdību speciālists RAKUS Stacionārā Gaiļezers, asistente RSU Ginekoloģijas un dzemdniecības katedrā Inga Kudeikina – juriste, Dr.iur., docente, bakalaura studiju programmas "Tiesību zinātne" vadītāja RSU Juridiskā fakultātē Magdalēna Pranaite – psihologs, Veselības centrs Vivendi, pasniedzēja Latvijas universitātē Inguna Ziemane – sociālais darbinieks, Rīgas Dzemdību nams, lektore Medicīnas Tālākizglītības centrs. |
Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu |
Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP |
Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona |
Pieteikties uz kursiem nav iespējams |
Neformālās izglītības programmas mērķis |
Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt zināšanas par grūtniecības mākslīgo pārtraukšanu, riskiem, tās tiesiskajiem aspektiem, kontracepcijas metodēm un palīdzību vardarbībā cietušajām sievietēm, kā arī par iespējamo dažādu organizāciju atbalstu nevēlamas grūtniecības gadījumā un grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas alternatīvām izvēlēm. |
Mācību programmas tēmas |
1.Grūtniecības mākslīgā pārtraukšana 2.Kontracepcija 3.Ārstniecības personas rīcība gadījumā, ja paciente ir HIV inficēta 4.Vardarbība pret sievietēm – atpazīšana un palīdzība 5.Grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas tiesiskie aspekti 6.Grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas psihoemocionālie aspekti 7.Tiesiskais regulējums un palīdzība no valsts/pašvaldības puses 8.Iespējas nodot bērnu adopcijai vai ievietot jaundzimušo glābējsilītē un ārpusģimenes aprūpes iespējas (audžuģimene, aizbildnība) 9.Gadījumu analīze, integrējot visas tēmas, darbs grupās |
Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana |
Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi. |