Mācību programmas nosaukums

Savlaicīgas hematoonkoloģijas patoloģijas atpazīšana ambulatorajā etapā

Mērķauditorija

Māsa, ārsta palīgs, ārsts

Mācību programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

  • 5 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 3 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Mācību programmas mācību vadītājs

Izglītības dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība par mācību programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Mācību programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par savlaicīgu hematoonkoloģijas pataloģijas atpazīšana ambulatorajā etapā, atpazīstot šo patoloģiju klīniskās un laboratoriskās izpausmes: anēmiju, trombocitopēniju, neitropēniju. Sniegt zināšanas par izpaltītākajām hematoonkoloģiskajām slimībām Latvijā, tipisko saslimstības vecumu, tipiskām klīniskajām izpausmēm. Attīstīt praktiskās iemaņas pēc izmaiņām asins analīzēs atpazīt pirmreizējās hematoonkoloģiskās slimības. Sniegt priekšstatu par nepieciešamo tālāko taktiku – tūlītēju neatliekamu stacionēšanu, plānveida izmeklēšanu atkarībā no konkrētās situācijas, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

  1. Hematoonkoloģisko slimību patoģenēze, šo slimību iedalījums
  2. Hematoonkoloģisko slimību  tipiskās klīniskās izpausmes
  3. Akūtu leikožu un mielodisplastisko sindromu agrīna atpazīšana ambulatorajā etapā
  4. Mieloproliferatīvu slimību agrīna atpazīšana ambulatorajā etapā
  5. Hroniskas limoleikozes un limfomu agrīna atpazīšana ambulatorajā etapā

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par  programmas apguvi.