Mācību programmas nosaukums

Trauksmes spektra traucējumu diagnostika, terapija un uzraudzība bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsti, ārsta palīgi, klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

  1. akadēmiskās stundas
  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

tiešsaistē Zoom

2025.gada 3.oktobrī plkst.9.00-16.00 

Mācību programmas mācību vadītāji

Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre, psihiatre

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties mācībām var: https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija

Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai, sazinoties pa tālruni 29276990

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Paplašināt dažādu specialitāšu ārstniecībā iesaistīto personu zināšanas par trauksmes traucējumiem bērnu un pusaudžu vecumā, uzlabot spēju izvērtēt trauksmes traucējumu ietekmi uz bērna vai pusaudža funkcionēšanu un prast lemt par turpmāko taktiku pacienta vadīšanā. Iepazīstināt ar klīnisko algoritmu, tajā iekļautajiem skrīninga rīkiem. Veicināt plašāku klīnisko algoritmu pielietojumu praksē.

Mācību programmas tēmas

1. Trauksmes traucējumi bērna un pusaudža vecumā: Vispārēja informācija. Trauksmes traucējumu veidošanās. traucējumu veidi.
2. Klīniskais algoritms –ikdienas funkcionēšanas izvērtējums. Augsta riska pacientu izvērtēšana un taktika. Pielietojamie skrīninga rīki.
3. Taktika un ārstēšanas iespējas trauksmes traucējumu gadījumā: Pacienta izvērtējums izmantojot skrīninga instrumentus, lemšana par taktiku, ārstēšanas plāns. Palīdzības, pašpalīdzības un ārstēšanas plānošana atbilstoši algoritmam ņemot vērā bērna vecumu un funkcionēšanas līmeni.
4. Palīdzība un ārstēšana: Pašpalīdzības stratēģijas.Vecāku izglītošana un iesaiste. Psiholoģiskās intervences, Farmakoterapija. Pāreja uz pieaugušo aprūpi.

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt apliecību par dalību mācību programmā, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.