Publicēts

Māsas darbība primārajā veselības aprūpē

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Māsas darbība primārajā veselības aprūpē

Mērķauditorija

Māsas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas:

  • 14 akadēmiskās stundas teorija
  • 10  akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības.

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Karīna Kurtiša, Aiga Lasmane

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 24 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt ārstniecības personām (māsām) nepieciešamās profesionālās zināšanas un izkopt prasmes primārajā veselības aprūpē. Pilnveidot un padziļināt teorētiskās zināšanas un apgūt praktiskās iemaņas par galvenajiem jēdzieniem, principiem un darbībām, primārajā veselības aprūpē, sabiedrības veselības veicināšanā, palīdzot pacientiem sasniegt maksimāli iespējamo veselības stāvokļa uzlabošanos, pašaprūpes līmeni un uzlabot dzīves kvalitāti

Mācību programmas tēmas

TEORIJA:

1. Holistiska pieeja veselības aprūpei

Holistiska pieeja pacientu aprūpē;

2. Slimība, veselība

Jēdziena veselība un slimība skaidrojums

3. Sabiedrības veselība un veselības veicināšana

Sabiedrības veselība un veselības veicināšana primārās aprūpes māsas praksē

Valstī noteiktās skrīninga programmas

Slimību profilakses iespējas Latvijā

Reproduktīvā veselība, reproduktīvās veselības veicināšana

4. Vakcinācija

Valsts apmaksātās vakcīnas, vakcinācijas kalendārs

Sezonālās vakcīnas, ieteicamās vakcīnas, ceļotāju vakcīnas

 vakcinācija pret Covid-19 infekciju

Vakcīnu aprite, uzglabāšana

5. Veselības aprūpe mājās

Veselības aprūpe mājās nozīme un iespējas

Medicīniskā veselības aprūpe mājās

Rehabilitācija mājās

Veselības aprūpe mājās pieejamība

Veselības aprūpi mājās reglamentējošie normatīvie akti

Dokumentācija veselības aprūpei mājās

6. Pacientu aprūpes process

Aprūpes process

Aprūpes diagnozes  un to klasifikācija primārajā veselības aprūpē (NANDA aprūpes diagnozes)

7. Māsas profesionālo darbību regulējošie normatīvie akti

Normatīvie akti, kas saistīti ar māsas profesionālo darbību primārajā veselības aprūpē

8. Pacienta dzīves kvalitāte hronisku saslimšanu gadījuma

Dzīves kvalitātes jēdziens, tā skaidrojums

Dzīves kvalitāte hronisku slimību gadījumā

Dzīves kvalitātes novērtēšana hronisku slimību gadījumā

Hronisku pacientu izvērtēšana, diagnostika, ārstēšana un rehabilitācija primārās veselības aprūpē

9. Sadarbība ar dienestiem primārās aprūpēs māsas praksē

Sadarbība ar dienestiem primārās aprūpēs māsas praksē Dažādu dienestu piesaiste pacienta veselības, sociālo, psiholoģisko un dzīves apstākļu uzlabošanai

Rīcība saskaroties ar vardarbību ģimenē

Rīcība  atkarību vielu lietošanas un procesu

PRAKSE:

3. Sabiedrības veselība un veselības veicināšana

Sabiedrības veselība un veselības veicināšana primārās aprūpes māsas praksē

Valstī noteiktās skrīninga programmas

Slimību profilakses iespējas Latvijā

Reproduktīvā veselība, reproduktīvās veselības veicināšana

4. Vakcinācija

Valsts apmaksātās vakcīnas, vakcinācijas kalendārs

Sezonālās vakcīnas, ieteicamās vakcīnas, ceļotāju vakcīnas

 vakcinācija pret Covid-19 infekciju

Vakcīnu aprite, uzglabāšana

5. Veselības aprūpe mājās

Veselības aprūpe mājās nozīme un iespējas

Medicīniskā veselības aprūpe mājās

Rehabilitācija mājās

Veselības aprūpe mājās pieejamība

Veselības aprūpi mājās reglamentējošie normatīvie akti

Dokumentācija veselības aprūpei mājās

6. Pacientu aprūpes process

Aprūpes process

Aprūpes diagnozes  un to klasifikācija primārajā veselības aprūpē (NANDA aprūpes diagnozes)

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Noslēguma pārbaudījums - teorētisko zināšanu pārbaude daudzatbilžu testā

Mērķauditorija
Stundas
24

Māsas darbība ķirurģisku pacientu aprūpē

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Māsas darbība ķirurģisku pacientu aprūpē

Mērķauditorija

Māsas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas

  • 4 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 12 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Anta Bērziņa, Lilija Prudņikova, Līga Skuja - Petruševiča

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās uz kursiem šobrīd nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Sniegt māsām zināšanas, prasmes un attīstīt kritisko domāšanu, kas nepieciešama, veicot ķirurģiska profila pacientu aprūpi kā stacionārā, tā arī ambulatorajā vidē.

Mācību programmas tēmas

Pacienta sagatavošana dažādu veidu ķirurģiskām diagnostikām un ārstnieciskām manipulācijām.

Primāru, sekundāru un hronisku brūču aprūpe

Uztura principi pacientiem pirms un pēc ķirurģiskas iejaukšanās.

Aprūpes diagnoze,  klasifikācija, aprūpes procesa īpatnības ķirurģiskiem pacientiem, aprūpes izvērtēšana, uz personu centrēta aprūpe, procesa dokumentēšana.

Medikamentu pareiza un droša lietošana un/vai ievadīšana dažādu vecuma grupu pieaugušiem pacientiem

Aprīkojums šuvju uzlikšanai un noņemšanai, šuvju uzlikšanas un noņemšanas tehnika

Desmurģija (pārsēji, to pareiza uzlikšana un izmantošana)

Akūta un kritiski slima pacienta veselības stāvoklis, apūpes diagnozes noteikšana, aprūpes plānošana ķirurģijas pacientiem dažādos vecumposmos 

Komunikācijas nianses un atbilstošas informācijas sniegšana par veselības stāvokļa uzlabošanas un uzturēšanas iespējām

Rehabilitācijas pamatprincipi  veselības atjaunošanā, uzturēšanā un saglabāšanā

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši vismaz 75% nodarbību, saņem apliecību par neformālās  izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
16
MDKPA.pdf2.48 MB

Veselības aprūpes sistēma un organizācija un pierādījumos balstīta aprūpe - aprūpes process

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Veselības aprūpes sistēma un organizācija un pierādījumos balstīta aprūpe - aprūpes process

Mērķauditorija

Māsa

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas:

teorija – 4 akadēmiskās  stundas

praktiskās mācības  - 4 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāja

Inese Budzila - vispārējās aprūpes māsa

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt zināšanas un izpratni par veselības aprūpes sistēmu un organizāciju. Sniegt zināšanas par pierādījumos balstītu aprūpi, aprūpes procesu, iekļaujot mērķauditorijai un jomas jaunākajām pamatnostādnēm aktuālas tēmas un apakštēmas.

Mācību programmas tēmas

  1. Aprūpes process
  2. Uz personu centrēta aprūpe visu vecumu pacientu grupām
  3. Sadarbības un terapeitiskās komunikācijas principu lietošana māsu praksē
  4. Uz pierādījumiem balstīta aprūpe
  5. Kritiskās domāšanas pieeja pacientu aprūpē
  6. Veselības aprūpes sistēma un organizācija; veselības aprūpes sistēmas darbības principi, reformas būtība un attīstības tendences

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieki, kuri ir apmeklējuši ne mazāk kā 75% no mācību kursa, apguvuši izglītības programmu, saņemot apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi
Mērķauditorija
Stundas
8

Agrīna ambulatora monoprofesionāla fizioterapijas pakalpojuma nodrošināšana primārajā veselības aprūpes līmenī

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Agrīna ambulatora monoprofesionāla fizioterapijas pakalpojuma nodrošināšana primārajā veselības aprūpes līmenī

Mērķauditorija

Funkcionālais speciālists un citas ārstniecības personas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas (3 dienas)

Teorētiskās nodarbības:

   14 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   10 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānots

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts Anita Vētra

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: - 24 TIP (Funkcionālais speciālists un citas ārstniecības personas)

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz mācībām nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamiem veidot izpratni par fizioterapijas procesa organizēšanu primārās veselības aprūpes līmenī un attīstīt spēju organizēt efektīvus, integrētus fizioterapijas pakalpojumus dažādām mērķa grupām primārās veselības aprūpes līmenī, atbilstoši savai profesionālajai kompetencei.

Mācību programmas tēmas

Cilvēka funkcionēšana un funkcionēšanas ierobežojumi personas un vides mijiedarbības aspektā.

Fizioterapijas loma primārajā veselības aprūpē.

Fizioterapijas process primārajā veselības aprūpē.

Fizioterapeita loma veselības veicināšanā un profilaksē primārās veselības aprūpes līmenī.

Standartizēta funkcionēšanas novērtēšana un fizioterapeitiskā intervence dažādām mērķa grupām primārajā veselības aprūpē.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst apliecību par neformālās izglītības  programmas apguvi, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzētais noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Mērķauditorija
Stundas
24

Zāļu administrēšana primārajā un ambulatorajā praksē

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Zāļu administrēšana primārajā un ambulatorajā praksē

Mērķauditorija

Māsa

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

80 akadēmiskās stundas

Teorētiskās nodarbības:

   56 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   24 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS farmaceite Inese Sviestiņa

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: - 80 TIP (Māsa)

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamiem veidot izpratni par zāļu administrēšanas primārajā un ambulatorajā praksē procesa organizēšanu un attīstīt spēju organizēt pierādījumos balstītu zāļu administrēšanas procesu primārās un ambulatorās veselības aprūpes līmenī, atbilstoši savai profesionālajai kompetencei.

Mācību programmas tēmas

Farmakoterapijas juridiskie aspekti.

Farmakoterapijas terapeitiskā sadarbība.

Kritiskā domāšana farmakoterapijā.

Pacientu un viņu ģimenes locekļu izglītošana farmakoterapijā.

Zāļu un vakcīnu administrēšana.

Māsas kompetence medikamentu administrēšanā un medikamentu izrakstīšanā.

Pacientu drošība zāļu administrēšanā.

Farmakokinētika un farmakodinamika.

Zāļu grupas un to raksturojums.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst apliecību par neformālās izglītības  programmas apguvi, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzētais noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Mērķauditorija
Stundas
80

Rehabilitācijas nozīme primārās veselības aprūpes līmenī un gadījumi, kad sūtīt pacientu tālākai izvērtēšanai

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Rehabilitācijas nozīme primārās veselības aprūpes līmenī un gadījumi, kad sūtīt pacientu tālākai izvērtēšanai

Mērķauditorija

Ārsts (piemēram, ģimenes ārsts)

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas

  • 17 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 7 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Inese Svikliņa - sertificēts fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsts

Zaiga Kalnbērza- Ribule - sertifiēts fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsts

Dace Stirāne - fizioterapeite

Signe Rinkule - uztura speciālists

Jeļena Harlamova - psihologs

Jūlija Vasiļjeva - ergoterapeits

Baiba Čodore - audiologopēds

Ēriks Švēde - tehniskais ortopēds

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 24 TIP ārstniecības personām

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem izveidot visaptverošu izpratni par cilvēka funkcionēšanu un tās novērtēšanu, ierobežotu funkcionēšanu dažādu veselības traucējumu gadījumā (disability), rehabilitācijas uzdevumiem un tā organizēšanu akūtās, subakūtās un ilgtermiņa rehabilitācijas periodā saistībā ar primāro aprūpi.

Mācību programmas tēmas

  1. Ar veselību saistīta cilvēka funkcionēšana un funkcionēšanas ierobežojumi (atbilstoši teorijas un prakses apguves uzdevumiem).
  2. Rehabilitācijas pakalpojumu organizācija (atbilstoši teorijas un prakses apguves uzdevumiem).
  3. Funkcionāli ierobežotu pacientu veselības aprūpes organizēšana primārās veselības aprūpes līmenī (atbilstoši teorijas un prakses apguves uzdevumiem).
  4. Atlase un rehabilitācijas mērķi noteiktās klīniskās situācijās (atbilstoši teorijas un prakses apguves uzdevumiem).

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par programmas apguvi. Teorētiskā pārbaudījumā - testa jautājumi.

Noderīgi!

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī.

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus, ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas

Mērķauditorija
Stundas
24

Rehabilitācijas procesa organizēšana pacientiem primārās veselības aprūpes līmenī

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Rehabilitācijas procesa organizēšana pacientiem primārās veselības aprūpes līmenī

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, funkcionālais speciālists

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas 

  • 10 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 6 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Illa Mihejeva, sertificēts fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsts

Zane Rožkalne, fizioterapeite, Mag. veselības aprūpē

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem veidot izpratni par rehabilitācijas procesa organizēšanu pacientiem primārās veselības aprūpes līmenī un attīstīt spēju organizēt efektīvus, integrētus rehabilitācijas pakalpojumus dažādām mērķa grupām primārās primārās veselības aprūpes līmenī, atbilstoši savai profesionālajai kompetencei.

Mācību programmas tēmas

  1. Medicīniskās rehabilitācijas loma un organizācija
  2. PVO Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija (SFK
  3. Agrīni ambulatori monoprofesionāli rehabilitācijas pakalpojumi primārās veselības aprūpes līmenī
  4. Ambulatoru, monoprofesionālu rehabilitācijas pakalpojumu integrācija veselības veicināšanas un profilakses programmās primārās veselības aprūpes līmenī
  5. Ilgtermiņa rehabilitācijas un aprūpes programmas primārās veselības aprūpes līmenī

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi un TIP  turpmākajai resertifikācijai.

Stundas
16

Hronisko slimību pacientu vadīšana primārajā veselības aprūpē. Rehabilitācijas rezultātu un iespēju izvērtēšana. Tehnisko palīglīdzekļu pielietojuma izvērtēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Hronisku slimību pacientu vadīšana primārajā veselības aprūpē. Rehabilitācijas rezultātu un iespēju izvērtēšana. Tehnisko palīglīdzekļu pielietojuma izvērtēšana

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, funkcionālais speciālists

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

32 akadēmiskās stundas (4 dienas)

  • 15 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 17 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs/i

Uģis Beķeris

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 24 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties mācībām nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt zināšanas un uzlabot profesionālās prasmes ārstniecības personām

Mācību programmas tēmas

  1. Veselības pratība un pacientu līdzestība: hronisku slimību pacientu vadīšanā primārajā veselības aprūpē
  2. Kritienu risks un saistība ar funkcionēšanas traucējumiem hronisku slimību pacientiem
  3. Reimatoloģisku Pacientu vadīšana primārajā veselības aprūpē: multidisciplināra pieeja
  4. Muguras sāpju pacienta novērtējums, izmeklējumu algoritms.
  5. Vispārīgie tehnisko palīglīdzekļu lietošanas mērķi, izvēles un piemērošanas pamatprincipi
  6. Tehnisko palīglīdzekļu iedalījums, grupas un veidi atbilstoši ISO klasifikācijai
  7. Tehnisko palīglīdzekļu aprites sistēma Latvijā un tehnisko palīglīdzekļu pielietojuma izvērtēšana
  8. Rehabilitācijas rezultātu izvērtēšana primārajā veselības aprūpē

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
24

Alkohola, nikotīna, procesu atkarības problēmu identificēšana un īsās intervences sniegšana primārajā veselības aprūpē

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

“Alkohola, nikotīna, procesu atkarības problēmu identificēšana un īsās intervences sniegšana primārajā veselības aprūpē”

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, farmaceits, farmaceita asistents

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas (3 dienas)

  • 10 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 14 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ilze Maksima, ārste narkoloģe

Ilze Plauča, klīniskā psiholoģe

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 24 TIP ( ārstam, ārsta palīgam, māsai), farmaceitiem un farmaceitu asistentiem 36 TIP.

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Īstenot teorētiskas un praktiskas apmācības ārstniecības personām un farmaceitiem par alkohola, nikotīna, procesu atkarības problēmu identificēšanu un īsās intervences sniegšanu primārajā veselības aprūpē.

Mācību programmas tēmas

1.Atkarība kā  biopsihosociāla slimība.

2. Alkohola, nikotīna un procesu (azartspēļu) atkarības radīto problēmu identificēšana.

3. Komunikācija.

4. Īsā intervence

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi un TIP skaitu turpmākajai resertifikācijai.

Stundas
24

Ārstnieciskā un aprūpes personāla komandas darbs, nodrošinot pacientu ar iedzimtu koagulāciju aprūpi dzīvesvietā

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ārstnieciskā un aprūpes personāla komandas darbs, nodrošinot pacientu ar iedzimtu koagulāciju aprūpi dzīvesvietā

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, funkcionālais speciālists

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas (2 diena)

  • 9 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 7 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

 Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs/i

Latvijas Ārstu biedrība

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

PIETEIKTIES UZ MĀCĪBĀM  nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par asins sarecēšanas procesu, koagulācijas procesu kā daļu no tā. Sniegt priekštatu par asins sarecēšanas traucējumu klīniskajām izpausmēm. Sniegt zināšanas par biežākajām iedzimtām koagulopātijām – hemofiliju un Villebranda slimību, to cēloņiem, diagnostiku, klīnisko ainu, komplikācijām. Izmantojot iegūtās zināšanas, nodrošināt komandas aprūpi ambulatori pacientu dzīvesvietā, apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

  • Asins sarecēšanas process. Koagulācijas process un iedzimtie koagulācijas traucējumi.
  • Hemofilija
  • Aizvietojošā terapijas iedzimtu koagulācijas traucējumu gadījumā ambulatorajā etapā.
  • Villebranda slimība
  • Vecāku izglītības programma.
  • Fiziskās aktivitātes iedzimtu koagulopātiju gadījumos. Fizioterapijas nozīme.
  • Jaunākie sasniegumi hemofilijas slimnieku aprūpē.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu kā daudzatbilžu testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Stundas
16