Publicēts

Uzvedības traucējumi bērniem un pusaudžiem

Mācību programmas nosaukums

Uzvedības traucējumi bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsti, māsas, ārsta palīgi, funkcionālie speciālisti, klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

2025. gada 6.jūnijā no plkst. 9:00-16:00; attālināti, Zoom formātā

Mācību programmas mācību vadītāji

Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre, psihiatre

Dr. Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties mācībām var: https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija

Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai, sazinoties pa tālruni 29276990

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas bērnu un pusaudžu uzvedības traucējumu atpazīšanā, diagnostikā un terapijā. Veicināt multimodālu intervenču ieviešanu bērna/pusaudža vidēs: ģimenē, izglītības iestādē, sociālajā vidē.

Veicināt valstī apstiprinātā klīniskā algoritma izmantošanu pacienta izvērtēšanā, diagnostikā un virzīšanā.

Programma iepazīstinās ar jaunākajām pierādījumos balstītajām atziņām un pētījumu bāzi, kā arī ļaus izglītojamiem apgūt uzvedības traucējumu pamata skrīninga metodes, kuras ir iekļautas klīniskajā algoritmā.

Mācību programmas tēmas

1.Psihiskie un uzvedības traucējumi bērna un pusaudža vecumā

2. Opozicionāri uzvedības traucējumi bērna un pusaudža vecumā

3. Disociāli uzvedības traucējumi bērnu un pusaudžu vecumā

4. Klīniskais algoritms un ceļš. Pāreja uz pieaugušo aprūpi

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt mācību programmas apguves apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Stundas
8
Programma aktuāla

Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mācību programmas nosaukums

Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsti, māsas, ārsta palīgi, funkcionālie speciālisti, klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

2025. gada 14.maijā; attālināti, Zoom formātā.

Norises laiks no plkst. 9:00-17:00

Mācību programmas mācību vadītāji

Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem var: https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija

Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai sazinoties pa tālruni 29276990 (Maija)

Mācību programmas mērķis

Pilnveidot ārstniecības personu profesionālās zināšanas bērnu psihiatrijā – uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika, diferenciāldiagnostika, skrīnings, medikamentozā un nemedikamentozā ārstēšana, kā arī klīniskā algoritma izpratne un pielietošana.

Mācību programmas tēmas

1. Klīniskais algoritms, tā uzdevumi, izmantošana ikdienas darbā, simptomi, skrīninga pielietošana. Negatīva skrīninga un pozitīva skrīninga būtība, kā noteikt bērna funkcionēšanas traucējumu smagumu. UDHS diagnostika un diferenciāldiagnostika. UDHS komorbīdo traucējumu diagnostika un korekcija. UDHS ārstēšana un rehabilitācija dažādos bērna vecumos. Izvērtēšana pirms UDHS medikamentozās terapijas sākšanas. Medikamentozās terapija.

2.UDHS klīniskie ceļi: informācija pacienta ģimenei, pacienta izmeklējumu kārtība. Bērnu ar UDHS atpazīšana un diagnostika, vadīšana, psihosociālā rehabilitācija un ārstēšana dažādos veselības aprūpes līmeņos. UDHS pacientu virzība veselības aprūpes sistēmā, sadarbība starp dažādu specialitāšu ārstiem, ar rehabilitācijas dienestiem un sociālajiem dienestiem. Risku mazināšana vēlīnas diagnostikas, kā arī negatīvu sociālo un veselības seku attīstībai.

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt mācību programmas apguves apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Stundas
8
Programma aktuāla

Strukturētas autisma izvērtēšanas instrumentu lietošana

Mācību programmas nosaukums

Strukturētas autisma izvērtēšanas instrumentu lietošana

Mērķauditorija

Klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

 24 akadēmiskās stundas

 12 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības

12 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises

2025.gada 9., 10., 30. un 31.janvāris

LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte, Rīga, Imantas 7.līnija 1

Mācību programmas mācību vadītājs

Ieva Bite, Margarita Vasiļevska

 Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās elektroniski:  https://www.mittoevents.com/latvijas-universitate-seminari-apmacibas/registracija

Kontaktpersonas: Ieva Bite ieva.bite@lu.lv , Inga Liepiņa inga.liepina@lu.lv

Mācību grupā tiek uzņemti dalībnieki ar darba devēja izziņu, kas apliecina, ka persona sniedz valsts apmaksātus psihiskās veselības pakalpojumus un mācības nepieciešamas darbam.

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Programmas mērķis ir nodrošināt psihologiem strukturētas autisma izvērtēšanas instrumentu – ADOS-2, vecāku interviju, skrīninga instrumentu - lietošanas apgūšanu, izprotot autisma pazīmes un to izpausmes uzvedībā, izvērtēšanas instrumentu struktūru, lietošanas mērķus un konfidencialitāti, vadīšanas nosacījumus, nosakāmo rādītāju vispārīgo interpretāciju, iespējamos izrietošos turpmākās darbības soļus bērnu un pusaudžu attīstības atbalstam.

Mācību programmas tēmas

  1. Pārskats par autisma pazīmēm dažādos vecumos un diagnostikā izmantojamām metodēm
  2. Autisma skrīninga instrumenti, to vadīšana, rezultātu apstrāde un interpretācija
  3. Autisma izvērtēšanas intervijas
  4. Vecāku un bērnu mijiedarbības novērošana
  5. Strukturētas autisma diagnostikas tests ADOS-2, tā vadīšana, rezultātu apstrāde un interpretācija
  6. Ētikas principi autisma izvērtēšanā; atzinumu veidošana un ieteikumi bērnu aprūpētājiem

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieki, kas apmeklējuši vismaz 75% nodarbību un nokārtojuši programmā paredzēto pārbaudījumu ar vērtējumu „ieskaitīts”, saņem apliecību par mācību programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
24
Programma aktuāla

Māsas (vispārējās aprūpes māsas) specializācija PSIHIATRIJĀ UN NARKOLOĢIJĀ

Izglītības programmas veids

Profesionālās pilnveides izglītības programma

Profesionālās pilnveides izglītības programmas nosaukums

Māsas (vispārējās aprūpes māsas) specializācija psihiatrijā un narkoloģijā

Mērķa auditorija

Māsas (vispārējās aprūpes māsas)

Profesionālās pilnveides izglītības programmas īstenošanas ilgums

            480 akadēmiskās stundas

  • 144 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 336 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Profesionālās pilnveides izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

28.06.2024. – 06.12.2024.

Latvijas Universitātes aģentūra “Latvijas Universitātes Rīgas 1.medicīnas koledža” Tomsona iela 37, Rīga,  tiešsaistē Meet platformā, Latvijas ārstniecības iestādēs

Profesionālās pilnveides izglītības programmas mācību vadītājs

Iveta Danovska (Veselības zinātņu maģistra grāds veselības aprūpē)

Izglītības dokuments, kas apliecina  izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par profesionālās pilnveides izglītību

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Mācībām iespējams pieteikties, reģistrējoties:  https://www.mittoevents.com/lv-universitates-1-med-koledza/registracija

https://www.rmk1.lv/lv/talakizglitiba/

Projekta administratīvā vadītāja – Vita Valdheima,

tālrunis 67371147, e-pasta adrese: kursi@medskola.lv

Profesionālās pilnveides izglītības programmas  mērķis

Izglītot māsas (vispārējās aprūpes māsas) psihiatrijas un narkoloģijas māsas specialitātei nepieciešamā apjomā, lai nodrošinātu kvalitatīvu psihiatrijas un narkoloģijas pacientu aprūpi. Programmas ietvaros sniegt sistematizētas, profesionālas teorētiskās zināšanas un pilnveidotas praktiskās iemaņas, attīstīt kompetences psihiatrijas un narkoloģijas pacientu novērtēšanā un diagnostikā, ārstnieciskās aprūpes plānošanā, kvalitātes kontrolē un analīzē, psihofarmakoterapijā, neatliekamajos medicīniskajos stāvokļos psihiatrijā un narkoloģijā, profesionālās darbības juridiskajos, ētiskajos aspektos, saskarsmē, pedagoģijā un profilaksē, priekšstatu psihoterapijā.

Mācību programmas tēmas

  1. Psihiskie traucējumi, slimības un aprūpes procesa vadīšana (t.sk. pacientiem ar atkarībām).
  2. Diagnostikas un ārstniecības procedūras psihiatrijā un narkoloģijā.
  3. Psihiatriskā (psihosociālā) rehabilitācija (t.sk. pacientiem ar atkarībām).
  4. Sabiedrības psihiskā veselība, veselības veicināšana un profilakse.
  5. Pacientu un viņu pārstāvju izglītošana psihiatrijā (t.sk. pacientiem ar atkarībām).
  6. Psihisko traucējumu un slimību etioloģija, diagnostika un rehabilitācijas principi.
  7. Psihofarmakoterapija un pacientu aprūpe.
  8. Pacientu ierobežošana, novērošana un uzraudzība.
  9. Pedagoģijas principi pacientu un viņu pārstāvju izglītošanā.
  10. Profesionālās darbības juridiskie pamati.
  11. Saskarsme psihiatrijā (t.sk. pacientiem ar atkarībām).

Profesionālās pilnveides izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks, kurš nokārtojis profesionālās pilnveides izglītības programmā paredzētos pārbaudījumus un apmeklējis vismaz

75% (septiņdesmit piecus) nodarbību, saņem profesionālās pilnveides izglītības apliecību un sekmju izrakstu  par profesionālās pilnveides izglītības Māsas (vispārējās aprūpes māsas) specializācija psihiatrijā un narkoloģijā  apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
480
Programma aktuāla

Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mācību programmas nosaukums

Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsti, māsas, ārsta palīgi, funkcionālie speciālisti, klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

  1. akadēmiskās stundas
  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

2025. gada 30.maijā; attālināti, Zoom formātā. Norises laiks no plkst. 9:00-16:00

Mācību programmas mācību vadītāji

Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre, psihiatre

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties mācībām var: https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija

Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai, sazinoties pa tālruni 29276990

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas ēšanas traucējumu bērniem un pusaudžiem diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, iegūto objektīvo datu par bērna/pusaudža somatisko stāvokli (svara dinamika, analīžu rādītāji, kardiovaskulārā izvērtēšana, EKG, temperatūra, hidratācija un fiziskā spēka izvērtēšana) un ēšanas uzvedības izvērtējumā, aptauju izmantošanā. Iegūto datu izmantošana riska pakāpes novērtēšanā un konstatētajai riska pakāpei atbilstošas medicīniskās aprūpes nodrošināšanā. Programmu apguvušajiem medicīnas darbiniekiem jāprot sniegt pacienta vecākiem izglītojošu informāciju par ēšanas traucējumiem un ārstēšanas principiem.

Mācību programmas tēmas

1. Ēšanas traucējumi bērniem un pusaudžiem, atpazīšana, diagnostika, ietekme uz dzīves kvalitāti: Vispārīga informācija, ēšanas traucējumi bērna vecumā, ietekme uz vispārējo attīstību. Nepietiekama svars un virssvars. Anoreksija, bulīmija, kompulsīvā pārēšanās. Epidemioloģija, etioloģiskie faktori, patoģenēze, klīniskās izpausmes. Pacienta ar ĒT primārā medicīniskā izvērtēšana primārajā un sekundārajā aprūpē. Somatisko un psihiatrisko risku izvērtēšana un taktika.

2. Klīniskais algoritms – tā pielietošanas iespējas. Algoritma pielikumu izmantošana. Skrīninga rīku izmantošana Ēšanas traucējumu ārstēšana Multidisciplināras ārstēšanas principi, nozīme un realizēšana. Uztura terapija. Psiholoģiskās ntervences metodes. Ģimenes loma ēšanas traucējumu ārstēšanā. Vecāku izglītošana un atbalsts vecākiem ārstēšanas procesā.

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt apliecību par dalību mācību programmā, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Stundas
8
Programma aktuāla

Suicidāla un nesuicidāla paškaitējuma diagnostika un ārstēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Suicidāla un nesuicidāla paškaitējuma diagnostika un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās  uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas bērnu un pusaudžu paškaitējuma atpazīšanā, diagnostikā un terapijā. Īpaša uzmanība tiks veltīta šo zināšanu integrēšanai valstī apstiprinātā klīniskā algoritma un pacienta ceļa kontekstā. Programma iepazīstinās ar jaunākajām pierādījumos balstītajām atziņām un pētījumu bāzi, kā arī ļaus izglītojamiem apgūt paškaitējuma pamata skrīninga metodes, kuras ir iekļautas klīniskajā algoritmā.

Mācību programmas tēmas

1. Pētījumu bāze un pierādījumos balstītas intervences bērnu paškaitējuma atpazīšanai un mazināšanai pasaules  praksē.

2. Klīniskā algoritma un pacientu ceļu uzbūves principi.

3. Bērnu un pusaudžu ar paškaitējumu skrīnings.

4. Terapeitiskās metodes un to izvēles stratēģijas.

5. Paškaitējuma skrīninga rīki un to izmantošana dažādos   kontekstos.

6. Bērnu un pusaudžu paškaitējuma riska līmeņa novērtējums.  

7. Psihoizglītošana un ģimenes iesaiste.

8.Terapeitisko intervenču paškaitējuma mazināšanai pamata principi darbā ar pusaudžiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8
Programma aktuāla

Neirālās attīstības traucējumu agrīna diagnostika un ārstēšana

Mācību programmas nosaukums

Neirālās attīstības traucējumu agrīna diagnostika un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsti, māsas, ārsta palīgi, funkcionālie speciālisti, klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

2025. gada 4.jūnijā no plkst. 9:00-16:00; attālināti, Zoom formātā

Mācību programmas mācību vadītāji

Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre, psihiatre

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties mācībām var: https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija

Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai, sazinoties pa tālruni 29276990

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Padziļināt ārstniecības personu zināšanas par bērnu neirālās attīstības traucējumu agrīnajām izpausmēm, to skrīningu, padziļinātu izvērtēšanu un agrīnās intervences pamatprincipiem.

Ārstniecības personām būs zināšanas par agrīnajām neirālās attīstības traucējumu pazīmēm, prasmes izmantot “sarkanā karoga” pazīmju skrīninga instrumentu, zināšanas par specializēto izvērtēšanu un izpratne par agrīnās intervences principiem.

Mācību programmas tēmas

1. Klīniskais algoritms. Bērna normāla attīstība līdz 3 gadu vecumam. Neiroloģiskā izmeklēšana zīdaiņu un bērnu vecumā. Agrīnie normālās motorās un psihiskās attīstības atskaites punkti. Globālās attīstības aiztures, valodas un komunikācijas traucējumu agrīnās pazīmes, dažādas skrīninga metodes un strukturēta attīstības novērtēšana. Agrīnās intervences pamatprincipi.

2. Klīniskais ceļš: Bērna apskates pamati ģimenes ārsta praksē (vecumā līdz 3 gadiem). Bērna attīstības aizture - klīniskie gadījumi, analīze. Ģimenes ārstu sadarbība ar neirologu

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt mācību programmas apguves apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Stundas
8
Programma aktuāla

Māsas darbība psihiatrijas pacientu aprūpē

Mācību programmas nosaukums

Māsas darbība psihiatrijas pacientu aprūpē

Mērķauditorija

Māsa

Mācību programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas

6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības

10 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

2025.gada 29. un 30.maijā plkst.9.00 – 16.00 ZOOM platformā

2025.gada 26. un 27.jūnijā plkst.9.00 – 16.00 ZOOM platformā

Mācību programmas mācību vadītāji

Kristīne Karlsone, garīgās veselības aprūpes māsa ar profesionālo bakalaura grādu veselības aprūpē.

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība par programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersonas

Mācībām iespējams pieteikties, reģistrējoties: https://www.mittoevents.com/sarkana-krusta-medicinas-koledza/registracija

Kontaktpersona - Inga Odiņa (tālr. 67630943)

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā pilnveidot māsu profesionālās zināšanas, prasmes un kompetences psihiatrijas pacientu aprūpē.

Mācību programmas tēmas

Psihiskie stāvokļi, psihiskās saslimšanas, tostarp, bērnu psihiatrijas jomā un pacientiem ar atkarībām.

Aprūpes diagnozes, to klasifikācija Aprūpes procesa īpatnības pacientiem ar psihiskās veselības un attīstības traucējumiem, un pacientiem ar atkarībām. Iespējamās aprūpes diagnozes.

Komunikācijas īpatnības psihiatrijas pacientu aprūpē.

Pacientu psihiskās veselības veicināšana.

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Daudzizvēļu tests.

Mērķauditorija
Stundas
16
Programma aktuāla

Šizofrēnijas diagnostika, ārstēšana un aprūpe

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem ceļiem psihiskās veselības jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Šizofrēnijas diagnostika, ārstēšana un aprūpe

Mērķauditorija

Ārsts (psihiatrs, bērnu psihiatrs, psihoterapeits, narkologs, neatliekamās palīdzības ārsts, pediatrs, neirologs, bērnu neirologs, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts), ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 (astoņas) akadēmiskās stundas:

6 akadēmiskās stundas – teorētiskās nodarbības, 2 akadēmiskās stundas – praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Inga Zārde, sertificēta psihiatre

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi. Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Veicināt izpratni par šizofrēnijas spektra traucējumu izpausmēm un attīstīt prasmes diagnosticēt, ārstēt un organizēt aprūpi pacientiem ar šizofrēnijas spektra traucējumiem, izmantojot klīniskos algoritmus un klīniskos pacientu ceļus.

Mācību programmas tēmas

  1. Vispārīga informācija šizofrēnijas spektra traucējumiem
  2. Pacients ar sūdzībām par psihotiskiem traucējumiem pirmo reizi dzīvē
  3. Atkārtotas šizofrēnijas epizodes atpazīšana, vadīšana un ārstēšana
  4. Katatonas, hebefrēnas un vienkāršās šizofrēnijas diferenciālā diagnostika, vadīšana un aprūpe
  5. Terapeitiski rezistentas šizofrēnijas atpazīšana, vadīšana un aprūpe
  6. Psihotiski traucējumi un šizofrēnija bērniem un pusaudžiem – atpazīšana, vadīšana un ārstēšana
 

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši teorētiskās un praktiskās nodarbības ne mazāk kā 75% apmērā un nokārtojuši noslēguma pārbaudes darbu ar vērtējumu “ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par mācību programmas apguvi un TIP skaitu turpmākajai resertifikācijai.

Mērķauditorija
Stundas
8
Programma aktuāla

Opioīdu atkarīgo pacientu ārstēšana un aprūpe

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem ceļiem psihiskās veselības jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Opioīdu atkarīgo pacientu ārstēšana un aprūpe

Mērķauditorija

Ārsti (psihiatrs, bērnu psihiatrs, psihoterapeits, narkologs, neatliekamās palīdzības ārsts, pediatrs, neirologs, bērnu neirologs, ģimenes (vispārējās prakses) ārsts)

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas:

6 akadēmiskās stundas – teorētiskās nodarbības, 2 akadēmiskās stundas – praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Ilze Maksima, sertificēta narkoloģe, psihoterapeite

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi. Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Veicināt izpratni par opioīdu atkarīgo pacientu ārstēšanu un aprūpi un attīstīt prasmes diagnosticēt, ārstēt un organizēt aprūpi pacientiem ar šī spektra traucējumiem, izmantojot klīniskos algoritmus un klīniskos pacientu ceļus.

Mācību programmas tēmas

  1. Papildināt zināšanas un izpratni par opioīdu atkarīgo pacientu ārstēšanu un aprūpi.
  2. Pilnveidot prasmes agrīni diagnosticēt opioīdu lietošanas psihiskos un uzvedības traucējumus.
  3. Pilnveidot prasmes ārstēt opioīdu lietošanas psihiskos un uzvedības traucējumus balstoties uz klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem pacientu ceļiem.
  4. Pilnveidot prasmes organizēt ārstēšanu un aprūpi pacientiem ar opioīdu lietošanas psihiskiem un uzvedības traucējumiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši teorētiskās un praktiskās nodarbības ne mazāk kā 75% apmērā un nokārtojuši noslēguma pārbaudes darbu ar vērtējumu “ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par mācību programmas apguvi un TIP skaitu turpmākajai resertifikācijai.

Mērķauditorija
Stundas
8
Programma aktuāla